Marfa

Referat
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 22 în total
Cuvinte : 5750
Mărime: 140.65KB (arhivat)
Publicat de: Sever Albu
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. Argument
  2. Capitolul I Oferta de marfuri
  3. Capitolul II Marfuri chimice de uz casnic
  4. Capitolul III Substante chimice
  5. Bibliografie

Extras din referat

Argument

Marfa reprezinta un produs al muncii omenesti care satisface o nevoie si care este destinat schimbului prin intermediul vanzarii-cumpararii pe piata.

Trasaturile esentiale ale marfii sunt urmatoarele:

-reprezinta rezultatul activitatii omenesti

-satisface o anumita trebuinta

-este realizata pentru consumul individual si colectiv

-este destinata vanzarii-cumpararii pe piata

Notiunea de marfa se refera asadar la toate produsele destinate sa satisfaca o necesitate si care, in urma actului de vanzare-cumparare, ajung de la producator/ofertant la consumator/utilizator.Sunt destinate vanzarii-cumpararii atat produsele materiale, cat si cele imateriale ( informatiile, ideile, inovatiile si inventiile ), care reprezinta rezultate ale activitatii umane si au utilitate.

Comertul cu marfuri presupune:

-existenta unei structuri sortimentale adecvate de produse

-asigurarea unui nivel calitativ al produselor acceptat de catre consumatori, la locul, in momentul si in cantitatea ceruta pe piata

Stiinta marfurilor ofera un fond de cunostinte necesar pentru rezolvarea problemelor comerciale privind:

-structura sortimentala si calitatea marfurilor

-serviciile post-vanzare oferite consumatorului

-optimizarea raportului calitate/prêt

-evaluarea gradului de satisfacere a cerintelor consumatorilor

Stiinta marfurilor opereaza cu o serie de termeni care au consacrat un limbaj de specialitate in domeniu.Dintre cei mai utilizati amintim: proprietati, caracteristici, functii ale marfurilor.

Oferta de marfuri are o structura foarte complexa. Ea este compusa dintr-un nomenclator larg de produse: industriale si agricole, alimentare si nealimentare, de folosinta curenta, periodica si rara, produse de "marca" si "anonime", produse noi si vechi etc. Dupa estimarile noastre, in struc¬tura ofertei se euprind aproximativ un milion de articole si sorturi.

Marfurile care alcatuiesc oferta ocupa, fiecare, un anumit loc in cs¬drul pietei totale sau a diferitelor segmente ale acesteia; accesibilitatea lor, ca si gradul de penetratie in consum sint diferite.

Prezenta diferitelor grupe de marfuri pe piata, locul si ponderea lor in structura ofertei nu sint insa imuabile; ele evolueaza sub influenta unor factori care tin atat de productia de marfuri cit si de cererea consuma¬torilor. Intre acestia, unii pot avea o actiune globala asupra pietei, repercutindu-se asupra tuturor produselor (de pilda, unii factori demografici), altii actioneaza numai (sau in principal) asupra anumitor grupe de marfuri.

Miscarea ofertei de marfuri, modificarile intervenite in structura ei pot fi puse in legatura si cu relatiile dintre produsele care alcatuiesc oferta. Aceste relatii sint diferite, in functie de modul participarii produselor la satisfacerea nevoilor de consum.

Mărfurile chimice de uz casnic sunt destinate satisfacerii unor necesităţi de tipul: igienă şi întreţinerea corpului omenesc (agenţii de spălare, produsele cosmetice), confort (produse pentru spălarea şi curăţirea locuinţei, obiectelor casnice, produselor textile), protecţia şi înfrumuseţarea unor materiale (produse peliculogene).

Preview document

Marfa - Pagina 1
Marfa - Pagina 2
Marfa - Pagina 3
Marfa - Pagina 4
Marfa - Pagina 5
Marfa - Pagina 6
Marfa - Pagina 7
Marfa - Pagina 8
Marfa - Pagina 9
Marfa - Pagina 10
Marfa - Pagina 11
Marfa - Pagina 12
Marfa - Pagina 13
Marfa - Pagina 14
Marfa - Pagina 15
Marfa - Pagina 16
Marfa - Pagina 17
Marfa - Pagina 18
Marfa - Pagina 19
Marfa - Pagina 20
Marfa - Pagina 21
Marfa - Pagina 22

Conținut arhivă zip

Alții au mai descărcat și

Profilul Antreprenorului de Succes

Intre iunie 2005 si ianuarie 2006 in 13 state membre UE si in cele doua tari candidate – Romania si Bulgaria – s-a desfasurat o ancheta (Factorii...

Calitatea Mărfurilor Alimentare

I Obiectul de studiu al merceologiei Merceologia este o disciplina cu caracter economic al carei obiect îl constituie studierea proprietatilor...

Analiza celor patru procese de integrare a pieței bunurilor

A: Politica comerciala comuna Aceasta este denumirea generica pentru ansamblul de masuri, instrumente, politici aplicate în domeniul comercial...

Te-ar putea interesa și

Aspecte Economice ale Transportului Feroviar de Marfă

1. SITUAŢIA TRANSPORTULUI FEROVIAR DE MĂRFURI ÎN ANSAMBLUL GENERAL AL TRANSPORTULUI 1.1. Importanţa economică a transportului Majoritatea...

Manevra de formare a unui tren direct de marfă

I. Manevra de formare a unui tren direct de marfa 1. Scopul lucrarii: Formarea deprinderilor si fixarea cunostintelor cu privire la manevra de...

Analiza Relației produs-marfă din Perspectiva Mondializării Pieței

CAPITOLUL 1. EFECTE POZITIVE ŞI EFECTE NEGATIVE ALE MONDIALIZĂRII În decursul timpului, umanitatea a fost martora unor profunde schimbări în...

Planul de lucru al unei unități de transport marfă

ARGUMENT Transporturile au apărut ca activitate de sine-stătătoare şi s-au dezvoltat, diversificat şi modernizat pe măsura amplificării schimbului...

Managementul dezvoltării firmei privind creșterea competitivității la SNTFM C.F.R. Marfă SA

INTRODUCERE În vederea dezvoltării activităţii economice, în condiţiile se sporire a eficienţei utilizării factorilor de producţie, se impune...

Analiza economico-financiară a întreprinderi CFR Marfă SA

Profil de activitate si statut juridic Adresa sediu: Dinicu Golescu nr 38, Bucuresti, secor 1, România, codul postal: 011333.Codul fiscal/C.U.I.:...

Transport de marfă Moldova - Croația

Introducere Transportul reprezintă o ramură importantă a producţiei materiale care prin modul lor de deplasare a mărfurilor, influenţează...

Proiectarea sistemului de transport în transportul de marfă

Introducere. Transportul este una din cele mai mari şi complicate sisteme, cu care ne ciocnim la organizarea vieţii social-economice. Numărul mare...

Ai nevoie de altceva?