Extras din referat
CAP.1 Prezentarea firmei
Binecuvântată cu unul din cele mai potrivite amplasamente naturale, Podgoria Murfatlar este așezată în S-E României, între Dunăre și Marea Neagră în centrul Podișului Dobrogei. Plaiurile viticole cuprind peste 3000 de ha din zona localităților Murfatlar, Valul lui Traian, Poarta Albă și Siminoc.
Podgoria Murfatlar a continuat tradiția strămoșilor săi viticultori, acumulând experiență în cei aproape 100 de ani de activitate desfășurată în epoca modernă. Din generație în generație, dragostea si pasiunea cu care este produs vinul de Murfatlar se regăsesc permanent în calitatea acestuia.
1. Obiect de activitate
Compania Murfatlar produce și distribuie pe piața internă urmatoarele 15 tipuri de vin: Mamaia, Zaraza, Lacrima lui Ovidiu, Lacrima lui Ovidiu Pontică, Rai Grande Reserve, Arezan, Trei Hectare, La Răcoare, Premiat etichetă Neagră, Rai de Murfatlar, Sec de Murfatlar, Conu Alecu, Zestrea Murfatlar, Mugur de viță și Ferma Nouă.
Exportul a devenit o prioritate pentru Murfatlar începând cu 2006, când firma a început să își recâștige poziția pe piețe din țări cu tradiție pentru livrările societății, reușindu-se în același timp și stabilirea de contracte noi.
2. Resurse, capabilități, avantaje competitive
Compania Murfatlar este lider pe piața de vinuri din România, cu o cotă de 30% (una din trei sticle cumpărate in România este Murfatlar). De la albe la roșii și de la seci la dulci, vinurile acoperă gama cea mai largă de produse. Mai mult de 50% din vinurile roșii consumate în România poartă marca Murfatlar. Podgoria este consolidată și extinsă la suprafața de 3000 de ha.
Vinurile albe se recomandă a se consuma tinere, în primul sau al doilea an de existență, când sunt fructuase, aromate, cu o nuanțată paletă de arome ce sugerează parfumuri florale sau de fructe.
Vinurile roșii necesită o perioadă de învechire la vas, care să le confere un grad de rontujime, datorită unor reacții biochimice profunde.
Se înființează Stațiunea Experimentală Viti Vinicola Murfatlar. Gama de soiuri cultivate în podgorii a fost largită cu soiuri valoroase precum Sauvignon Blanc, Muscat Ottonel, Traminer Rose, Riesling Italian pentru vinuri albe și Cabernet Sauvignon și Merlot pentru vinuri roșii.
3. Produsul (grupul de produse)care trebuie vândut în străinătate
Din totalul producției, aproximativ 20% sunt destinate exportului. Murfatlar exportă în 15 țări, cele mai importante fiind Statele Unite ale Amercii, Israel, Marea Britanie, Finlanda, Danemarca și de curând piața din Hong Kong, a Chinei și a Rusiei.
Pentru lărgirea pieței de desfacere internațională am ales soiurile de vin Sauvignon Blanc și Muscat Ottonel pe piața Germaniei, deoarece nu deține podgorii întinse de viță de vie, însă este o mare consumatoare de vin, acest fapt determinând realizarea unui studiu mai detaliat asupra mediului demografic, politic, economic și cultural al țării.
4. Obiectivele firmei și strategia de internaționalizare
1. Obiectivul principal al companiei este creșterea numărului de clienți cu 30% în următoarele 6 luni (1.12.2011-1.06.2012) prin lansarea noilor soiuri de vinuri.
2. Obiectivul secundar constă în lărgirea pieței externe prin vinderea produselor noastre prin intermediul unor societăți de retail din țara respectivă, iar transportul îl vom realiza cu ajutorul unei firme din România.
Strategia de export a firmei Murfatlar este strategia de smântânire prin stabilirea unui preț mai ridicat decât cel al concurenței, deoarece potențialii clienți din Germania au o putere de cumpărare sporită și sunt puțin sensibil la preț. De aceea suntem convinși că vom atinge rapid pragul de rentabilitate.
CAP. 2 Selectarea pieței externe
În Germania tot consumul de vin este asigurat din importuri. Am hotarât sa ne axăm pe această piață deoarece are un potențial foarte ridicat datorită densității populației, consumului de vin ridicat și nivelul de trai al acestora. În ultimii ani, studiile au arătat că vinul importat de aceasta țară a fost de aproximativ 8 milioane de hectolitri de vin, estimându-se la o valoare totală de 2 miliarde de euro. În ceea ce privește consumul de vin pe cap de locuitor Germania se clasează printre primele poziții din lume, cu un consum de aproximativ 23 de litri pe an. Vom adopta o politică de promovare a produselor noastre prin publicitate intensă și de asemenea le vom adapta la cerințele consumatorilor.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Murfatlar.doc