Economia Comertului - Selgros Cash and Carry

Extras din referat Cum descarc?

Selgros Cash & Carry
SELGROS CASH&CARRY SRL Romania face parte din concernul OHG FEGRO/SELGROS Gesellschaft fur Grosshandel mbH & Co din Germania, cu sediul in orasul Neu Isenburg, langa Frankfurt, care a fost infiintat in 1989 prin fuziunea grupurilor comerciale Fegro si Selgros, detinand in prezent 67 de magazine, 44 in Germania, 10 in Polonia si 13 in Romania. Fiecare complex are o suprafata neta de vanzare si servicii de 10.000 mp. 
Actionarii companiei Fegro-Selgros sunt in proportii de cate 50 % grupurile: REWE Group, cunoscut in Europa prin marcile Billa, Penny Market, XXL-Mega Discount, etc. OTTO Group, cel mai mare comerciant mondial prin corespondenta. In Europa dezvolta un parteneriat activ cu peste 1,8 milioane de clienti, revanzatori, producatori si prestatori de servicii. Primul magazin SELGROS Grosshandel in Offenbach/Germania s-a infiinteaza in 1959 Sunt oferite doar produse alimentare pe o suprafata de 1.500 mp. In data de 29 mai 2001 se deschide primul magazin SELGROS CASH & CARRY in Romania , la Brasov, unde se afla si sediul administratiei centrale. In 2005 are loc deschiderea magazinului din Arad, alaturi de cele din: Oradea, Craiova si Cluj-Napoca.
In Romania, la ora actuala exista doua lanturi de magazine cash&carry: Selros si Metro. Metro Cash & Carry Romania opereaza o retea de 23 de magazine cash & carry si are aproape 700 de angajati, cu un numar de 17.500 de produse comercializate in intreaga retea. Compania face parte din lantul de magazine Metro International, cu 556 de magazine in 30 de tari, fiind principalul competitor al Selgros Cash&Carry. METRO a deschis primul magazin in Romania in Octombrie 1996, fiind primul in tara.
La ora actuala, activitatea in cele 13 magazine SELGROS din Romania este sustinuta de peste 4.500 de angajati. In administratia centrala din Brasov lucreaza o echipa de 180 de persoane. Pe o suprafata neta de vanzare de 10.000 mp sunt prezentate in fiecare magazin peste 37.000 de articole alimentare si nealimentare. Suprafata totala a fiecarui magazin include 4.000 mp birouri si anexe, precum si o parcare cu 500 pana la 700 de locuri, partial acoperite. 
Magazinele de tip cash & carry sunt magazine en-gros si se adreseaza clientilor profesionisti, revanzatori, producatori sau prestatori de servicii. Acest tip de magazin functioneaza si este organizat in baza legii 650/2002 pentru aprobarea si modificarea OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor pe piata, care defineste acest tip de comert la art. 4: 
,, e) comert de gros cash and carry/forma de comert cu autoservire pe baza de legitimatie de acces - activitatea desfasurata de comerciantii care vand marfuri prin sistemul de autoservire catre persoane juridice sau persoane fizice autorizate si asociatii familiale autorizate conform legii, inregistrate in baza de date a vanzatorului, in scopul revanzarii si/sau prelucrarii, precum si al utilizarii acestora ca produse consumabile;"
Magazinele SELGROS sunt organizate in sistem de autoservire, avand o zona de vanzare cu rafturi si plasari de articole la indemana clientilor precum si o zona de depozitare, organizata deasupra rafturilor din zona de vanzare. Mai exista o zona de depozitare pentru articolele care au nevoie de conditii speciale de temperatura si umiditate. Aceste depozite sunt anexe la raioanele Legume-Fructe, Delicatese-Lactate, Mezeluri, Carne si Produse congelate. Sistemul modern de gestiune asigura permanent prezenta optima a marfurilor la raft si emite propuneri de comanda a articolelor- cel putin asa sustine Selgros. Bineinteles, acest lucru se poate contesta. Acest sistem de rafturi este foarte practic, dar in acelasi timp prezinta pericol. Articolele vandute sunt inlocuite permanent, cumparatorii fiind expusi tot timpul pericolului, chiar daca zonele de manipulare- sectiunile sunt blocate in timpul manipularii cu stivuitorul. Din alt punct de vedere, acest mod de a depozita este foarte transparent, astfel clientii pot constata la orice moment stocul existent din articolele expuse spre vanzare.
Magazinul are intrare si iesire separata, securizad si simplificand accesul in si iesirea din magazin. Carucioarele se gasesc aproape de intrare, in parcare, dar pentru a le folosi este nevoie de fise, care se pot recupera la iesirea din magazin, dar complica de multe ori intrarea, trebuie sa-ti amintesti sa le ai asupra ta. In locul lor se pot folosi si cele de plastic, care se gasesc la angajatii magazinului, dar acestia nu sunt intotdeauna acolo. 
Chiar la intrare,este un Birou de informatii, la dispozitia clientului pe toata durata de functionare a magazinului, angajatele sunt foarte amabile, dar nu intotdeauna pregatite pentru intrebari si un Birou de relatii cu clientii de luni pana vineri intre orele 8 si 16.45. Tot la intrare este amplasat un panou electronic cu informatii de actualitate si un mic spatiu amenajat cu mostre, unde sunt expuse produsele noi, sau cele la oferta, si alaturi un telefon public. Exista cutii pentru bagaje, sau pentru articolele cumparate in alte magazine, cu care nu putem sau nu dorim sa intram. La dreapta este un service, unde se intocmesc certificatele de garantie pentru produsele cumparate in magazin, se pot incerca produsele(de exemplu electrocasnice), si se pot returna produsele expirate sau defecte. 
In magazin sunt amplasate cititoarele mobile de date aflate in dotarea angajatilor, alaturi de cele fixate pe perete, care permit obtinerea unor informatii utile despre produse, ca denumire si pret, foarte untile tinand cont de faptul ca, de multe ori produsele sunt lasate pe alt raft, unde eticheta poate indica alt produs, cu pret diferit si proprietati diferite. Acestea sunt de un real ajutor si in cazul produselor fara eticheta, sau recent expuse.
Aproape totul sub un singur acoperis - un sortiment variat de peste 37.000 de articole alimentare si nealimentare stau la dispozitia cumparatorilor pe o suprafata de vanzare de 10.000 mp. Gasim aici, produse alimentare: legume si fructe, lactate, carne, alimente congelate, produse de panificatie, conserve, ulei, otet, condimente, dulciuri, alimente dietetice, peste si pui congelat, pizza, inghetata, bauturi, sucuri, apa minerala, bere, conserve, faina, ceai, vinuri, tutun, bauturi spirtoase si mezeluri, si produse nealimentare: incaltaminte si inbracaminte, articole pentru sport si camping, articole pentru gradina, mobila, PC-uri, imprimante, articole multimedia, foto, video, CD-uri, textile, lenjerie, marochinarie, papetarie, birotica, menaj, pahare, tigai, vase, electrocasnice, instalatii electrice, televizoare, articole pentru dotarea baii, saltele, materiale de constructii, accesorii auto, scule de mana si electrice, articole de plastic, menaj, de unica folosinta, cadouri.


Fisiere in arhiva (1):

  • Economia Comertului - Selgros Cash and Carry.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!