Importanța mediei sociale pentru individ, organizații și societate

Referat
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 2429
Mărime: 32.29KB (arhivat)
Publicat de: Antonela Szabo
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. 1. INTRODUCERE 3
  2. 2. IMPORTANTA MEDIEI SOCIALE PENTRU INDIVID 4
  3. 3. IMPORTANTA MEDIEI SOCIALE PENTRU SOCIETATE SI PENTRU ORGANIZATII 6
  4. 4. CONCLUZII 9
  5. REFERINŢE BIBLIOGRAFICE 10

Extras din referat

1. INTRODUCERE

Termenul de social media desemneaza formele de interactiune online, dar suntem cu adevarat constienti de insemnatatea si de proportiile pe care acest fenomen le-a capatat? In ultima vreme se vorbeste despre o adevarat revolutie a social media iar statisticile nu par decat sa confirme complexitatea si amploarea sa. Esti si tu parte integranta a comunitatilor virtuale sau mai bine spus, realizezi apartenenta ta la o astfel de comunitate?

Social media include baze web si tehnologii mobile utilizate pentru a transforma comunicatia in dialoguri interactive dintre organizatii, comunitai si indivizi.

Social media nu inseamna publicitate, nu inseamna marketing, nu inseamna vanzari, este pur si simplu un mediu in care fiecare isi da cu parerea. Insa nu toata lumea care isi da cu parerea are acelasi grad de credibilitate, si ar trebui sa fim prudenti de ale caror pareri tinem cont. Social media este vocea poporului, mediul in care fiecare, desi este om de rand, desi este vedeta, au la dispozitie aceleasi mijloace de a comunica maselor.

Desi in Romania nu s-a facut pana acum un studiu privind adoptia social media in randul companiilor de orice fel, putem aprecia totusi ca exista un interes crescut pentru promovarea pe aceste noi canale de comunicare. In UK, de exemplu, 67% din companiile mici si mijlocii au in plan sa introduca social media in mix-ul lor de marketing, in cursul acestui an, spun cei de la Simply Business.

Tot ei au creat un infographic interactiv care ofera o imagine simpla si usor de parcurs a drumului spre succesul in social media. In plus, face trimiteri catre o serie de resurse online. Sa nu credem insa ca, la final, vom deveni guru sau campioni ai social media. Este doar un ghid de baza si de bun simt.

Peste 65% dintre companiile angajatoare sunt interesate sa foloseasca retelele de socializare pentru campaniile de recrutare, conform unui recent sondaj realizat de MyJobs. Printre platformele in care companiile vizeaza sa isi promoveze posturile vacante, cele mai populare sunt LinkedIn si Facebook. In toamna anului trecut BestJobs afla in cadrul unei cercetari ca 83% dintre angajatori verifica backgroundul online al potentialilor angajati.

2. IMPORTANTA MEDIEI SOCIALE PENTRU INDIVID

Social media prezinta anumite beneficii pentru individ, daca acesta este informat si cunoaste modurile de cautare pentru a-si satisface curiozitatile. Pe de cealalta parte, poate avea si impacturi negative, cum ar fi faptul ca ne poate complica viata sau ne poate depersonaliza.

Pentru inceput, un rol important al social media ar fi cel de socializare, relationare, cu prieteni sau cunostinte. Modul in care relationam a fost influentat si uneori chiar modificat de aparitia si dezvoltarea foarte rapida a retelelor de socializare. Astfel, acestea devin o alternativa mult mai confortabila pentru persoanele care au anumite retineri in a relationa in cadrul unor evenimente organizate. Totusi, popularitatea unui individ este data de efortul depus in a relationa cu toate cunostintele pe care le are, si nu de numarul de contacte pe care le are in cadrul retelelor de socializare.

Un alt rol al social media este de informare asupra unor produse ori servicii. Un studiu global realizat de catre firma TNS, privind un esantion de peste 72, 000 persoane, din 60 de tari, arata ca 42% dintre acestia sunt de parere ca Internetul ii ajuta sa se exprime mai liber, astfel ca, jumatate citesc un blog pe saptamana. Unul din motivele pentru care oamenii comunica pe Internet, este pentru ca le place sa acorde dar si sa primeasca sprijin. In acest mod, putem gasi informatii pe bloguri sau formuri, despre anumite produse sau servicii pe care dorim sa le cumparam. Astfel, putem foarte usor fi influentati de opiniile altor persoane ce au incercat respectivele produse/servicii, determinandu-ne sa le achizitionam sau nu.

Totodata, social media este important in vederea achizitionarii de produse. Studiul realizat de catre TNS, arata faptul ca locuitorii Chinei, petrec aproximativ 5 ore pe saptamana pt cumparaturi online, iar jumatate din acestia isi satisfac dependenta folosind telefoanele mobile. Tot acest studiu ne informeaza asupra faptului ca noile tendinte cu privire la comertul online, cum ar fi group buying sau mobile commerce, au o rata redusa de apreciere in randul romanilor, 5% si respectiv 6%.

De asemenea, multi dintre internauti considera ca social media reprezinta o sursa importanta de trafic pentru publicatii. Acest lucru nu inseamna ca trebuie eliminata complet valoarea retelelor sociale ci informatiile trebuie doar plasate intr-o perspectiva corecta. Majoritatea cititorilor online continua sa caute insa stiri prin motoare de cautare (29%), agregatoare de stiri mobile sau web (27%) sau prin vizite directe (38%).

Preview document

Importanța mediei sociale pentru individ, organizații și societate - Pagina 1
Importanța mediei sociale pentru individ, organizații și societate - Pagina 2
Importanța mediei sociale pentru individ, organizații și societate - Pagina 3
Importanța mediei sociale pentru individ, organizații și societate - Pagina 4
Importanța mediei sociale pentru individ, organizații și societate - Pagina 5
Importanța mediei sociale pentru individ, organizații și societate - Pagina 6
Importanța mediei sociale pentru individ, organizații și societate - Pagina 7
Importanța mediei sociale pentru individ, organizații și societate - Pagina 8
Importanța mediei sociale pentru individ, organizații și societate - Pagina 9
Importanța mediei sociale pentru individ, organizații și societate - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Importanta Mediei Sociale pentru Individ, Organizatii si Societate.docx

Alții au mai descărcat și

Profilul Antreprenorului de Succes

Intre iunie 2005 si ianuarie 2006 in 13 state membre UE si in cele doua tari candidate – Romania si Bulgaria – s-a desfasurat o ancheta (Factorii...

Calitatea Mărfurilor Alimentare

I Obiectul de studiu al merceologiei Merceologia este o disciplina cu caracter economic al carei obiect îl constituie studierea proprietatilor...

Analiza celor patru procese de integrare a pieței bunurilor

A: Politica comerciala comuna Aceasta este denumirea generica pentru ansamblul de masuri, instrumente, politici aplicate în domeniul comercial...

Comerț Electronic

Introducere Comerţul a reprezentat, încă de la începuturile societăţii umane, o activitate importantă pentru supravieţuirea şi dezvoltarea...

Te-ar putea interesa și

Analiza mediului internațional de afaceri din UE

Cap.1. Introducere În lucrarea noastra “Studiul Privind Mediul Internaţional al Afacerilor în Uniunea Europeana”, am dorit să analizăm toate...

Repere identitare și valorice la vârsta adolescenței

Argument Orice cultură, comunitate sau societate umană este formată dintr-o mulţime de personalităţi, de vârste diferite, care dispun de un sistem...

Rolul Administrației Publice Locale în Organizarea Serviciilor socio-comunitare

INTRODUCERE Prezenta lucrare abordează o problemă foarte importantă pentru organizarea serviciilor publice de către administraţia publică locală –...

Sistemul Educațional din Franța

Introducere Realitatea economică globală este marcată de o serie de dezvoltări care cu siguranţă vor fi amplificate în anii ce vor veni şi care...

Bunăstarea

BUNASTAREA Dorinta permanenta a individului de a ajunge la un nivel satisfacator de bunastare a reprezentat, de-a lungul timpului, un factor...

Serviciile pentru populație, factor al creșterii calității vieții și diversificării producției de bunuri

Capitolul 1. Serviciile pentru populaţie Analiza consumului populaţiei evidenţiază prezenţa, în structura acestuia, a unei game largi de servicii...

Comunicarea mediatică în societatea modernă

“La începutul lunii aprilie a anului 1493, la Barcelona, a fost tipărită, sub titlul De Insulis Inventis, versiunea latină a scrisorii pe care...

Raportul dintre strategie didactică, stil educațional și situație de criză educatională în învățământul primar și preșcolar

După cum s-a putut observa până acum, nu puţine sunt cazurile în care cadrul didactic seconfruntă cu unele situaţii aparent insolvabile care...

Ai nevoie de altceva?