Extras din referat
In acest studiu de caz este prezentata firma Modi Brans care produce diferite tesaturi la fabrica din Mumbai, India. Tesaturile sunt vandute in intreaga tara prin intermediul celor 15 oficii regionale, domeniul fiind unul extrem de competitiv. In continuare am analizat problemele cu care se confrunta aceasta firma, propunand in acelasi timp alternative, solutii care ar putea aduce o rezolvare. Firma se confrunta cu diverse probleme precum: satisfactia clientilor, reducerea profitului, rata de acoperire a necesarului, costurile cu depozitarea, deteriorarea marfii, transportul.
1. Identificarea problemelor si analiza lor
Problemele identificate in studiul de caz se refera la:
a. satisfactia clientilor este de doar 85% ;
b. rata de acoperire a necesarului este de 80% ;
c. reducerea profitului ca urmare a inventarului mult prea strict;
d. costurile mari cu depozitarea, probleme in legatura cu pastrarea marfii, existenta deteriorarii si a furtului;
e. transportul ridica probleme deoarece se apeleaza la transport pe baza de contract, costurile fiind astfel mai mari. Totodata, sunt probleme cu privire la modul de transport, spre exemplu marfa neajungand la timp.
a. Satisfactia clientilor de doar 85% cu care se confrunta Modi Brand se afla in legatura directa cu celelalate probleme cu care se confrunta firma. In aceste conditii, faptul ca inventarul este mult prea strict punanandu-se un accent deosebit pe realizarea lui, acoperirea necesarului este de doar 80% desi inventarul se face in mod regulat, problemele legate de transport, toate acestea se rasfrang asupra modului in care firma ofera produsele. Pentru ca sa procentul satisfactiei clientilor sa creasca este nevoie ca problemele amintite mai sus sa fie solutionate.
b. Una din componentele importante ale servirii clientilor o reprezinta disponibilitatea produselor in stoc. Politica oricarei firme in privinta stocurilor de produse se bazeaza pe cererea estimata. In cazul firmei Modi Brand Threads nu se realizeaza o cerere estimata, intregul proces de aprovizionare fiind fundamentat pe un inventar strict care nu lasa loc de estimare. Nu se poate vorbi de o deterioare rapida a materialelor, cum este cazul produselor perisabile, astfel incat trebuie sa existe un stoc de siguranta. Astfel, in prezent firma lucreaza doar cu un stoc de baza insa este necesar si un stoc de siguranta pentru a asigura protectia fata de variatiile neasteptate ale cererii sau de incertitudinea in privinta intervalului de reaprovizionare.
Pentru a creste disponibilitatea produselor in stoc, firma Modi Brand poate sa recurga la un aranjament logistic bazat pe doua depozite, dintre care unul cu rol principal din care sunt realizate majoritatea livrarilor. In cazul in care din depozitul principal nu se poate satisface integral comanda clientului, atunci sunt livrate produse de la depozitul secundar. Clientul ar putea fi dezavantajat insa de primirea comenzii in doua transe, insa comparativ cu situatia in care nu ar primi comanda pe deplin, aceasta este o solutie mult mai buna.
c. In cazul studiat, una din probleme o reprezinta inventarului care se realizeaza tot timpul si la toate produsele. Desi intentia este de a sti care este necesarul si in acest fel de a face fata competitiei, inventarul a dus la scaderea profitului. Acest lucru s-a datorat costului inventarului care creste odata cu numarul depozitelor. Firma inmagazineaza astfel o cantitate minima a tuturor produselor la fiecare locatie, tinand practic “in frau” fluctuatiile care apar ca urmare spre exemplu a unei noi cereri imediat dupa realizarea inventarului.
d. Una dintre marile probleme cu care se confrunta firma Modi Brand este depozitarea marfii. Produsele firmei se vand in intreaga tara, India fiind una dintre cele mai intinse tari (locul 7 in lume ca suprafata si 2 ca populatie). Pentru a face fata cat mai bine cererilor firma si-a deschis 15 oficii regionale. Insa, deschiderea unui numar atat de mare de centre a condus automat si la un numar mai mare de probleme.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect Logistica.doc