Internetul ca Mediu de Afaceri

Previzualizare referat:

Extras din referat:

I.Va deveni internetul un mediu de afaceri

Incet, dar sigur. Asa s-ar putea descrie pe scurt evolutia afacerilor pe Internet in Romania, domeniu in care mai mult se investesc bani decat se castiga. In ultimii doi ani, piata a cunoscut o usoara consolidare, iesind in fata cateva grupuri specializate.

Dezvoltare puternica, din 2001

In 2000, Internetul era inca un mediu misterios, enigmatic, putin cunoscut publicului larg. La acel moment, cu greu se putea discuta despre afaceri "nascute pe web". Existau inca de atunci incercari, ce-i drept timide, precum magazinul virtual creat de RTC (cel mai important distribuitor de produse de papetarie si birotica din Romania), care intre timp a fost inchis.

Motivatia? "Era un proiect care nu facea decat sa inghita bani", conform fondatorului companiei, Octavian Radu.

In 2000 au aparut insa destul de multe proiecte care, la fel, "inghit" bani. Grupuri specializate precum NetBridge, RoGenerator sau Imedia Network, au demarat investitii in Internet, fara a incepe insa sa castige bani.

Companiile aveau insa in comun credinta ca piata va aduce intr-un timp mai scurt (de preferat) sau mai lung recuperarea investitiilor initiale. Tot in urma cu doi ani au aparut si cateva companii orientate catre comertul electronic, la acea vreme mai mult sub forma de experiment, precum New Media Concept (emania.ro) sau Softure (rate.ro).

2001 a fost un an al dezvoltarii investitiilor si al aparitiei de noi jucatori. Web-companiile au demarat noi si noi proiecte, pregatin-du-se pentru mult-asteptatul boom al pietei. Astfel, au aparut noi si noi portaluri si site-uri specializate, precum eva.ro (portal dedicat femeilor), hit.ro (recrutari online) sau garaj.ro (intermedieri auto).

Dezvoltari importante a facut si Click&Go, care a lansat nu mai putin de trei site-uri, adaugandu-se portalului, celebru la acea vreme, click.ro. Castigurile, oricum nu pe masura investitiilor, au venit anul trecut din servicii, precum recrutari online, sau comert electronic.

Sfarsitul anului a adus sperante pentru cei ce mizau pe publicitate online. Companii precum Coca-Cola sau Connex au inclus in mixul de marketing o componenta coerenta legata de Internet, alocand ce-i drept sume de ordinul miilor de dolari, din bugete totale de mai multe milioane.

Asa ca 2002 a inceput in forta. Tot mai multe companii s-au orientat catre publicitate online, din care au castigat nu numai portalurile consacrate, ci si o serie de site-uri mai mici, afiliate pe langa acestea.

S-au creionat deja si doi jucatori importanti in atragerea si plasarea publicitatii online: NetBridge si Imedia Network, companii care administreaza si o serie de site-uri bine cunoscute, precum okazii.ro sau bumerang.ro.

Astfel au aparut pe web reclame ale unor companii precum Connex, Orange, Nokia, Avon, Dove sau Whirlpool. Piata publicitatii online va ajunge, probabil, pana la sfarsitul anului, in jurul nivelului de 500.000 de dolari (valoare reala, nu la rate-card!).

"Cred foarte tare in implicarea, pe termen mediu, a agentiilor de publicitate clasice in publicitatea pe Internet, pentru a oferi si acest media cu potential extraordinar, mai ales datorita interactivitatii sale, clientilor obisnuiti de publicitate", spune Razvan Dan Dobre, unul din fondatorii magazinului

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Internetul ca Mediu de Afaceri.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
4 pagini
Imagini extrase:
4 imagini
Nr cuvinte:
2 082 cuvinte
Nr caractere:
11 581 caractere
Marime:
13.12KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Comerț
Tag-uri:
companii, plata online, contracte, promovare
Predat:
la facultate
Materie:
Comerț
Sus!