Mașini ecologice - Toyota Prius

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 2517
Mărime: 39.79KB (arhivat)
Publicat de: Irinel Dobre
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Puiu NIstoreanu

Cuprins

  1. 1. Introducere pag. 3
  2. 2. Descrierea afacerii pag. 4
  3. 3. Perspective şi părere personală pag.7
  4. 4. Concluzii pag. 7
  5. 5. Bibliografie pag. 9

Extras din referat

1.Introducere

Reducerea combustibililor fosili cat si nevoia de a reduce emisiile de noxe, au determinat creearea de autoturisme ecologice care insa nu au si un design prea aratos, mai degraba ciudat.

Cu toate acesta, marii constructori de masini se intrec in a scoate pe piata cat mai multe modele ecologice de mici dimensiuni, majoritatea electrice, sau hibirizi, masini smart, care sa fie utilizate in marile metropole ale lumii.

Comisia Europeana a propus interzicerea circulatiei autovehiculelor care folosesc benzina si motorina in centrele marilor orase europene pana in anul 2050. In unele orase din Franta, circulatia automobilelor mai vechi de 12 ani va fi interzisa de anul viitor. In Norvegia se discuta serios despre un proiect de lege privind interzicerea comercializarii masinilor alimentate cu benzina, motorina sau GPL in, incepand cu anul 2015.

Circulatia cu un autoturism in marile orase europene va costa mai mult si va fi mai anevoioasa. De la taxe de acces in centrele oraselor, malluri cu locuri de parcare limitate, zone verzi unde au acces doar masinile electrice si hibride, zone pietonale din ce in ce mai extinse, sisteme de car-sharing, semafoare sincronizate pentru ca pietonii sa nu se grabeasca prea tare la traversare, viata soferilor va deveni din ce in ce mai grea.

Masinile produse de Toyota au cel mai scazut nivel al emisiilor de CO2 din Europa , primind titlul de “brand-ul cel mai verde” la prima editie a topului “Cele mai verzi marci la nivel mondial”, publicat recent de compania de consultanta Interbrand.

Mașinile hibride (Hybrid cars) se referă la autovehicule care funcționează cu două tipuri de motoare, unul electric, și unul clasic, cu combustie internă. Folosirea celor două motoare alternează, și este aleasă automat de către computerul de bord. Toyota și Honda sunt doi dintre cei mai cunoscuți producători de hibride din lume.

În cazul Toyota, la pornirea mașinii intră în acțiune motorul pe combustie internă, care se oprește destul de repede(după ce se încălzește), lăsând loc motorului electric. Mașina funcționează pe curent electric dacă se pleacă ușor de pe loc(fără accelerari bruște), și poate continua să funcționeze doar pe curent electric chiar și până la viteza de 45km/h dacă se accelerează lent. Astfel, la viteze mici, se poate considera că ești la volanul unei mașini 100% electrice. Atunci când viteza crește peste această limită, sau mașina are nevoie de mai multă putere, intră în acțiune motorul pe benzină.

2. Descrierea afacerii

Istoria automobilului cu tehnologie hibrid Prius

În 1994, compania Toyota a decis să creeze un automobil nou care să fie atât eficient din punct de vedere al consumului de benzină cât şi ecologic. După ce au fost examinate peste 100 de modele de hibrizi, echipa de ingineri a ales unul bazat pe patentul 1974 TRW. Cu toate acestea multe probleme tehnice şi de inginerie au trebuit rezolvate în cei trei ani pe care echipa îi primise pentru a lansa maşina pe piaţa japoneză, un deadline pe care l-au atins cu greu, dat fiind că primul model Prius a fost lansat în decembrie 1997.

Toyota a făcut progrese semnificative în conceperea motoarelor care folosesc surse alternative de energie. Una din cele mai promiţătoare abordări este combinarea a două surse diferite de energie într-un singur sistem, cu scopul de a folosi potenţialul amândurora. Această soluţie este cunoscută drept tehnologia hibridă şi constituie cea mai promiţătoare cale pentru realizarea maşinilor ecologice Toyota. O problemă importantă o constituia longevitatea bateriei, care trebuia să dureze de la 7 până la 10 ani. Soluţia găsită a fost ca bateria să fie ţinută încărcată doar în proporţie de 40 - 60%, astfel încât durata sa de viaţă a devenit comparabilă cu cea a celorlalte componente ale maşinii.

Abordarea problemei emisiilor poluante adoptată de Toyota este să se cerceteze simultan o mare varietate de soluţii pentru conceperea unor vehicule cât mai puţin poluante. Motivul îl reprezintă faptul că, de la ţară la ţară, diferă condiţiile de pilotaj, modul de procurare a combustibilului, infrastructura şi legislaţia. O tehnologie auto unică nu va putea să îndeplinească toate cerinţele unei mobilitati superioare. Toyota s-a dedicat dezvoltării sistemelor hibride ca factor de bază al tehnologiei de fabricare a maşinilor ecologice, combinând diferite surse de putere.

În Europa maşina a fost lansată în 2001, când avea deja trei ani vechime. La început, succesul său a fost modest în Japonia, iar după câţiva ani de teste compania a avut curajul să introducă Toyota Prius pe piaţa Americană. Deşi iniţial vânzările au fost destul de scăzute, în 2004, când designul modelului a fost refăcut, costul dezvoltării a meritat din plin, iar Toyota Prius a devenit un automobil de success atât din punct de vedere tehnologic cât şi al marketingului.

Cuvântul prius provine din limba latină şi înseamnă „a fi inainte”. S-a declarat că Toyota a ales acest nume dat fiind că maşina era un predecessor al modelelor hibrid ce aveau să urmeze, dar si întâiul de acest gen din lume.

Preview document

Mașini ecologice - Toyota Prius - Pagina 1
Mașini ecologice - Toyota Prius - Pagina 2
Mașini ecologice - Toyota Prius - Pagina 3
Mașini ecologice - Toyota Prius - Pagina 4
Mașini ecologice - Toyota Prius - Pagina 5
Mașini ecologice - Toyota Prius - Pagina 6
Mașini ecologice - Toyota Prius - Pagina 7
Mașini ecologice - Toyota Prius - Pagina 8
Mașini ecologice - Toyota Prius - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Masini Ecologice - Toyota Prius.docx

Alții au mai descărcat și

Profilul Antreprenorului de Succes

Intre iunie 2005 si ianuarie 2006 in 13 state membre UE si in cele doua tari candidate – Romania si Bulgaria – s-a desfasurat o ancheta (Factorii...

Calitatea Mărfurilor Alimentare

I Obiectul de studiu al merceologiei Merceologia este o disciplina cu caracter economic al carei obiect îl constituie studierea proprietatilor...

Analiza celor patru procese de integrare a pieței bunurilor

A: Politica comerciala comuna Aceasta este denumirea generica pentru ansamblul de masuri, instrumente, politici aplicate în domeniul comercial...

Comerț Electronic

Introducere Comerţul a reprezentat, încă de la începuturile societăţii umane, o activitate importantă pentru supravieţuirea şi dezvoltarea...

Te-ar putea interesa și

Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor

1. PROPULSIA HIBRIDA A AUTOVEHICULELOR 1.1 Ce este un sistem hibrid? Un sistem hibrid de autovehicul combină două surse de putere efectivă, cum...

Brandingul Personal

INTRODUCERE Lucrarea de faţă îşi propune să trateze tema comunicării verbale şi nonverbale în brandingul personal, iar motivul pentru care am ales...

Piața cu Concurență de Oligopol

INTRODUCERE Monopolul şi concurenţa perfectă sunt două forme extreme de piaţă, în analiza tradiţională. Între aceste două forme se găsesc alte...

Controlul unui Autovehicul Ecologic - HICO

1. Introducere În zilele noastre, în contextul marilor schimbări ce au loc pe plan mondial, se remarcă preocuparea insistentă pentru protejarea...

Sisteme neconvenționale de propulsie

Automobilul electric Din istoria automobilului electric Primele încercări de propulsie electrică sunt menţionate pe la începutul celui de-al...

Prezentarea Firmei Toyota

Gama de produse 1) Toyota IQ - Continuam sa provocam limitele conventionalului, prin regandirea modului in care ar trebui sa arate o masina cu...

Strategii europene de oligopol pe piața UE

Introducere Între cele doua extreme ale pieţei - cea cu concurenţă perfectă (pură), pe de o parte, şi monopolul absolut pe de altă parte, care au...

Proiect de responsabilitate socială corporatistă - Coca-Cola România

I. Prezantare Coca –Cola Romania I.1 Istoric si domeniul de activitate Coca-Cola este una dintre primele multinationale care a investit in...

Ai nevoie de altceva?