Exportul Direct și Exportul Indirect

Referat
8/10 (3 voturi)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1306
Mărime: 34.71KB (arhivat)
Publicat de: Arsenie Tamaș
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Dana Blideanu
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE FACULTATEA DE MARKETING

Extras din referat

Exportul direct

Este forma de operatiune de import/export in care producatorul incheie si executa contractul de vanzare internationala prin stabilirea unor relatii nemijlocite cu clientul extern.

Aceasta forma se caracterizeaza prin aceea ca exportatorul

(producatorul) dispune de o structura organizatorica bine organizata si este

in masura sa controleze intregul proces de contractare si comercializare.

În acest caz, se poate vorbi de marketing internaţional în adevăratul sens al cuvântului, întrucât, întreprinderea producătoare îşi asumă toate responsabilităţile pentru vânzarea la export. Se poate exporta prin intermediul importatorilor specializaţi din ţara-ţintă (a distribuitorilor) sau prin intermediul agenţilor (delegaţii pentru vânzare care îşi asumă responsabilitatea de a găsi distribuitori).

Principalele avantaje privind organizarea unui aparat propriu de comert exterior :

• ofera posibilitati de promovare a produselor, a marcii de fabrica,

precum si de consolidare pe aceasta baza a pozitiei intreprinderii pe piata

externa ;

• producatorii se mentin in contact direct cu piata ;

• ofera posibilitatea producatorilor sa participe direct la insusirea

profitului comercial.

Totodata, exportul si importul direct prezinta insa si o serie de

inconveniente, cum ar fi :

• riscurile inerente ale activitatii de comert exterior se rasfrang direct

asupra rezultatelor firmei ;

• cheltuielile de comercializare sunt relativ ridicate, ceea ce

inseamna ca nu mai de la un anumit volum al vanzarilor exportul direct

devine convenabil ;

• este necesara constituirea unor servicii speciale profilate pe

activitati internationale, si cu personal de specialitate, fapt ce implica noi

costuri si riscuri in planul managementului.

Principalele forme de realizare a exportului direct sunt : exportul prin

structuri interne, utilizarea unui reprezentant in strainatate, constituirea de

birouri comerciale, sucursale si filiale in strainatate.

1. Exportul prin structuri interne

Firma exportatoare incheie direct cu clientul extern contracte de vanzare internationala in nume si pe cont propriu si se ocupa de executarea acestora.

Aceasta forma de export se practica in urmatoarele situatii :

- Exportul direct se realizeaza atunci cand exportatorul a obtinuit comenzi din strainatate in urma unor activitati promotionale sau ca urmare a participarii la targuri si expozitii internationale. Acest mod de acces pe pietele externe se intalneste la intreprinderile aflate la inceputul experientei lor internationale. Ele pot deveni o practica de durata in cazul produselor standardizate si care nu necesita realizarea unui pachet de export complex.

- Exportul direct poate fi rezultatul participarii reusite la o licitatie internationala sau castigarea unor comenzi de stat din partea tarii importatoare.

- Exportul direct se realizeaza prin vanzarea prin corespondenta, contractul fiind incheiat pe baza comenzilor primite in urma trimiterii in strainatate a unor cataloage sau propuneri de afaceri prin fax. O forma in deosebita expansiune, in ultimii ani, este vanzarea internationala prin Internet, respectiv comertul electronic (e-commerce).

2. Reprezentantul in strainatate -este un angajat al firmei exportatoare care isi desfasoara activitatea pe piata externa si este remunerat printr-un salariu fix, plus un comision in functie de rezultate. El furnizeaza informatii firmei exportatoare cu privire la piata externa, asigura prospectare si vanzare in strainatate, precum si o serie de servicii personalizate cum ar fi: asistenta tehnica ; reglementarea litigiilor comerciale sau financiare etc.

Principalele avantaje ale acestei forme de export sunt: o buna informare cu privire la piata externa ; controlul operatiunilor de export.

Principalele inconveniente: asumarea riscurilor de plata si conjuncturale de catre exportator ; dificultati legate de alegerea unui reprezentant eficient si de incredere ; cheltuielile ce trebuie facute cu reprezentantul firmei in strainatate.

3. Biroul de reprezentare –mai este numit si birou comercial sau compartimentul operativ ce este implantat in strainatate, care nu are personalitate juridica si nu poate indeplini acte de comert. Principalele functii ale biroului comercial sunt : asigurarea unui contact permanent cu piata locala in vederea promovarii vanzarilor ; stabilirea primelor contacte cu potentialii clienti si de prezentare a produselor firmei ; acordarea de sprijin in vederea pregaririi si a desfasurarii tratativelor ; urmarirea « la fata locului » a modului de derulare a contractelor incheiate ; coordonarea activitatii de asistenta tehnica si service post-vanzare ; asigurarea unui flux informational privind situatia conjuncturala a pietei ; mai buna cunoastere a nivelului preturilor practicate ; cunoasterea mai temeinica a conditiilor tehnice si comerciale oferite de concurenta.

De fapt «biroul de reprezentare » reprezinta doar o forma de implantare provizorie a firmei exportatorului, cu caracter exploratoriu, care permite evaluarea sanselor de succes si a rentabilitatii unei implantari definitive prin sucursale si filiale.

Preview document

Exportul Direct și Exportul Indirect - Pagina 1
Exportul Direct și Exportul Indirect - Pagina 2
Exportul Direct și Exportul Indirect - Pagina 3
Exportul Direct și Exportul Indirect - Pagina 4
Exportul Direct și Exportul Indirect - Pagina 5
Exportul Direct și Exportul Indirect - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Exportul Direct si Exportul Indirect.doc

Alții au mai descărcat și

Franciza

Franciza reprezintă o formă de cooperare contractuală între un francizor şi un francizat (persoane fizice sau persoane juridice, independente din...

Profilul Antreprenorului de Succes

Intre iunie 2005 si ianuarie 2006 in 13 state membre UE si in cele doua tari candidate – Romania si Bulgaria – s-a desfasurat o ancheta (Factorii...

Calitatea Mărfurilor Alimentare

I Obiectul de studiu al merceologiei Merceologia este o disciplina cu caracter economic al carei obiect îl constituie studierea proprietatilor...

Analiza celor patru procese de integrare a pieței bunurilor

A: Politica comerciala comuna Aceasta este denumirea generica pentru ansamblul de masuri, instrumente, politici aplicate în domeniul comercial...

Te-ar putea interesa și

Importurile și Exporturile SUA

Accizele In SUA , termenul “excise”(in romana , acciza)poate denumi:orice alta taxa diferita de taxa de proprietate sau capitatie(ex: o taxa...

Studiu privind comerțul exterior al României înainte și după 1989

CAPITOLUL I. COMERŢUL EXTERIOR ŞI ROLUL LUI ÎN ECONOMIA NAŢIONALĂ Tranzacţiile de comerţ exterior reprezintă o componentă a sferei afacerilor sau...

Forme de Pătrundere pe Piețele Internaționale

Rezumat introductiv Secolul XXI aduce cu sine creşterea şi diversificarea oportunităţilor pe pieţele internaţionale. Se pune accent deosebit pe...

Prezentarea Firmei Primola

Introducere Ciocolata este un un produs alimentar obţinut dintr-un amestec de cacao, zahăr, uneori lapte şi unele arome specifice. Ciocolata este...

Managementul comerțului

1. PREZENTAREA FIRMEI ISTORIC: Suntem o companie localizată în Târgu Neamt, Judetul Neamt, înfiintată în anul 1994. Compania Sofiaman Impex...

Contabilitatea unei firme de comerț exterior - Distribution San Jose SRL

CAPITOLUL I GENERALITĂŢI ASUPRA CONŢINUTULUI ŞI ROLULUI COMERTULUI EXTERIOR 1.1. Comerţul exterior – definire, fundamentare, rol Comerţul...

RIO - Bucovina. comerț exterior

Cap I: Prezentarea Organizației 1.1. Despre Rio Bucovina: Compania Rio Bucovina, companie cu capital românesc, 100% privat, a fost înregistrată...

Alternative strategice de pătrundere pe piața internațională

I. Introducere Patrunderea pe piata internationala a devenit, in zilele noastre, un obiectiv important pentru firmele din toate tarile. Strategia...

Ai nevoie de altceva?