Economia Comertului Intern si International - Advocacy si Lobby in Dezvoltarea Comertului

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere
Activitatea de advocacy si lobby in sens general
Asemanari si deosebiri intre advocacy si lobby
Rolul activitatilor de advocacy si lobby pe langa organismele nationale cu privire la desfasurarea comertului
Concluzii


Extras din referat Cum descarc?

NOTIUNI INTRODUCTIVE
Piata nationala, ca si componenta a pietei internationale, este influentata de catre aceasta ca atare.Drept urmare, schimbarile actuale determinate de procese precum globalizarea se fac simtite si la nivel national, interactionand cu configurarea fiecarui stat.Aceasta interactiune este de cele mai multe ori neprielnica, datorita lipsei corelarii si armonizarii bugetului national cu cerintele vremurilor contemporane, incapacitatii de restructurare a intreprinderilor locale in conformitate cu pietele internationale.Toate aceste lipsuri fac imprudente si aducatoare de pierderi politicile economice, comerciale sau monetare la care se incearca a se apela.
In prezent, piata mondiala are aspectul unui camp de razboi in care miza o reprezinta cucerirea segmentelor de piata sau pastrarea segmentului de piata castigat.Pentru a se adapta la conditiile acestei competitii acerbe actorii pietei abordeaza noua economie in sens global si unitar, prin diverse mijloace (tehnologii,stiinta,servicii comerciale avansate,activitati strategice), reglementate de organizatii nationale si internationale (Asociatia Europeana a Liberului Schimb-AELS; Consiliul Economic si Social al ONU-CES; Organizatia Mondiala a Comertului-OMC,etc.).
In zilele noastre dezvoltarea comertului si-a extins aria, vizand activitati strategice de advocacy si lobby.
Notiunea de ,,advocacy" desemneaza activitatea de a apara/sprijini un principiu sau un punct de vedere (individual/general/al unei organizatii) in fata unei institutii guvernamentale sau a legiuitorului.Aceasta activitate poate avea o durata variabila, avand drept scop influentarea partenerilor sociali si politici si poate fi constituita din mai multe actiuni care au ca scop promovarea unei idei sau influentarea unei activitati motivate politic.
Termenul de ,,lobby" semnifica actiunea de promovare a unor interese individuale, de grup sau ale unei organizatii prin influentarea politicilor publice, a institutiilor guvernamentale sau a legiuitorului.Aceasta notiune isi are originea in vremurile cand oamenii cu interese (politice/legislative) asteptau in lobby-urile (holurile) cladirilor sansa de a putea convinge factorii de decizie sa voteze intr-un fel sau altul.Activitatea de lobby nu trebuie confundata cu traficul de influenta, care presupune influentarea cu rea-credinta in scopul obtinerii foloaselor necuvenite.
ACTIVITATILE DE ADVOCACY SI LOBBY IN SENS GENERAL 
Activitatea de advocacy este perceputa ca un proces complex de implicare a membrilor societatii in promovarea schimbarilor in comunitate. Actiunile de advocacy vizeaza influentarea activitatii autoritatilor publice in beneficiul intregii comunitati. 
Activitatile de advocacy pot fi desfasurate de catre organizatii neguvernamentale, aliante de organizatii neguvernamentale, institutii ale societatii civile. 
Ca activitati specifice acestui proces se intalnesc: campanii de presa (manifestate prin intermediul aparitiilor televizate, emisiunilor radio si TV, editorialelor), organizarea de evenimente publice (care pot fi grupuri de dialog, dezbateri, conferinte,simpozioane), crearea de retele de comunicare pe Internet (website-uri,bloguri), editarea de materiale informative (brosuri,pliante,reviste).
Ca elemente specifice, activitatea de advocacy prezinta un organism specific al societatii civile care sa desfasoare activitati in folosul oamenilor, beneficiarii (grupul ale carui drepturi sau nevoi trebuie promovate/aparate/satisfacute), situatia de rezolvat, autoritatea publica - in calitate de oponent, factor decizional care trebuie influentat, viziunea clara asupra schimbarii dorite, activitatile care compun strategia procesului de advocacy. 
Procesul de advocacy ofera populatiei dintr-o comunitate posibilitatea sa se cunoasca
mai bine, sa actioneze impreuna si sa isi dezvolte abilitatile de planificare strategica si
organizationala, pentru a atrage resurse si pentru a facilita relationarea cu diferite
organizatii. O activitate de advocacy de succes necesita luarea in calcul a tuturor factorilor care
conduc la reusita cauzei propuse si a experientei membrilor organizatiei in domeniul
respectiv.


Fisiere in arhiva (1):

  • Economia Comertului Intern si International - Advocacy si Lobby in Dezvoltarea Comertului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!