Tehnici promoționale - Adria

Cuprins referat Cum descarc?

1.Analiza produsului Adria	1
1.1Conjunctura de piata a produsului Adria	1
1.2 Concurenta	1
1.3 Comunicarea actuala a brandului	2
1.4 Promotii Adria	2
2. Obiective	3
3.Strategia promotionala	3
4.Planul operational	4


Extras din referat Cum descarc?

European Drinks este o companie producatoare de bauturi racoritoare si ape minerale din Romania.Compania este detinuta de fratii Micula si a fost infiintata in anul 1993.Produsele European Drinks sunt distribuite in peste 20 de tari din Europa.
Racoritoarele carbogazoase produse de European Drinks sunt Frutti Fresh, Adria si Vita Tonic.
1.Analiza produsului Adria
Adria este o bautura racoritoare carbogazoasa fabricata de European Drinks.Sucurile Adria se gasesc sub mai mult sortimente: tutti frutti, lemon lime, piersici, portocale, cola si mai nou flori de soc.
Grupul European Drinks activeaza de peste 12 ani pe piata romaneasca si a cunoscut o continua dezvoltare si extindere a activitatii, atingand un nivel de performanta excelent.
1.1	Conjunctura de piata a produsului Adria
Produsul se adreseaza consumatorilor romani cu venit mediu.Cei care prefera sucurile carbogazoase se numara printre consumatorii acestui produs.
Nonconsumatori absoluti ai acestui produs sunt diabeticii, cei care sufera de probleme gastrice deoarece este vorba de un produs carbogazos si de asemenea cei care sufera de ulcer.
1.2 Concurenta
Principalul concurent de pe piata este The Coca Cola Company cu marcile Coca Cola, Sprite, Fanta si Cappy.Conform unui studiu realizat de Synovate brandul Coca Cola se afla in topul preferintelor romanilor.
Un alt concurent important este PepsiCo cu sucurile Pepsi, Mirinda, 7up si Mountain Dew.Desi nu la fel de preferate ca si Coca Cola, sucurile Pepsi sunt cautate de consumatorii romani.
Printre concurentii directi mai sunt: Romaqua cu sucurile Brifcor, Quick Cola si Giusto; Difrutto cu sucurile Tiki etc.
Concurentii indirecti sunt producatorii de apa minerala si ice tea.Dintre producatorii de apa minerala cei mai importanti de pe piata romanesca sunt Rio Bucovina cu apa minerala Bucovina, Bibco S.A. cu apa minerala Biborteni, Perla Harghitei cu marcile Perla Harghitei si Tusnad si Quadrant Amroq Beveranges cu marca Roua Muntilor.
Dintre producatorii de ice tea cei mai competitori consider ca sunt Pepsi Lipton International cu Lipton Ice Tea si Nestle cu Nestea.
Concurenti de solutie am considerat ca sunt producatorii de iaurturi de baut si chiar si cei de inghetata.
Dintre producatorii de iaurturi de baut cei mai importanti de pe piata romaneasca sunt Danone, Tnuva cu Yoplait, Albalact cu iaurtul Zuzu si Whiteland cu iaurtul Campina.
Cei mai importanti producatori de inghetata si deci cei a caror produse pot fi o competitie pentru sucul Adria sunt Unilever cu inghetata Napoca, Delta si Betty Ice.
1.3 Comunicarea actuala a brandului
In prezent brandul Adria este perceput mai putin favorabil de catre consumatorii romani deoarece acest suc este adresat mai mult persoanelor cu venituri medii.
Piata bauturilor racoritoare din Romania este dominata la acest moment de branduri straine, totusi brandurile autohtone asa cum este Adria incearca sa se mentina pe piata.
In 2006 European Drinks a inceput rebrandingul marcii Adria.S-au utilizat pentru acest lucru sloganuri speciale care sa surprinda nota puternic locala a brandului, precum: ,,Adria te indulceste romaneste", ,,Adria te cinsteste romaneste" si ,,Adria sarbatoreste romaneste".
S-a incercat deci informarea consumatorilor cu privire la faptul ca sucurile Adria sunt o marca 100% romaneasca.
1.4 Promotii Adria
Sucurile din gama Adria au beneficiat de numeroase promotii.
Tehnica promotionala cel mai des folosita de catre European Drinks pentru produsul Adria este tombola.Astfel in 2007 s-a desfasurat ,,Loteria publicitara cursul valutar Adria" o tombola in care consumatorii trebuiau sa trimita prin plic minim 5 etichete din produsele participante si vor participa la tragerile la sort saptamanale.De asemenea promotia ,, Adria. Sarbatoreste romaneste" din 2008 a avut la baza tot o tombola.De asemenea alta tombola este ,,Adria te trimite in vacanta".
O alta tehnica folosita pentru sucurile Adria a fost pachetul bonus.Sticlele de Adria la 2.5 L au putut fi achizitionate la pret de 2 L.
2. Obiective
Obiective promotionale directe:
- 	atragerea unui numar cat mai mare de consumatori;
- 	promovarea brandului ca un produs 100 % romanesc;


Fisiere in arhiva (1):

  • Tehnici promotionale - Adria.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!