Securitate si Aspecte Etice privind Comertul Electronic

Cuprins referat Cum descarc?

1. Introducere 2
2. Etica in comertul electronic si profitabilitatea business-ului 3
3. Aspecte juridice legate de comertul electronic 5
3.1. Reglementari in Uniunea Europeana 6
3.2. Legislatia nationala 7
4. Frauda pe internet 8
5. Conceptul de securitate 8
5.1. Politici de securitate 9
5.2. Servicii si mecanisme de securitate 11
5.3. Securizarea sistemului 13
5.4. Clasificarea sistemelor de securitate 16
5.5. Principalele protocoale de securizare a tranzactiilor 16
6. Concluzii 20
BIBLIOGRAFIE 23


Extras din referat Cum descarc?

1. Introducere
In economia actuala informatia este unul dintre cele mai importante bunuri ale unei organizatii, probabil inferioara doar resurselor umane. Fiecare aspect al societatii, inclusiv mediul de afaceri este influentat de faptul ca traim intr-o societate informationala in care aproape totul este interconectat. Asta nu inseamna ca fiecare aspect al vietii este online, ci mai degraba ca, indiferent daca cineva participa sau nu, el este afectat de acest aspect. 
Din perspectiva afacerilor, informatia a devenit unul dintre cele mai de pret bunuri. Astfel, securitatea informatiei are o importanta deosebita pentru companiile care vor sa implementeze afaceri electronice. Principala problema referitoare la securitatea acestora este ca insasi natura informatiei impreuna cu mediul de creare, dezvoltare, stocare si transmisie - calculatoarele, retelele de comunicatii si in mod special Internetul, care este prin conceptie un mediu deschis si nesecurizat - sunt foarte greu de controlat. In ziua de astazi este foarte usor sa creezi, sa modifici si sa transmiti informatia.
,,Comertul electronic se refera la procesul de vanzare sau cumparare a unui produs sau serviciu prin intermediul unei retele electronice. Cel mai popular mediu in care se realizaza comert electronic este Internetul. 
Comertul electronic acopera trei tipuri de tranzactii. In primul rand, o tranzactie se poate realiza intre o companie si un consumator. Cand ne gandim la comert electronic, acest tip de tranzactie este primul lucru care ne vine in minte.( )A doua forma generala de comert electronic implica tranzactii intre doua companii.( )In final, o forma de comert electronic care a devenit foarte populara in ultimii ani implica tranzactii intre doi consumatori." 
Practic, exista un numar aproape infinit de metode prin care o afacere electronica ar putea fi atacata de hackeri, crackeri sau alte categorii de intrusi. Intentia nu este de a produce o lista exaustiva, ci de a prezenta cele mai comune amenintari: hacking, cracking, spoofing, sniffing, cai troieni, virusi, viermi, denial of service etc.
" Tinta finala a atacurilor hackerilor o constituie comertul electronic.De ce? Din cauza largimii orizontului dispozitivelor cu acces la Internet. In prezent, aproape totul este fabricat "cu conectare la Internet.( ) Desigur, orice dispozitiv conectat la web va trebui protejat pentru ca in caz contrar consumatorii si firmele vor avea retineri in a-l adopta. Companiile sunt atrase de web pentru capacitatea acestuia de a raspandi informatii, de a vinde produse, de a asigura servicii pentru client, de a permite castigarea avantajului concurential si de a fi in legatura permanenta cu clientii." 
Comertul electronic este un domeniu relativ recent, dar cu un mare potential de crestere datorita avantajelor pe care le ofera atat agentilor economici, cat si consumatorilor. Concomitent cu extinderea acestui tip de faceri, apar anumite preocupari legate de reglementarea domeniului, inclusiv in ceea ce priveste respectarea regulilor de concurenta. Exista si incercari de solutionare practica a chestiunii reglementarilor, asa cum sunt liniile directoare elaborate de OECD inca din 1998. Beneficiile si potentialul de crestere al pietelor virtuale depind in mare masura de modul in care sunt depasite anumite limite si bariere specifice. Apar astfel o serie de aspecte majore ale dezvoltarii pietelor electronice, dintre care mentionam:
o asigurarea unui mediu electronic sigur pentru desfasurarea tranzactiilor, cu protejarea confidentialitatii datelor personale;
o existenta unui sistem de plati electronice simplu si sigur, care sa functioneze la scara internationala sau chiar globala;
o un sistem pentru livrarea in timp util si in conditii corespunzatoare a bunurilor (ceea ce pune probleme de transport, certificare a calitatii si vamuire, in cazul tranzactiilor internationale) sau a serviciilor digitale (unde este esential transmiterea la timp, in conditiile unor retele supraaglomerate).
2. Etica in comertul electronic si profitabilitatea business-ului
"Etica , in domeniul economic, reprezinta un sistem de norme de conduita care permite aprecierea, din punct de vedere moral si social, a ceea ce este bine si rau in relatiile dintre oameni, dintre indivizi si firma, dintre comercianti si clienti, dintre concurenti, firme si societate in scopul stabilirii unor raporturi folositoare pentru toti cei implicati. In acest context, etica afacerilor este un domeniu de studiu aplicativ, sistematic cu privire la determinarea principiilor morale, a codurilor de conduita si comportament ce reglementeaza relatiile dintre partenerii de afaceri (vanzatori si cumparatori)." 
Ideea de baza a specialistilor in ,,business ethics", care abordeaza afacerile dintr-o perspectiva largita, este aceea ca toti membrii societatii au diferite nevoi materiale, pe care trebuie sa le satisfaca sistemul economic prin activitati de productie, prestari de servicii, distributie, repartitie etc. Privind relatiile economice la nivel macrosocial, se vede cu totul altceva si anume faptul ca, fara nevoile de consum ale populatiei, n-ar exista afaceri de nici un fel. Faptul ca o firma sau alta merge bine sau prost, in functie de management si de conjuncturi, este un lucru de inteles. La nivel microeconomic, cadrul conceptual este destul de restrans, iar argumentarea destul de stringenta odata ce sunt acceptate premisele demersului: afacerea ca intreprindere privata in economia de piata, avand drept unic scop maximizarea profitului prin mijloace legale. Adoptand o perspectiva mult mai larga, teoriile care definesc business-ul la scara macrosociala au nevoie de un cadru conceptual mai vast si mai elaborat, in care sa se poata contura - intr-o argumentare nu atat de strigenta, - o mare varietate de ,,responsabilitati sociale" pe care business-ul trebuie sa si le asume, nu motivate de interesul egoist al intreprinzatorilor, ci in virtutea unor functii si roluri sociale definite prin ,,contractul social" dintre intreprinzatori si ansamblul societatii. Pornind de la tranzactiile electronice si pana la dezvoltarea categoriilor de e-business - care acopera atat e-commerce (comertul electronic - vanzarile si cumpararile online) cat si restructurarea proceselor de administrare fundamentate pe tehnologiile digitale, deci e-business-ul nu se refera numai la tranzactii si la comunicatiile externe ci si la fluxurile de informatii din interiorul firmelor (dintre departamente, subsidiare etc.), in timp ce comertul electronic se ocupa numai de tranzactiile cu bunuri si servicii. 
Produsele si serviciile tranzactionate pe Internet tind sa acopere aproape toate necesitatile umane cu acele bunuri care ofera profitabilitatea cea mai ridicata pentru producator sau comerciant si sunt si cele mai avantajoase pentru consumator. Profitul ridicat in cazul acestor categorii de produse si servicii este dat de lipsa, sau nivelul foarte redus al cheltuielilor de transport/furnizare, depozitare, conditionare, service etc., cat si de usurinta cu care pot fi accesate de consumator. Locul unde consumatorul se intalneste cu comerciantul in comertul electronic este site-ul. Pentru site-urile din domeniul comercial trebuie avut in vedere, cel putin teoretic (deocamdata), ca utilizatorii trebuie sa aiba avantajul unei protectii consistente a consumatorului, indiferent de locul de achizitie a produselor. In acest sens, se remarca necesitatea unei coordonari internationale privind formularea de reglementari in legatura cu desfasurarea comertului electronic. 
In activitatea de pe Internet s-au remarcat o multitudine de probleme, ca de exemplu nelivrarea produselor sau obstructia in despagubirea clientilor, ceea ce impune aparitia unei terte parti care sacontroleze desfasurarea acestei activitati. Acest mecanism trebuie sa acopere toate organizatiile care desfasoara activitati comerciale pe Internet, mecanism care trebuie sa fie usor accesibil, "prietenos", rapid si recunoscut de toate partile, inclusiv de guvernele nationale. Continutul site-ul este un element esential si trebuie remarcat ca exista o sumedenie de elemente care trebuie avute in vedere pentru a putea desfasura o activitate eficienta dar si morala.


Fisiere in arhiva (1):

  • Securitate si Aspecte Etice privind Comertul Electronic.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!