Cuprins
- 1.Istorie.pag 3
- 2.Structura.pag 4
- 3.Expansiune.pag 5
- 4.Marketing.pag 5
- 5.Sortiment.pag 6
- 6.Abordarea comerţulului cu amănuntul.pag 7
- 7.Personalul.pag 7
- 8.Critica de tratament a personalului Lidl.pag 8
- 9.Politica de confidentialitate.pag 9
- 10.Lidl împotriva corupţiei şi a criminalităţii economice.pag 10
- 11.Principiile companiei.pag 11
- 12.Principii de conducere.pag 11
- 13.Principii de comportament în relaţia cu clienţii.pag 12
- 14.Principii de comportament în relaţia cu angajaţii.pag 13
- 15.Ţările cu ramuri Lidl.pag 14
- Bibliografie.pag 16
Extras din referat
Lidl
Tip: multi-naţionala Germană
Industrie: Retail (alimentar)
Fondat: 1930
Sediu: Neckarsulm , Germania
Linie: Karl-Heinz Olanda
Produse : În principal marca proprie, cu cateva firme mari şi regional
Angajat: 170000 (2008)
Cifra de afaceri: € 42 miliarde (2010/2011)
Website: www.lidl-info.com
Lidl este un lanţ de supermarketuri discount cu sediul în Germania, care opereaza peste 10.000 de magazine în întreaga Europă. Numele complet al companiei este Lidl Stiftung & Co KG. Acesta aparţine societaţii comerciale Schwarz Gruppe, al cincilea cel mai mare retailer din lume, cu vanzari de 82.4 miliarde dolari (2011); acesta detine, de asemenea, lanturi de magazine ca Handelshof si hipermarketul Kaufland. Lidl este concurent şef al lanţului german de discount similar Aldi.
1.Istorie
Începuturile ale lanţului de Lidl dateaza de la 1930. În acel moment, Josef Schwarz a devenit un partener în Südfrüchte Großhandlung Lidl & Co, un comericiant cu ridicata de fructe din Heilbronn şi a dezvoltat compania într-un angrosist alimentar general. A fost sortiment alimentar Lidl & Schwarz en-gros. Compania a fost distrusa în 1944. Cu toate acestea, s-a reconstruit în zece ani. In 1972, sediul central al grupului a fost mutat la Neckarsulm.
In 1973 Joseph, fiul lui Dieter a deschis primul său magazin de tip discount de piaţă în Ludwigshafen Mundenheimer în stradă, copiind conceptul Aldi. Pentru a evita jocurile de cuvinte (" piaţa neagră "), acesta a cumparat drepturile de nume de la un fost partener de afaceri al lui, Ludwig Lidl, un profesor pensionar, cu 1.000 de mărci, ca el nu a putut folosi numele Schwarz Markt, care , "Schwarzmarkt" înseamnă"piata neagra", ar avea asociaţii (conotaţii) negative.
Când Schwarz a murit în 1977, fiul său a avut o retea de 30 sucursale. În 1977, Schwarz-Gruppe a început să se concentreze pe pietele cu discount, supermarket-uri mai mari, şi pieţele en-gros cash and carry. Schwarz a eliminat riguros marfa de pe rafturi care nu se vinde, şi a redus costurile prin menţinerea dimensiunii de desfacere cu amănuntul cât mai mic posibil. Printre alte branduri, Lidl detine brand-ul Silvercrest, care produce produse electronice, cum ar fi receptoare de satelit şi receptoare Freeview.
Mai târziu, activităţile din domeniul de magazine alimentare cu discount (zone mici) sub numele de Lidl şi în gama de hipermarketuri si supermarketuri (zone mari) au fost cumpararea de teren , de cumpărare pe piaţă, Concord şi Handelshof au fost împărţite.
Cu retragerea a managementului companiei în 1999, cota de impozit s-a transferat de economisire-Dieter Schwarz pe profit -Dieter Schwarz Stiftung GmbH , al cărui scop include promovarea ştiinţei şi a cercetării, artă şi cultură.
Astăzi, Klaus Gehrig , ca succesor al Consiliului de Supraveghere preşedintele Dieter Schwarz Lidl Stiftung l-a numit astfel, conducătorul auto a companiei. El a schimbat de mai multe ori de la CEO la Lidl.
2.Structura
Lidl are forma juridică a unui Stiftung & Co KG . Acest Stiftung & Co KG este o varietate de companii şi de servicii din mai multe ţări ce a asumat un total de aproximativ 600 , Lidl Stiftung are sediul în trei clădiri separate din Neckarsulm.
În Germania, Lidl operează 35 de companii regionale, care, la rândul lor servesc aproximativ 3000 sucursale (în 2008). În fiecare societate există diferite departamente regionale, cum ar fi de dispoziţie sau de distribuţie. Pentru toate zonele de companie regionala, un director regional este responsabil pentru conducerea acestui lucru. Directorul regional este susţinut de către managerul de vânzări. Distribuţia câmpului se face în funcţie de numărul filiale regionale furnizate de către sucursale de la unu la trei manageri de vanzari. Managerii de vânzări gestionează intr-un cartier de vânzare de la cinci până la şapte magazine şi 70 de la 100 de angajaţi. Într-un Lidl este un manager de filială care este responsabil pentru divizia de formare a personalului de ramură şi pentru dispunerea de bunuri, facturare, precum şi realizarea de măsurători de ramură corespunzătoare.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Lantul de Magazine Lidl.docx