Argument Capitolul I Oferta de marfuri Capitolul II Marfuri chimice de uz casnic Capitolul III Substante chimice Bibliografie
Argument Marfa reprezinta un produs al muncii omenesti care satisface o nevoie si care este destinat schimbului prin intermediul vanzarii-cumpararii pe piata. Trasaturile esentiale ale marfii sunt urmatoarele: -reprezinta rezultatul activitatii omenesti -satisface o anumita trebuinta -este realizata pentru consumul individual si colectiv -este destinata vanzarii-cumpararii pe piata Notiunea de marfa se refera asadar la toate produsele destinate sa satisfaca o necesitate si care, in urma actului de vanzare-cumparare, ajung de la producator/ofertant la consumator/utilizator.Sunt destinate vanzarii-cumpararii atat produsele materiale, cat si cele imateriale ( informatiile, ideile, inovatiile si inventiile ), care reprezinta rezultate ale activitatii umane si au utilitate. Comertul cu marfuri presupune: -existenta unei structuri sortimentale adecvate de produse -asigurarea unui nivel calitativ al produselor acceptat de catre consumatori, la locul, in momentul si in cantitatea ceruta pe piata Stiinta marfurilor ofera un fond de cunostinte necesar pentru rezolvarea problemelor comerciale privind: -structura sortimentala si calitatea marfurilor -serviciile post-vanzare oferite consumatorului -optimizarea raportului calitate/pret -evaluarea gradului de satisfacere a cerintelor consumatorilor Stiinta marfurilor opereaza cu o serie de termeni care au consacrat un limbaj de specialitate in domeniu.Dintre cei mai utilizati amintim: proprietati, caracteristici, functii ale marfurilor. Oferta de marfuri are o structura foarte complexa. Ea este compusa dintr-un nomenclator larg de produse: industriale si agricole, alimentare si nealimentare, de folosinta curenta, periodica si rara, produse de "marca" si "anonime", produse noi si vechi etc. Dupa estimarile noastre, in struc!tura ofertei se euprind aproximativ un milion de articole si sorturi. Marfurile care alcatuiesc oferta ocupa, fiecare, un anumit loc in cs!drul pietei totale sau a diferitelor segmente ale acesteia; accesibilitatea lor, ca si gradul de penetratie in consum sint diferite. Prezenta diferitelor grupe de marfuri pe piata, locul si ponderea lor in structura ofertei nu sint insa imuabile; ele evolueaza sub influenta unor factori care tin atat de productia de marfuri cit si de cererea consuma!torilor. Intre acestia, unii pot avea o actiune globala asupra pietei, repercutindu-se asupra tuturor produselor (de pilda, unii factori demografici), altii actioneaza numai (sau in principal) asupra anumitor grupe de marfuri. Miscarea ofertei de marfuri, modificarile intervenite in structura ei pot fi puse in legatura si cu relatiile dintre produsele care alcatuiesc oferta. Aceste relatii sint diferite, in functie de modul participarii produselor la satisfacerea nevoilor de consum. Marfurile chimice de uz casnic sunt destinate satisfacerii unor necesitati de tipul: igiena si intretinerea corpului omenesc (agentii de spalare, produsele cosmetice), confort (produse pentru spalarea si curatirea locuintei, obiectelor casnice, produselor textile), protectia si infrumusetarea unor materiale (produse peliculogene).
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.