Libertatea Comertului

Cuprins referat Cum descarc?

LIBERTATEA FUNDAMENTALA A COMERTULUI 3
Contradictii si Mituri 3
Principiile de baza ale economiei 5
Baptistii si contrabandistii 5
Distrugerea de joburi pentru a le salva 6
The Santa Claus factor 6
Comertul liber unilateral-solutia 7
Ce spun criticii economici despre comertul liber? 8
CONCLUZII 9
Bibliografie: 12


Extras din referat Cum descarc?

LIBERTATEA FUNDAMENTALA A COMERTULUI
Intuitile teoretice ale marilor economisti Adam Smith, David Ricardo si Federic Bastiat ce faceau referire la cazul dreptul cetatenilor din toate tarile de a face comert liber, s-au adeverit. Succesul economic rezultat din liberalizarea comertului nu este ambiguu: libertatea in comert duce la prosperitate. Cu toate aceastea ,libertatea este incercata din multe parti ale spectrului politic, existand unele voci care cer guvernului Statelor Unite sa iasa complet din implicarea lui legata de reglementarea comertului si sa lase indivizii sa se angajeze in tranzactii voluntare cum considera de cuviinta. 
Dupa cel de-al doilea Razboi Mondial timp de aproximativ 3 decenii a existat un consesns printre economistii americani si factorii de decizie in favoarea comertului mondial liber. Acordul General pentru Tarife si Comert(GATT) prin intermediul numeroaselor runde de negociere au redus ratele medii la nivel mondial de la 40 % la 4% in ziua de astazi. Anual comertul mondial a crescut de la 100 de miliarde de dolari in 1960 pana la 3 trilioane in prezent. Incepand cu jumatatea anului 1980 intelegerea acestui sprijin pentru adevaratul comert liber a suferit o eroziune serioasa. Liderii populisti cum ar fi Pat Buchanan si Ross Perot apara politicile protectioniste dintr-o confuzie profunda despre indiferenta fata de realitatea economica. Ei au gasit ca punctele lor de vedere functioneaza cu cele de stanga nationalista cum ar fi liderul Partidului Democratic Richard Gephardt. Ceea ce este necesar astazi este o respingere a noului protectonism. Americanii ar trebui sa inteleaga faptul ca pe masura ce economia mondiala devine tot mai integrata, doar comertul liber la nivel international si pietele domestice libere mentin pe plan intern promisiunea de crestere a nivelului de trai si a oportuniatilor de locuri de munca productive in viitor.
Contradictii si Mituri
In primul rand, comertul nu este un "mit" care poate fi refuzat de realitate sau "o teorie" ce poate fi dezaprobata de fapte; este o politica care recunoaste dreptul indivizilor de a se aganja in schimburi voluntare cu cei interesati.
Multi protectionisti sugereaza ca atata timp cat celelalte guverne restrictioneaza importurile, si Statele Unite trebuie sa urmeze acest exemplu.Reformulat, acest lucru ar insemna limitarea libertatilor cetatenilor americani din cauza ca celelalte guverne limiteaza libertatea cetatenilor lor. Reformulat, acest lucru ar insemna limitarea libertatilor cetatenilor americani din cauza ca celelalte guverne limiteaza libertatea cetatenilor lor.
In al doilea rand, putem spune ca tarile nu fac comert, cetatenii o pot face. Foarte des auzim afirmatii conform carora , comertul liber are loc, de exemplu, intre Statele Unite si Japonia sau Mexic. Dar ce vor sa spuna prin "Statele Unite" sau prin numele celorlalte altor tari? Fac oare referire la guvernele acestor tari , sau se refera ele la teritoriile fizice ale celor in cauza? In realitate "America" nu face comert cu "Japonia"sau cu "Mexicul". Atat cei care produc cat si cei care cumpara, sunt de fapt persoane individuale. Desigur, in cea mai mare parte, intreprinderilefirmele reprezinta agentii principali ai pietei. Dar intreprinderile constituie un parteneriat voluntar , alcatuite din indivizi care se straduiesc sa isi imbunataseasca lotul.Daca aceste persoane au libertate, anumite grupuri de indivizi se bucura si ele de aceste libertati.
In al treilea rand, faptul ca exporturile ajuta la crearea locurilor de munca in Statele Unite , nu inseamna ca importurile distrug locurile de munca si importurile creeaza locuri de munca de asemenea. Este adesea observat ca exportul de bunuri si servicii creeaza joburi pentru amercani. Importurile nu costa locuri de munca, mai degraba ele produc joburi pe internet , joburi mai bune la un nivel de viata ridicat. Idealul actiunilor economice intreprinse de indivizi si intreprinderi nu este reprezentata de productie, ci de consum .Oamenii doresc sa produca mai multi bani pentru a isi achizitiona bunurile uzuale. Importurile, prin scaderea preturilor si cresterea disponibilitatii produselor ,imbunatatesc lotul americanilor in ceea ce priveste rolul lor de consumatori. Daca indivizii nu pot sa faca schimbul de forta de munca in ceea ce priveste bunurile si serviciile care alcatuiesc ultimul segment al fortei de munca, nu ar mai exista niciun imbold pentru a munci.
In al patrulea rand , in negocierea comertului , in SUA guvernul este de acord sa inlature bariera comertului, care nu este o "concesionare"la o alta tara, ci restaurarea libertatii pentru cetateanul american. Faptul ca , cetatenii si nu tarile,fac comert unii cu ceilalti , puncteaza anumite erori in ceea ce priveste limba. Oficialii politici ar putea afirma ca "SUA a oferit o concesionare Japoniei sau Mexicului", ceea ce ineamna ca SUA a fost de acord sa isi deschida piata pentru a primi mai multe importuri de la aceste 2 tari.In realitate"concesiacedarea"se traduce prin , a permite cetatenilor americani libertatea de a dispune de proprietatile lor , ceea ce inseamna ca ei sa cumpere de la straini."Concesia" nu se adreseaza doar comerciantilor externi, ci si celor americani.
In al cincilea rand , tarifele si celelalte forme de protectionism no sunt acoperite de catre companiile straine . ci de catre consumatorii americani. .In cea mai mare parte, majorarea impozitului unei firme , duce la cresterea preturilor pentru consumatori.
Daca multe produse aduc asemenea cresteri de pret, consumatorul nu mai cumpara astfel de bunuri . Acelasi principui se aplica si atunci cand bunurile importate dau piept cu taxele, aducand prejudiciuconsumatorulu .Unele firme straine care au o marja de profit ridicata , s-ar putea sa nu mearga cot la cot cu costurile ridicate ale consumatorilor ce provin din taxe sau cu restrictiile mari din importuri.Dar majoritatea firmelor ating aceste costuri mai mari.
Acesta este si scopul protectionismului:de a creste pretul produselor rivalizand cu bunurile domestice.Dar cand aceste preturi mai mari sunt cumunicate cunsumatorului prin intermediul produselor straine , producatorii autohtoni pot creste si ei preturile la randul lor. Astfel in anul 1980 cand guvernul amercian a fortat guvernul japonez sa isi limiteze vanzarea de automobile in SUA , preturile fiecarei masini japozene a avut o crestere intre 500 si 2000 de dolari, si preturile fiecarei masini americane a avut o crestere cam de aceeasi valoare.Piata de masini au facut profit pe cheltuiala consumatorului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Libertatea Comertului.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!