Tehnologia Structurarii Ofertei de Marfuri

Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE
Magazinul este un vanzator de prim ordin, fie ca este organizat cu autoservire, fie in forma clasica, unde progresele inregistrate in prezentarea marfurilor, la vederea clientului, ca si aspect agreabil si modern al acestuia preiau unele atribute din munca vanzatorului. Deci putem spune ca magazinul este un sistem constructiv, proiectat pentru a etala, depozita si vinde marfuri consumatorilor finali, respectiv clientelei sale.
Un magazin trebuie sa prezinte o imagine proprie care sa-l individualizeze fata de concurentii sai. Imaginea magazinului poate fi definita ca perceptia consumatorilor asupra magazinului si atributelor sale, puse in valoare de un pachet de caracteristici: amplasarea magazinului, marimea si structura asortimentului de marfuri, ambianta si organizarea interioara, mijloace promotionale, amenajarea de ansamblu.
Amenajarea de ansamblu a magazinului depinde de numerosi factori: volumul si structura asortimentului de marfuri; formele de vanzare, in interdependenta cu tipul si dimensiunile mobilierului utilizat; frecventa cererii de marfuri a populatiei; obiceiurile de cumparare; zona de amplasare a magazinului si particularitatile sale constructive.
Se apreciaza ca reusita comerciala a unui magazin depinde de:
- amplasamentul sau;
- alegerea sortimentului de marfuri si servicii oferite spre vanzare;
- ambianta si organizare (amenajarea) interioara.
1. Amplasamentul magazinului
Selectionarea si stabilirea locului de amplasare a unui punct de vanzare este una din deciziile cruciale pe care le ia un detailist. Localizarea unui punct de vanzare este o etapa esentiala in perceperea si acceptarea pozitionarii lui pe piata, deoarece are si importante implicatii financiare generale de costul investitiei, de angrenarea intr-un angajament financiar pe termen lung. 
Fundamentarea deciziilor privind proiectarea noilor magazine, precum si remodelarea celor existente pentru a fi rentabilizate se sprijina pe cunoasterea riguroasa a factorilor care conditioneaza volumul si structura cererii de marfuri, a populatiei din perimetrul ariei de atractie a magazinului respectiv.
Factorii de influenta sunt urmatorii:
- mediul fizic (de exemplu: suprafata cadrului construit, densitatea locuintelor in zona, numarul si amplasarea arterelor principale sau secundare de circulatie);
- mediul economic si social (factorii demografici si economici de influenta a cererii populatiei, facorii socio-psihologici de influenta a comportamentului de consum si de cumparare a populatiei);
- mediul concurential (numarul, suprafata comerciala si volumul vanzarilor, vecinatatile dintre magazine, distanta dintre magazine si zonele de locuit).
2. Alegerea sortimentului de marfuri si servicii oferite spre vanzare
Productia realizata in vederea satisfacerii nevoilor de consum se confrunta cu cerintele societatii, in cadrul pietei, sub forma ofertei de marfuri. Aceasta cuprinde toate produsele destinate satisfacerii consumului prin intermediul circulatiei atat a bunurilor si serviciilor pentru consumul intermediar cat si pentru cel final al populatiei.
In functie de mai multe criterii, oferta de marfuri poate fi clasificata astfel:
1. Dupa destinatia produselor in procesul de consum, oferta de marfuri prezinta urmatoarea structura:
- produse destinate consumului final: ansamblulul obiectelor materiale si imateriale realizate pentru satisfacerea directa a nevoilor umane;
- bunuri si servicii destinate consumului intermediar: bunuri si servicii oferite agentilor economici in vederea realizarii procesului de productie;
- produse de echipament: bunuri utilizate in organizarea si desfasuruarea unui proces de productie.
2. Dupa durata de viata a diferitelor categorii de produse, avem:
- bunuri nedurabile: cuprind articole de uz curent, substituibile in procesul de utilizare, caracterizare printr-o vanzare in masa (de exemplu: marfuri alimentare, ziare, detergenti);
- bunuri durabile: sunt produse de folosinta indelungata, nu sunt distruse in timpul consumului, iar dupa perioade lungi de utilizare ramane o anumita valoare reziduala (de exemplu: articole de imbracaminte, automobile, televizoare, aparate electrocasnice).
3. In functie de criteriul merceologic, avem:
- produse alimentare: cuprind un ansamblul foarte larg de bunuri destinate, in general, consumului final, sunt distruse in timpul consumului, au un grad mare de perisabilitate, necesita conditii speciale de depozitare, conservare si au limite de intrebuintare;
- prodese nealimentare: satisfac cerinte foarte variate, produsele caracterizandu-se printr-o mobilitate foarte mare, procesul de innoire este foarte complex, variind in limite foarte largi de la o grupa la alta de produse.
4. In functie de locul produselor in consumul populatiei si modul de solicitare a acestora de catre consumatori, oferta se grupeaza in:
- bunuri primare de consum, destinate satisfacerii nevoilor fiziologice ale populatiei: hrana, imbracaminte, incaltaminte, locuinta etc.
- bunuri cu necesitate medie, destinate satisfacerii nevoilor de confort, intretinerii sanatatii, petrecerea timpului liber etc;
- bunuri de lux, care au mai mult caracter social deoarece posesia sau cumpararea lor produce o satisfactie episodica.
5. Clasificarea ofertei de marfuri in cadrul pietei bunurilor de utilizare productiva in:
- materii prime: bunuri care vor fi folosite ca parte integrata in structura viitoarelor produse;
- semifabricatele: produsele care vor deveni o parte a produsului finit si care au suferit un grad mai mare de prelucrare;
- echipament industrial: produse care nu devin parte integrata a produsului finit, dar prin folosirea lor asigura desfasurarea procesului de productie;
- furnituri, produse care sunt consumate continuu- carburanti, materiale pentru curatenie etc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tehnologia Structurarii Ofertei de Marfuri.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!