Strategia de internaționalizare prin comerțul electronic

Referat
9/10 (1 vot)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: ppt
Pagini : 22 în total
Mărime: 52.60KB (arhivat)
Publicat de: Gherasim Ungureanu
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: ION NEGULEA

Extras din referat

Secolul XX a adus cele mai mari descoperiri științifice, însă probabil cel mai mare eveniment a fost apariţia Internetului.

Odată cu dezvoltarea rețelei globale s-a constatat o creștere sporită a globalizării, fiindcă internetul este acel factor care realizează legături neținând cont de granițe și teritorii. In momentul în care Internetul a devenit cunoscut marelui public în 1994, numerosi jurnalişti au sustinut urmatorul lucru: comerţul electronic va deveni în curînd un sector economic de importanţă majoră. Totuşi, a fost nevoie de patru ani pentru ca protocoalele de securitate să devină suficient de evoluate si permanent accesibile.

Un număr mare de afaceri pe internet au dat faliment în 2000 şi 2001 majoritatea datorită planurilor de afacere inadecvate şi cheltuielilor exagerate pe publicitate şi marketing. Deşi numeroase firme aparţinînd comerţului electronic “pur” au dispărut în acea criză, acestea au avut un rol deosebit: au identificat noi pieţe.

Apariţia şi expansiunea globalizării/internaţionalizării au condus la emergenţa economiei digitale.

Operarea într-o economie înalt concurenţială, bazată pe tehnologiile informaţionale şi telecomunicaţionale, impune firmelor să adopte noi modele de afaceri. În aceste condiţii, comerţul electronic a devenit o realitate a lumii afacerilor actuale şi o prerogativă a obţinerii succesului pe piaţă pentru orice firmă.

În ţara noastră, deşi numărul utilizatorilor de Internet este încă relativ redus şi există încă o reticenţă din partea consumatorilor faţă de procesarea tranzacţiilor on-line, comerţul electronic începe să se dezvolte, cu paşi înceţi dar siguri.

Internaţionalizarea este un proces obiectiv. Realitatea istorică arată faptul că, pe măsura dezvoltării sale, firma tinde să depăşească limitele locale, naţionale şi regionale ale mediului de afaceri, să-şi extindă activitatea în spaţiul economic global, a cărei formare este posibilă prin mişcarea înspre exterior a firmei.

Internaţionalizarea a fost definită drept „un proces de creştere a implicării firmei în operaţiuni internaţionale”.

Conținut arhivă zip

  • Strategia de Internationalizare prin Comertul Electronic.ppt

Te-ar putea interesa și

Mediul Cultural

1. INTRODUCERE Din perspectivă istorică, derularea afacerilor internaţioale prezintă caracteristici de continuitate, dar şi de specificitate...

Societatea Europeană a Informației

Această lucrare prezintă lumea contemporană privită prin prisma informaţiei ca şi resursă strategică a societăţi. Informaţia dinamizează evoluţia...

Analiza Activitătii de Comerț Electronic în România

INTRODUCERE Actualitatea temei investigate Apariţia comerţului prin Internet a creat oportunităţi, dar şi perspective comerciale imense....

Prezentare Oracle

Corporaţia Oracle Corporaţia ORACLE (Nasdaq ORCL), având o cifră de afaceri de 9,3 miliarde dolari şi peste 85000 de angajaţi la nivel mondial,...

Tehnologiile Informaționale în Tranzacțiile de Comerț Exterior

INTRODUCERE Asistam la un proces de globalizare a afacerilor, care, în mod invariabil, influenteaza toate tipurile de firme, indiferent de arealul...

Organizarea și Exercitarea Controlului Fiscal al Impozitelor Directe

CAPITOLUL I COMERŢUL INTERNAŢIONAL CU SERVICII PREZENTARE GENERALĂ 1.1. Serviciile – concept şi caracteristici 1.1.1. Conceptul de serviciu...

Comerț electronic versus comerț tradițional

CAPITOLUL I Comert Electronic versus Comert Traditional ( teorie) 1.1 Comertul Electronic: Se poate defini ca fiind o activitate comerciala în...

Strategii de internaționalizare prin comerțul electronic

INTRODUCERE Secolul XX a adus cele mai mari descoperiri științifice, însă probabil cel mai mare eveniment a fost apariţia Internetului, la început...

Ai nevoie de altceva?