Politici Comerciale pentru Dezvoltarea Comertului Electronic

Cuprins referat Cum descarc?

1. Scopul deciziei de aplicare a sistemului "duty-free" 4
1.1. Comertul in domeniul produselor media digitale 4
1.2. Comertul electronic cu servicii 5
2. Implicatiile economice ale comertului electronic fara taxe 13
2.1. Implicatii fiscale ale comertului electronic fara taxe 13
3. Comertul electronic fara taxe, in contextul regulilor OMC 13 
3.1. Clasificarea produselor livrate electronic 15 
3.2. Necesitatea distinctiei intre modurile de livrare a serviciilor 16
3.3. Intarirea disciplinei referitoare la reglementarile interne 17
4. Comertul electronic din perspectiva politicii comerciale a Uniunii Europene 18
4.1. Prevederile Directivei UE, referitoare la comertul electronic 18
4.2. Evolutii recente inregistrate la nivelul Uniunii Europene 21 
4.3. eEurope 22
5. Legislatie generala cu privire la taxarea comertului electronic 23
6. Criminalitatea in domeniul tranzactiilor electronice 24
7. Comertul electronic in 2006 25
Concluzii
Bibliografie


Extras din referat Cum descarc?

Atitudinea Uniunii Europene cu privire la comertul electronic a fost intotdeauna consistenta si constructiva la nivel international cu scopul dezvoltarii si sprijinirii acestuia in Europa.
Comertul electronic, ca aplicatie a Internetului s-a extins in ultimii 5 ani si continua sa se dezvolte rapid pe termen mediu. Aceasta evolutie a determinat un impact pozitiv asupra unor sectoare ale economiei - a performantelor economice, la nivel macroeconomic si asupra politicilor economice. Conform Computer Industry Almanac, numarul utilizatorilor de internet pe plan mondial se prognozeaza sa ajunga la 1,21 miliarde in 2006. Standarde de securitate a datelor mai bune, sisteme de plata si furnizare mai flexibile si un management al relatiilor cu clientii mai inteleigent vor incuraja din ce in ce mai mult oamenii sa cumpere online. 
Comertul electronic pune la dispozitie un nou mod de conducere a tranzactiilor comerciale. Potentialul acestuia atinge pe langa implicatiile economica si sociala multe fatete ale vietii de zi-cu zi: mediu, munca, rolul guvernelor. Modul clasic acceptat de a face comert va suferi schimbari profunde in viitor. Distantele economice dintre producatori si consumatori se contracta, traditionalii intermediari sunt inlocuiti, creandu-se noi piete de desfacere si produse, intre oamenii de afaceri si consumatori stabilindu-se o relatie mai stransa, noua, chiar si intre parti diferite ale intreprinderilor globale.
Din preocuparile Comisiei Natiunilor Unite pentru Comert si Dezvoltare (UNCTAD) face parte si problematica Comertului Electronic si a dezvoltarii acestuia. Astfel, raportul "Accesul la participarea in comertul electronic" are doua obiective: primul: stabilirea actualului nivel de conectare al tarilor si grupelor de tari implicate in comertul electronic si al doilea, de identificare a principalelor arii de actiune pentru a avea acces la participare la comertul electronic.
Adevarata revolutie in comertul electronic a venit din componenta sa Internet. Din punctul de vedere al jucatorilor mici (intreprinderile mici si mijlocii si majoritatea tarilor in curs de dezvoltare), capacitatea de participare la comertul electronic mondial depinde direct de posibilitatea acestora de conectare la Internet. Cu toate ca cifrele indica o crestere exponentiala a conectarii in plan global, inegalitati continua sa existe, iin ceea ce priveste capacitatea de a produce, disemina, stoca informatie pe Internet, care ramane in continuare concentrata in tarile puternic dezvoltate. Fenomenul nu poate fi inversat deoarece costurile de baza nu se modifica: daca accesul Internet ramane mic si destul de scump in tarile in curs de dezvoltare, participarea lor in comertul electronic va fi limitata la traditionalele relatii de sub-contractori sau pre-contractori. Pentru a imbunatati acest aspect guvernele trebuie sa implementeze politici specifice, sa identifice segmentele in care e-commerce are sanse de a fi o sursa de profit in functie de specificul economiei nationale, anume tranzactii B2B, B2C, B2G.
Ultimii ani au relevat o explozie a utilizarii Internetului, ca un canal pentru comertul global, care faciliteaza vanzarea de marfuri virtuale si tangibile, de catre intreprinderi sau persoane individuale, din tari in curs de dezvoltare sau din economii in tranzitie care participa intr-un anumit grad la comertul electronic.
Cresterea utilizarii Internetului a fost rezultatul cresterii dramatice a comertului electronic in tarile industrializate, ca efect al masei critice de utilizatori online. Cresteri importante s-au remarcat in numarul de site-uri web, numarul de gazde Internet, precum si veniturile din comertul electronic. Ca evolutie a veniturilor din comertul electronic se poate vorbi despre o crestere lentaa intre anii 1980-1990, insa la mijlocul anilor 90 in aplicatia Business to Business au intrat masiv fabricanti din industrie (in industria producatoare de masini comenzile erau lansate prin furnizorii de automobile/distribuitori). Tot in aceasta perioada un numar mare de firme de prestari servicii orientate catre consumatori sau spre sectorul de afaceri, au iceput sa-si extinda reteaua internationala sau de distributie, prin utilizarea retelelor comerciale VAN.
De asemenea, apar noi provocaai ii domenii cum ar fi taxele, unde rolul guvernelor va fi de continuare a cresterii veniturilor fara a avea efecte negative asupra alegerilor economice si tehnologice. Aceste schimbari cer o reasezare a politicilor comerciale guvernamentale, cat si a practicilor si procedurilor comerciale.In acest sens se incadreaza decizia OMC de a nu impune taxe vamale produselor livrate in varianta electronica a starnit o serie de controverse. In forma sa initiala, acest angajament poate fi considerat drept temporar si politic, dar exista premisele pentru a deveni durabil si legal. Din momentul in care s-a stabilit ca acest tip de comert sa fie liber (exceptand protectionismul creat de exemplu de standardele nationale diferite), obiectivul principal al sustinatorilor sai a devenit prevenirea introducerii unor restrictii in acest domeniu. Oricum majoritatea incercarilor cu tenta protectionista si care vizeaza acest sector, nu sunt din punct de vedere tehnic fezabile deocamdata, dar probabil ca dezvoltarea tehnologica va fae posibila luarea unor astfel de decizii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Politici Comerciale pentru Dezvoltarea Comertului Electronic.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!