Evolutia Vanzarilor de Produse Electronice ale Magaziunului Flanco din Brasov in Perioada Septembrie 2008 - August 2009

Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Avand in vedere continua diversificare si schimbare a produselor electronice ce isi fac aparitia pe piata, a aparut nevoia de a sti ce factori si in ce masura influenteaza vanzarea produselor.
Motivatia alegerii magazinului Flanco a fost aceea de a putea culege datele usor, magazinul Flanco fiind situat intr-o zona accesibila, iar datele privind vanzarile, cifra de afaceri, numarul de angajati, etc. fiind gasite pe site-ul Registrului Comertului.
Voi folosi metode si modele econometrice simpliste ca de exepmlu metoda celor mai mici patrate, testul Student sau testul Fischer pentru calcularea indicatorilor si variantelor necesare evidentierii evolutiei vanzarilor magazinului Flanco din perioada 2008 - 2009.
Datele detinute despre vanzari si preturi nu vor aparea numeric si detaliate in proiect. Calculele, de asemenea nu vor intra in componenta lucrarii, ele vor fi facute separat intr-un document excel, iar in lucrare vor fi trecute doar rezultatele si explicatiile in cuvinte.
Ca sprijin pentru aceasta lucrare voi alege ca bibliografie cursurile si seminariile tinute de Domnul Profesor Duguleana Constantin in cadrul orelor desfasurate la Facultatea de Stiinte Economice a Universitatii Transilvania din Brasov.
In acesta lucrare nu vor aparea notiuni teoretice, totul va fi explicat si definit pe subiectul studiat; inclusiv formulele folosite vor fi formulate intr-un model particular in functie de indicatorii folositi.
1. Modelul econometric
Regresia ne arata modul in care o variabila este dependenta de alta variabila.
Metoda regresiei simple presupune explicarea unei variabile rezultative pe baza unei variabile factoriale, utilizand un model care poarta denumirea de functie de regresie. 
Intr-un astfel de model este folosita notiunea de cauzalitate, adica schimbarile in variabila independenta determina schimbari in variabila dependenta. 
Aceste variatii neexplicate in model, cauzate de variabile neincluse, formeaza eroarea aleatoare sau reziduala.
Formula particularizata modelului este:
= + + 
unde:
- incasarile din vanzarea de electronice pentru luna t;
- numarul de clienti pentru luna t;
; - parametrii modelului;
- eroare de specificare.
Astfel, prin programul informatic Excel am obtinut urmatoarele rezultate:
(o) = t Student 
Folosind metoda celor mai mici patrate obtinem estimatorii modelului (496.35 respectiv 1,34) si putem realiza modelul de regresie simpla.
Testul Durbin-Watson a fost aplicat pentru a se determina existenta autocorelatiei erorilor de ordin 1. Calculand marimea Durbin-Watson am obtinut valoarea 1,86, valoare ce se situeaza intre [1.33; 2.66] din tabela DW corespunzatoare numarului de observari si numarului de grade de libertate. De aici rezulta ca autocorelatia erorilor nu este corelata si prin urmare se va continua analiza.
Calculandu-se coeficientul de corelatie liniara care este in valoare de 0.96 se deduce ca intre cele doua variabile studiate exista o legatura directa de intensitate puternica.


Fisiere in arhiva (1):

  • Evolutia Vanzarilor de Produse Electronice ale Magaziunului Flanco din Brasov in Perioada Septembrie 2008 - August 2009.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!