Introducere 3 Politica calitatii 4 Forma de prezentare a politicii de calitate 6 Elaborarea politicii calitatii 7 Studiu de caz 8 Concluzii 10 Bibliografie 11 Anexe 12
Introducere Orice sistem economic functioneaza pentru a pune in practica anumite misiuni, anumite conditii de eficienta. Intre factorii care conditioneaza eficienta, calitatea detine o pozitie de prima importanta, fapt ce explica accentuarea preocuparilor pentru realizarea acesteia in conformitate cu cerintele. De aceea orice organizatie face din calitate o prioritate, punand accentul pe elaborarea unei politici de calitate riguros fundamentae, orientata spre prevenire si promovarea unor strategii de imbunatatire continua. Elaborarea unei politici de calitate se face conform unor standarde si reguli bine definite (ISO 9001:2008). Pentru a intelege mai bine in ce consta o politica de calitate a unei firme, am structurat acest proiect in patru parti. In prima parte voi prezenta ce este o politica de calitate, care este scopul ei si care sunt primii pasi pe care o intreprindere trebuie sa ii parcurga pentru a fundamenta o declaratie de politica. In urmatoarea parte voi descrie cum se realizeaza o politica de calitate, de regulile de care trebuie sa se tina cont si cine se ocupa de intocmirea politicii. In a treia parte voi vorbi despre elaborarea politicii de calitate. Dupa prezentarea acestor trei puncte am ales sa analizez politica de calitate a companiei MICROSOFT Romania din prisma celor discutate anterior. Politica calitatii In literatura de specialitate exista puncte de vedere diferite privind definirea cadrului concepual al politicii unei intreprinderi si, in mod corespunzator, a politicii in domeniul calitatii. Independent de varietatea opiniilor exprimate in literatura de specialitate, politica in domeniul calitatii se refera la convingerile generale ale unei organizatii cu privire la calitate, modul in care calitatea se obtine si ce se asteapta ca rezultat. O declaratie despre politica calitatii defineste sau descrie angajamentul unei firme fata de calitate. In managemtnul calitatii se manifesta tendinta de definire a politicii calitatii in conformitate cu scopul si misiunea organizatiei. De asemenea, trebuie sa fie usoara de inteles de catre membrii organizatiei, angajati, manageri sau alte parti interesate. Conform ISO 9001:2008 "politica reprezinta directia si intentiile generale ale unei intreprinderi in ceea ce priveste calitatea exprimate de conducerea de varf a acesteia". Asadar, politica in domeniul calitatii este o componeneta a politicii firmei si trebuie aprobata de conducerea de varf a acesteia. Ea trebuie astfel elaborata incat sa asigure compatibilitatea cu celelalte politici sectoriale ale firmei. Pe de alta parte conducerea de varf a firmei trebuie sa ia masurile necesare pentru ca aceasta politica sa fie inteleasa, implementata si mentinuta.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.