Raport de vizită

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Magazinele din Complexul Baneasa, vizitate si analizate de noi sunt Lotto, Mango, respectiv Sephora.

Primul dintre ele, este un magazin a carui functie principala este comercializarea de articole sportive, sub forma de imbracaminte si incaltaminte. Liniile LOTTO nu mai sunt dedicate cu predilectie barbatilor, fiind create si pentru femei si copii. Liniile de barbati imbina detaliile tehnice cu pasiunea pentru sport, dorinta de relaxare cu stilul personal, detaliile practice cu spiritul sportiv. Modelele pentru femei celebreaza feminitatea, reusind un mix perfect intre feminitate si sportivitate. In ceea ce priveste personalul magazinului, acesta este selectat cu grija si instruit pentru a fi la dispozitia clientilor.

Magazinul Mango, situat de asemenea in Complexul Comercial Baneasa are un domeniu de activitate diferit, bazandu-se pe comercializarea de articole vestimentare destinate femeilor. Modul de organizare este diferit de cel al celorlalte doua magazine, in sensul ca imbracamintea este asezata pe umerase dispuse in tot magazinul, pe cand produsele specifice magazinului Sephora sunt asezate in standuri special amenajate si grupate pe categorii cosmetice.

Ultimul magazin vizitat de noi este magazinul Sephora. Acesta ofera clientilor o gama sortimentala foarte variata de produse cosmetice. O caracteristica a acestui spatiu comercial este faptul ca personalul pune la dipozitia clientilor testere pentru produsele pe care le promoveaza. Din acest punct de vedere putem afirma ca politica firmei este foarte bine elaborata, intrucat are la baza satisfacerea clientului si incearca sa ofere acestuia o imagine reala a produselor prezente in magazin.

In timpul vizitei noastre, am constatat ca toate cele trei puncte comerciale analizate dispun de un personal bine pregatit in domeniul de activitate al companiei respective. O alta asemanare intre cele trei magazine este faptul ca angajatii poarta imbracaminte personalizata, avand numele firmei inscriptionat.

In ceea ce priveste relatia cu clientii, magazinele adopta strategii diferite de abordare a acestora. De exemplu, in cazul magazinului Sephora am observant ca personalul adopta o pozitie de usoara defensiva, fapt ce deruteaza clientul si il face sa se intrebe daca nu cumva a gresit cu ceva. Datorita faptului ca produsele expuse sunt scumpe si de marca, magazinul dispune si de paza, iar clientul este strict supravegheat de la intrarea pana la iesirea din magazin, lucru care afecteaza relatia vanzator-client. Aceasta situatie nu apare insa in cazul celorlalte doua puncte comerciale analizate de noi, unde relatia vanzator-cumparator este mult mai echilibrata, iar atmosfera este destinsa. Clientul poate analiza produsele expuse fara a se simti supravegheat in permanenta si poate apela la serviciile personalului doar daca considera ca are nevoie de indrumare. Spre deosebire de angajatii magazinului Sephora, personalul de la Lotto, respectiv Mango este mult mai amabil cu clientii si mai putin formal.

Pentru toate cele trei puncte comerciale, spatiul in care acestea isi desfasoara activitatea este esential pentru atragerea clientilor. Astfel, fiecare magazin si-a amenajat corespunzator zonele cu produse. Ideea de lux si glamour se regaseste in elementele decorative ale tuturor magazinelor. Pentru a atrage atentia, panouri publicitare in care apar produse oferite de magazinul respectiv, au fost amplasate in toate cele trei puncte comerciale.

Mai mult decat atat, fiecare magazin detine forme unice de prezentare a produselor. In cazul firmei Mango, aceasta pune la dispozitia clientilor cataloage cu produsele firmei, pliante oferind de asemenea carti de vizita. Magazinul Sephora, se axeaza in schimb pe oferirea de testere clientilor si de pliante, in timp ce firma Lotto se bazeaza pe impresionarea clientilor prin brandul comercializat si nu neaparat prin reclama in cataloage sau alte mijloace de informare a cumparatorilor.

In concluzie, exista numeroase asemanari intre cele trei formatiuni comerciale analizate, asemanari avand in vedere obiectivele firmelor, tinuta adoptata pentru intampinarea clientilor, precum si numeroase deosebiri referitoare la strategia de marketing a fiecarei firme, la modul de abordare a clientilor si la maniera de promovare a produselor.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Raport de vizita.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
2 pagini
Imagini extrase:
2 imagini
Nr cuvinte:
629 cuvinte
Nr caractere:
3 712 caractere
Marime:
8.83KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Comerț
Tag-uri:
magazine, comert, Economie
Predat:
la facultate
Materie:
Comerț
Sus!