Evolutia Comertului Electronic

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere 2
Definirea comertului electronic 2
Comert electronic versus comert traditional 4
Avantaje si dezavantaje ale comertului electronic 6
Arhitectura unui sistem de comert electronic 8
Sistemul electronic de plati 11
Bibliografie 14


Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Aparitia comertului prin Internet a creat noi oportunitati, dar si perspective comerciale importante. Comertul electronic stimuleaza concurenta si competitivitatea, prin dezvoltarea de noi produse si piete, prin aparitia de noi actori pe pietele traditionale si de noi tipuri de relatii intre furnizori si consumatori acoperind realizarea, prin intermediul Internet-ului, a celor trei etape principale, respectiv: reclama si cautare, contractare si plata si livrare.
Dezvoltarea comertului electronic nu va conduce la reducerea importantei comertului traditional atat timp cat infrastructurile pe care se bazeaza comertul electronic vor fi inca influentate de o serie de bariere comerciale si depind de investitiile realizate, dar si de interesul comerciantului de a-si promova astfel propria oferta. 
Incurajarea extinderii si utilizarii comertului electronic de catre comerciantii organizatiilor guvernamentale si nonguvernamentale cu atributii si responsabilitati in domeniu, trebuie sa abordeze o serie intreaga de aspecte de natura tehnica, financiara, juridica, economica cum ar fi: accesul si conexiunea la retelele informationale, criptarea, securitatea platilor, impozitarea, certificarea si autentificarea, confidentialitatea, protectia proprietatii intelectuale, fraudele si protectia consumatorului, accesul la telecomunicatii, protectia concurentei, etc.
Definirea comertului electronic
In contextul noii economii, in care se opereaza cu noi concepte si teorii, dezvoltarea comertului electronic este o realitate pe cale sa devina mit. Specialistii definesc comertul electronic, sau e-commerce, ca fiind acea maniera de a conduce activitatile de comert folosind echipamente electronice, iar in conceptia Organizatiei Economice de Cooperare si Dezvoltare (OECD) acesta reprezinta desfasurarea unei afaceri prin intermediul retelei Internet, vanzarea de bunuri si servicii avand loc off-line sau on-line.
Traditia comertului are la baza sisteme si instrumente inovative. In acest context, aparitia noilor tehnologii permite afacerilor sa realizeze identificarea rapida a oportunitatilor de dezvoltare, precum si largirea capacitatilor comerciale. Utilizarea comertului electronic nu presupune nici o diferenta. Pentru majoritatea proceselor de afaceri, noile tehnologii digitale folosite la schimbul mesajelor text si a informatiilor financiare sunt alcatuite din instrumente care ajuta la atingerea obiectivelor afacerilor traditionale, dezvoltarea noilor piete si crearea oportunitatilor de afaceri inovative. In plus, se ofera posibilitatea dezvoltarii diferitelor servicii inovative si distincte de cele traditionale si care definesc un nou tip de comert. Termenul de comert electronic devine denumirea standard ce descrie partea de vanzari electronice a intreprinderilor, aceasta incluzand: prezentarea produselor pe site-uri Web si completarea formularelor de comenzi, informatia circuland intre agentii implicati in afacere (vanzator, cumparator, banca, agent de service), fara utilizarea suportului de hartie.
Pentru unele firme, comertul electronic inseamna orice tranzactie financiara care utilizeaza tehnologia informatica, iar pentru altele, notiunea de comert electronic acopera circuitul complet de vanzari - inclusiv marketing-ul si vanzarea propriu-zisa. Indiferent de definitiile date comertului electronic de diferiti specialisti, institutii sau firme, prin comert electronic se intelege ,,distributia, promovarea, vanzarea sau livrarea de marfuri si servicii prin mijloace electronice", ceea ce presupune faptul ca, prin mijloace electronice, pot fi comercializate atat marfuri, cat si servicii, in orice cantitati, atat persoanelor fizice, cat si celor juridice. Aceasta inseamna ca, desi s-a dezvoltat ca o forma a comertului (fara interactiune directa intre comercianti), comertul electronic (traditional si prin Internet) reprezinta o forma a circulatiei marfurilor, respectiv ansamblul de activitati si relatii organizate si desfasurate de unitati implicate in vanzarea produselor sau serviciilor catre consumatorii intermediari sau finali. Este un canal de distributie alternativ fata de cele clasice, distributia prin mai multe canale fiind utilizata de firmele comerciale cu scopul de a satisface mai bine sau mai multe categorii de consumatori. Apeland la mai multe canale de distributie, firmele obtin avantaje importante: o mai buna acoperire a pietei, costuri de distributie mai mici, o ,,personalizare" mai pronuntata a procesului de vanzare. 
In cadrul comertului electronic, informatiile sunt procesate prin utilizarea echipamentelor electronice pentru realizarea de activitati economice, avand insa la baza acelasi cadru al practicilor si standardelor comerciale cunoscute.
Segmentele principale ale comertului electronic includ:
o operatiuni bancare - majoritatea operatiunilor bancare se realizeaza electronic. Bancile se asteapta ca desfasurarea acestor operatii prin intermediul Internet-ului sa reduca costurile cu o cota substantiala. Exemple de astfel de operatii sunt:
- tranzactii bancare electronice (engl. Electronic Banking) - transfer de fonduri, extrase de cont, autoservire a clientilor (oprirea unor plati, CEC-uri, etc.), operatiuni bancare ce pot fi efectuate de la domiciliu (asa-numitul home-banking);
- efetuarea electronica a platilor (engl. Electronic Bill Presentment and Payment);
- investitii electronice (engl. Electronic Investment) - brokeraj, informatii si unelte de analiza a pietei;
- asigurari electronice (engl. Electronic Insurance);
- managementul lantului de aprovizionare (engl. Supply Chain Management) - facturari electronice, conturi speciale;
- alte servicii: carti de debit/credit, carduri inteligente.
o vanzarea cu amanuntul - Internet-ul ofera posibilitatea efectuarii de cumparaturi intr-o maniera cu un grad mare de personalizare, permitand astfel vanzatorilor sa-si cunoasca si sa-si inteleaga bine clientii;
o turismul - desfasurarea de afaceri prin Internet are avantajul de a elimina intermediarii. Companiile aeriene sau hotelurile care permit clientilor sa faca rezervari on-line si-au redus considerabil costurile;
o activitatile de productie - in acest domeniu vor exista, datorita Internet-ului, mult mai multe posibilitati; comertul electronic de tip business-to-business va imbunatati aprovizionarea, controlul inventarului, activitatea de productie, distributia si plata, folosindu-se pentru aceasta aplicatii back-office specifice utilizarii Internet-ului care sa permita un management mai bun al comenzilor, o programare a aprovizionarilor si a distributiei;
o mass-media - multe posturi TV sau publicatii permit accesul gratuit la continutul lor prin intemediul Internet-ului.
Comert electronic versus comert traditional
In conformitate cu definitiile intalnite in literatura de specialitate, comertul electronic nu cuprinde numai tranzactia comerciala in sine, ci si toate interactiunile si schimburile de informatii dintre vanzator si cumparator, care apar inainte si dupa tranzactia respectiva (publicitate, acordare de suport tehnic produsului cumparat, livrare, servicii comerciale, etc.). Astfel ca, in cazul comertului electronic, se intalnesc aceleasi componente ca si in cazul comertului clasic, dar cu modificari specifice, si anume:
o produsul/serviciul - exista un produs sau un serviciu care este material sau digital;
o locul de vanzare - in cazul comertului prin Internet este reprezentat de o pagina Web care prezinta produsele sau serviciile oferite;
o publicitatea - in ultima perioda constatam ca s-au dezvoltat foarte mult mijloacele de atragere a clientilor, prin atragerea lor catre o anumita pagina Web;
o modalitatea de vanzare - un formular on-line in cazul comertului prin Internet;
o modalitatea de plata - in cadrul comertul-ului prin Internet se intalneste si utilizeaza tot mai frecvent notiunea de e-banking, si anume o modalitate de a incasa bani - de regula un cont bancar cu plati prin card de credit. E-banking presupune existenta unei pagini Web sigure pentru comenzi si a unei conexiuni catre o banca;
o modalitatea de livrare - livrarea produselor achizitionate prin Internet se realizeaza fie prin posta, prin curier sau in mod clasic - prin deplasarea cumparatorului la depozitul vanzatorului (o locatie fizica).


Fisiere in arhiva (1):

  • Evolutia Comertului Electronic.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!