Impactul tehnologiilor informaționale asupra economiei - comerțul electronic

Previzualizare referat:

Extras din referat:

1. Comert electronic

Pentru cei mai multi, termenul "comert electronic" reprezinta efectuarea cumparaturilor online, in World Wide Web. Totusi, comertul electronic (Electronic Commerce sau E-Commerce) este mai mult decat procesul de cumparare/vanzare de produse si servicii. Acesta poate sa cuprinda multe alte activitati, cum ar fi: schimburi si negocieri efectuate intre companii, procese interne ale companiilor pe care acestea le desfasoara ca suport pentru activitatile de cumparare/aprovizionare, vanzare, angajari, planificare. De asemenea comertului electronic implica transferul de documente - de la contracte sau comenzi, pana la imagini sau inregistrari vocale.

Comertul electronic poate fi definit si ca un demers de cumparare sau vanzare prin intermediul transmiterii de date la distanta. Acest demers este specific politicii expansive a marketingului companiilor comerciale. Prin intermediul Internetului se dezvolta o relatie de servicii si schimb de marfuri intre ofertant si viitorul cumparator.

In anii 1990 compania IBM, printr-o campanie publicitara, a facut popular si termenul echivalent Electronic Business. Termenul de "e-business" a fost folosit pentru a defini utilizarea tehnologiilor Internet pentru imbunatatirea si transformarea proceselor cheie dintr-o afacere. In definitia data de IBM, e-business reprezinta o modalitate de "acces securizat, flexibil si integrat pentru desfasurarea diferitelor afaceri prin combinarea proceselor si sistemelor care executa operatii de baza ale afacerilor cu cele ce fac posibila gasirea informatiilor pe Internet".

Este foarte important sa se inteleaga ca afacerile online nu se limiteaza doar la vanzarea produselor prin intermediul Internetului. Afacerile electronice presupun mentinerea contactelor cu furnizorii, cu posibilii parteneri de afaceri, dar si cu clientii, promovarea produselor si/sau serviciilor oferite folosind mijloace electronice.

Comertul electronic ofera oportunitatea de a comercializa produse in intreaga lume, sporind numarul de potentiali clienti in primul rand prin eliminarea barierelor geografice dintre clienti si comercianti.

In tranzactiile comerciale clasice sunt patru etape diferite: cercetarea de marketing, incheierea contractului comercial, vanzarea produsului sau a serviciului si plata produsului sau a serviciului.

2. Categorii de comert electronic

Exista cinci categorii generale de comert electronic:

* business-to-consumer - companiile vand produse si servicii consumatorilor individuali;

* business-to-business - companiile vand produse si servicii altor companii;

* procese de business - companiile mentin si folosesc informatii pentru a identifica si evalua clientii, furnizorii si angajatii; in acelasi timp, partajeaza aceste informatii, in mod atent controlat, cu clientii, furnizorii, angajatii si partenerii de afaceri;

* consumer-to-consumer - participantii de pe o piata online pot sa isi vanda/cumpere reciproc bunuri;

* business-to-government - companiile pot vinde bunuri si servicii agentiilor guvernamentale.

Majoritatea afacerilor dezvoltate pe Internet, cu comert electronic, s-au dezvoltat in aria Business-to-Business si mai putin Busines-to-Consumer. Business-to-Business(B2B) consta in realizarea de tranzactii intre companii, transformand modul in care acestea lucreaza intre ele. Initial transferul dintre companii se realiza prin intermediul unui sistem electronic de transfer numit EDI(Electronic Data Interchange). Transferul electronic care are la baza sistemul EDI transmitea datele conform unui format standard. Avand in vedere faptul ca documentele erau aproximativ in acelasi format, s-au putut realiza standarde dupa acestea si a fost posibila trecerea lor in format electronic. Datorita faptului ca retelele EDI aveau un cost ridicat, multe companii foloseau linii inchiriate sau serviciile unor firme care ofereau conexiuni si servicii de transmisie celor angajati in EDI (VAN - Value Added Network).

Observații:

Universitatea Tehnica a Moldovei

Facultatea Inginerie Economica si Bussines

Catedra Informatica si limbi moderne aplicate

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Impactul Tehnologiilor Informationale Asupra Economiei - Comertul Electronic.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
3/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
7 pagini
Imagini extrase:
7 imagini
Nr cuvinte:
2 227 cuvinte
Nr caractere:
12 716 caractere
Marime:
75.96KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Comerț
Tag-uri:
comert electronic, Economie, international
Predat:
la facultate , Moldova
Materie:
Comerț
Profesorului:
Şoldan Eugeniu
Sus!