Sisteme informatice integrate - comerțul electronic

Extras din referat Cum descarc?

1. INTRODUCERE
Tinand cont de faptul ca traim intr-un secol al vitezei, in orice domeniu putem observa tot mai des schimbari si inovatii menite sa conduca la o mai rapida desfasurare a actiunilor.
Dupa cum se poate observa, societatea cauta in permanenta noi metode de a usura munca, in conditiile in care programul de lucru s-a extins de la 8 ore la 10-12 ore/zi.
In ultimul deceniu, Internetul a evoluat intr-o unealta formidabila avand un impact major in toate aspectele vietii. La fiecare jumItate de an apar schimbari atat de importante incat este imposibil de prevIzut unde se va ajunge in urmItorii 10 ani. In prezent, participam cu totii la o revolutie care are loc in comert si telecomunicatii. Marile companii ale secolului isi vor avea originile in aceastI decadI. 
Comert electronic inseamna, in acceptiune "traditionala", utilizarea in retele cu valoare adaugata a unor aplicatii de tipul transferului electronic de documente, a comunicatilor fax, codurilor de bare, transferului de fisiere si a postei electronice. Extraordinara dezvoltare a interconectivitatii calculatoarelor in Internet, in toate segmentele societatii, a condus la o tendinta tot mai evidenta a companiilor de a folosi aceste retele in aria unui nou tip de comert, comertul electronic in Internet, care sa apeleze - pe langa vechile servicii amintite - si altele noi. 
Este vorba, de exemplu, de posibilitatea de a se efectua cumparaturi prin retea, consultand cataloage electronice "on" pe Web sau cataloage "off" pe CD-ROM si platind prin intermediul cartilor de credit sau a unor portmonee electronice. 
Pentru altii, comertul Internet reprezinta relatiile de afaceri care se deruleaza prin retea intre furnizori si clienti, ca o alternativa la variantele de comunicatii "traditionale" prin fax, linii de comunicatii dedicate sau EDI pe retele cu valoare adaugata.
In fine, o alta forma a comertului Internet implica transferul de documente - de la contracte sau comenzi pro forma, pana la imagini sau inregistrari vocale. 
Beneficiile comertului electronic rezida in urmatoarele observatii:
- este convenabil, site-urile fiind operationale 24 ore pe zi, 7 zile pe saptamana;
- costuri interne mici, comertul electronic eliminand interactiunea dintre cumparator si intermediarii tranzactiei;
- costuri scazute de procesare a tranzactiilor, metoda de plata electronica fiind mai putin costisitoare decat modul de plata prin monetar;
- o crestere substantiala a vitezei procesului de vanzare. Companiile de e-commerce receptioneaza veniturile mai rapid decat in sistemul traditional;
- reducerea erorilor, procesarea automata producand mai putine erori decat procesul de vanzare traditional;
- spatiul nelimitat - siturile de e-commerce putand afisa/indexa un numar nelimitat de bunuri si servicii;
- prezenta globala crescuta, compania putand fi accesata (teoretic) de posibilii clienti din orice colt al lumii;
- disponibilitatea informatiilor despre clienti. Existand astfel posibilitatea de a studia preferintele unui client individual sau ale unui grup specific de clienti, de a modela afacerea dupa dorintele clientului sau de a schimba rapoarte analitice privind clientela - cea mai buna interactiune cu clientul.
Deci, comertul electronic este o categorie de e-business.
2. AVANTAJE
- Promovarea produsului - se poate realiza printr-un contact direct si interactiv cu clientii. Primul avantaj fiind posibilitatea de a oferi informatii recente si ample despre produs. 
- Noi canale de vanzare - produsele existente pot fi livrate pe o arie larga fara a mai fi nevoie de intretinut un magazin cu existenta fizica. Mai mult, limitele geografice dispar in toate zonele unde exista Internet, o afacere poate fi desfasurata in toata lumea la un singur centru de comanda dotat cu mijloace computerizate.
- Economii la vanzarea /cumpararea produsului - generate de suprimarea costului deplasarii pana la vanzator, eliminarea cheltuielilor necesare pentru a intretine un magazin clasic, reducerea timpului afectat tranzactiei, etc. 
- Timpul redus de acces la produs - este un avantaj pentru servicii cu un ciclu de viata scurt (stirile).
- Service mai bun pentru clienti- consultanta poate fi disponibila non-stop, relatiile interumane fiind mai stranse;
- Marca si imaginea corporatiei pot fi mai usor modelate - acestea sunt importante mai ales cand clientii folosesc tehnologii avansate (b2b);


Fisiere in arhiva (1):

  • Sisteme Informatice Integrate - Comertul Electronic.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!