Politica Comercială a Republicii Moldova

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 2831
Mărime: 167.42KB (arhivat)
Publicat de: Leonidas Avram
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Candidatu Camelia, Dragos Negrescu
Politica Comerciala a Republicii Moldova

Extras din referat

Declanşarea reformei economimce în Republica Moldova a avut loc odată cu declaraţia suveranităţii ei.

Documentul oficial de pornire a elaborării şi adoptării noii legislaţii economice bazată pe relaţii noi a fost hotărârea Parlamentului Republicii Moldova nr. 186 XII din 25 iulie 1990 „ Cu privire la concepţia trecerii la economia de piaţă în Republica Moldova”.În cadrul acestei hotărâri parlamentare se recunoştea că vechiul model economic reglementat de stat nu mai făcea faţă problemelor economice existente şi astfel se propuneau noi principii şi direcţii economice de dezvoltare mai departe a ţării, care să se reglementeze conform trecerii la economia de piaţă. În aceste concepţii se propuneau noi modificări :

-elaborarea actelor de legi şi alte acte necesare pentru îndeplinirea acestor concepţii ;

-pregătirea şi perfecţionarea cadrelor naţionale pentru economia de piaţă ;

-transmiterea consecventă a unei părţi considerabile părţi din funcţiile de coordonare de la organele de stat la întreprinderi ;

-crearea întreprinderilor private ;

-introducerea monedei naţionale ;

-demilitarizarea republicii ;

Legea cu privire la reglemăntările importurilor şi exporturilor de mărfuri şi servicii, nr 188- XII, a fost adoptată la 26 iulie 1990, în baza căreia importurile şi exporurile de mărfuri şi servicii aveau voie să se facă fie de orice persoană fizică sau juridică, fie de o întreprindere de stat sau privată.

Inclusiv, în cadrul acestei legi, se menţiona reglementarea importului şi exportului care se efectua în mod stabilit de Guvern, prin abordarea cotelor şi eliberarea licenţelor pentru o parte din mărfuri şi servicii, cu scopul stabilităţii economice a ţării. De multe ori aceste scopuri au fost invocate pentru a ascunde interesele unor demmnitari de stat, pentru a utiliza practici anticoncurenţiale şi a realiza evaziuni fiscale . În acel timp, toate republicile unionale din fosta URSS au aprobat astfel de legi, hotărâri, în baza cărora s-au introdus bariere comerciale în relaţiile reciproce.

De la adoptarea hotararii si legii, me ntionate mai sus, si pana la inceputul unei politici proprii trebuia sa treaca un an si jumatate, ca sa fie adoptata Legea privind bazele activitatii economice externe in Republica Moldova, nr. 849-XII din 3 ianuarie 1992, care urmarea elaborarea principiilor si bazelor politicii comerciale sireglementarea acesteia de catre stat.

Preview document

Politica Comercială a Republicii Moldova - Pagina 1
Politica Comercială a Republicii Moldova - Pagina 2
Politica Comercială a Republicii Moldova - Pagina 3
Politica Comercială a Republicii Moldova - Pagina 4
Politica Comercială a Republicii Moldova - Pagina 5
Politica Comercială a Republicii Moldova - Pagina 6
Politica Comercială a Republicii Moldova - Pagina 7
Politica Comercială a Republicii Moldova - Pagina 8
Politica Comercială a Republicii Moldova - Pagina 9
Politica Comercială a Republicii Moldova - Pagina 10
Politica Comercială a Republicii Moldova - Pagina 11
Politica Comercială a Republicii Moldova - Pagina 12
Politica Comercială a Republicii Moldova - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Politica Comerciala a Republicii Moldova.doc

Alții au mai descărcat și

Profilul Antreprenorului de Succes

Intre iunie 2005 si ianuarie 2006 in 13 state membre UE si in cele doua tari candidate – Romania si Bulgaria – s-a desfasurat o ancheta (Factorii...

Calitatea Mărfurilor Alimentare

I Obiectul de studiu al merceologiei Merceologia este o disciplina cu caracter economic al carei obiect îl constituie studierea proprietatilor...

Analiza celor patru procese de integrare a pieței bunurilor

A: Politica comerciala comuna Aceasta este denumirea generica pentru ansamblul de masuri, instrumente, politici aplicate în domeniul comercial...

Comerț Electronic

Introducere Comerţul a reprezentat, încă de la începuturile societăţii umane, o activitate importantă pentru supravieţuirea şi dezvoltarea...

Te-ar putea interesa și

Locul și rolul taxelor vamale în cadrul impozitelor indirecte în contextul aderării României la Uniunea Europeană

Capitolul 1. Taxele vamale – locul lor în resursele financiare publice Noile cerinte pe plan mondial asupra relatiilor dintre tari impun schimbari...

Strategii de Creditare ale Băncilor Comerciale la Etapa Actuală

INTRODUCERE Actualitatea temei investigate. Creşterea volumului de creditare este evidentă şi constantă, momentul care demonstrează că sistemul...

Fundamentele monitorizării activității economico-financiare a întreprinderilor de stat

INTRODUCERE Actualitatea şi importanţa problemei abordate. Mecanismul economic, instituit în Republica Moldova odată cu trecerea la relaţiile...

Organizația Mondială a Comerțului

Introducere Actualitatea temei de cercetare: Odată cu evoluția adîncirii proceselor economice internaționale, a interdependențe lor în producția...

Politici comerciale internaționale

Introducere În pofida avantajelor sale evidente, liberalizarea schimburilor este un proces de lungă durată căruia i s-a opus o mare rezistenţă....

Teoria și Practica de Evaluare a Unităților Economice în Baza Cerințelor Actuale Bancare

INTRODUCERE Actualitatea temei de cercetare Condiţiile economice actuale de dezvoltare a unităţilor economice impun existenţa unui spaţiu...

Politica Comercială a României în Contextul Aderării la Uniunea Europeană

CAPITOLUL I: DEFINIREA CONCEPTULUI DE POLITICĂ COMERCIALĂ, A OBIECTIVELOR, FUNCŢIILOR ŞI INSTRUMENTELOR SALE. Subcapitolul 1.1. Politica...

Concurența neloială în comerțul internațional

INTRODUCERE Lumea s-a shimbat considerabil în ultimele decenii. Transformările ei au generat consecinţe foarte importante pentru întreaga evoluţie...

Ai nevoie de altceva?