Rolul Turismului in Cadrul Comertului International cu Servicii

Cuprins referat Cum descarc?

Capitolul I:
Comertul international cu servicii
Capitolul II:
Specializarea in exportul de turism si dezvoltarea economica
Capitolul III:
Turismul in tranzactiile internationale
Bibliografie


Extras din referat Cum descarc?

CAPITOLUL I
Comertul international cu servicii
Evolutiile din ultimele decenii reflecta o noua caracteristica a economiilor tarilor dezvoltate si anume tertiarizarea acestora. Pierderea avantajelor comparative in industrie ca urmare a delocalizarii productiei in tarile in dezvoltare, in zone mai atractive prin cost de productie si fiscalitate, a determinat reorientarea structurii produsului intern brut al tarilor dezvoltare prin valorificarea atuurilor pe care acestea le prezentau in domeniul serviciilor. 
Ofertarea si prestarea de servicii cat mai complexe devin elemente esentiale ale competitivitatii internationale si isi pun din ce in ce mai puternic amprenta asupra activitatilor economice din toate tarile lumii, indiferent de nivelul de dezvoltare. Exista numeroase deosebiri intre grupurile de tari in ceea ce priveste dezvoltarea sectorului tertiar in raport cu celelalte sectoare ale economiei. Astfel, serviciile contribuie cu pana la 60%-70% la formarea PIB-ului tarilor dezvoltate.
Conform numeroaselor opinii vehiculate in literatura de specialitate, printre factorii care determina aceasta interconditionalitate se pot mentiona: 
- elasticitatea semnificativ mai ridicata a cererii de servicii in raport cu veniturile. Pe masura ce veniturile cresc, s-a constatat ca se accentueaza inclinatia de a cheltui mai mult pentru servicii in raport cu bunurile; 
- bunurile incorporeaza tot mai multe active provenind din sectorul tertiar oferite de furnizori specializati (design, elemente de marketing etc).1 
Fluxurile internationale de servicii se definesc tot mai mult printr-o dinamica deosebita: in anul 2005 acestea au inregistrat un nivel valoric de 2415 miliarde USD 2. 
Potrivit aprecierilor OMC3, serviciile reprezinta sectorul cu cea mai dinamica evolutie in cadrul economiei mondiale si reprezinta aproximativ 2/3 din produsul global, concentreaza 1/3 forta de munca la nivel mondial si aproximativ 20% din comertul international.
Cand s-a propus, la inceputul anilor ? 80, ideea stabilirii unor reguli in domeniul serviciilor in cadrul sistemului multilateral de comert, au existat multi oponenti. 
S-a considerat ca pe aceasta cale s-ar fi putut submina capacitatea guvernelor de a urmari realizarea unor obiective de interes national si s-ar fi limitat
actiune de reglementare din anumite sectoare.
Acordul care s-a elaborat in urma negocierilor a vizat asigurarea unui inalt grad de flexibilitate, atat in materie de reguli, cat si de acces la piete. Astfel, principiile de baza ale GATS 4 sunt: 
- toate serviciile sunt acoperite prin prevederile GATS; 
- clauza natiunii celei mai favorizate se aplica tuturor serviciilor (cu exceptia ,,exceptiilor temporare" ; 
- clauza tratamentului national se aplica in domeniile unde exista
angajamente asumate; 
- transparenta reglementarilor; 
- reglementarile in domeniu trebuie sa fie obiective si rezonabile; 
-derularea platilor in cadrul comertului cu servicii sa nu fie restrictionate; 
- angajamentele individuale ale statelor sa fie negociate si consolidate; 
- liberalizarea progresiva prin negocieri viitoare.5 
Serviciile sunt definite in mod curent ca activitati, ca performante sau ca avantaje. Cea mai consacrata abordare tipologica privind serviciile este cea derivata in urma negocierilor comerciale multilaterale din cadrul Rundei Uruguay finalizate cu Acordul privind comertul cu servicii (GATS). 
Conform prevederilor GATS exista 4 moduri de tranzactionare internationala a serviciilor 6
- modul 1 sau cross border supply (tranzactii de furnizare transfrontaliera de servicii): presupune ramanerea consumatorului in propriul teritoriu si traversarea granitelor nationale in ceea ce priveste furnizarea serviciului, furnizorul fiind situat intr-o alta tara. Furnizarea serviciului se poate efectua prin telefon, fax, Internet, televiziune, livrare de documente, dischete, casete, pe mail sau prin posta. Serviciile de transport de marfuri pe care il presupune comertul cu bunuri este un alt exemplu de cross border supply. 
- modul 2 sau consumption abroad (deplasarea consumatorului catre oferta de servicii): are loc atunci cand consumatorul se deplaseaza in afara granitelor nationale Turismul, serviciile medicale prestate non-rezidentilor, urmarea unor cursuri de specializare in strainatate intra in categoria consumtion abroad.


Fisiere in arhiva (1):

  • Rolul Turismului in Cadrul Comertului International cu Servicii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!