Design și estetica mărfurilor

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1425
Mărime: 148.44KB (arhivat)
Publicat de: Gheorghe Grosu
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Designul Minimalist

Introducere

Designul minimalist e unul dintre cele mai signifiante miscari ale designului din sec. XX si chiar sec. XXI. Baza acestui curent s-a conturat pentru prima data dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial in partea vestica, in special in America insa idei referitoare la acest curent existau inca din timpul Primului Razboi Mondial. Este un curent influentat si derivat al Modernismului si are ca principiu simplificarea si reducerea la essential, modelul: “Less is more”.

Nu este un curent foarte “vizual”, care iese in evidenta, care exprima foarte multe sentimente, insa a patruns in mai multe domenii decat orice al trend artistic sau al designului. Printre aceste domenii se pot da ca exemple: designul hardware, industria auto, industria filmelor, a jocurilor, designul vizual al siteurilor web si al interfetelor de utilizare ale aparatelor si masinariilor.

Cu toate ca nu ne dam seama, majoritatea obiectelor din jurul nostru sunt realizate conform acestui tip de design: de la toate gadgeturile care ne inconjoara si pana la cele mai banale brosuri si pliante. Motivul numeroaselor domenii care au apelat la acest curent este, de fapt, scopul acestui curent: utilizarea cat mai usoara si lipsita da piedici a produselor, eliminand elementele suplimentare care incarca fara motiv. Astfel, este mai mult un stil al principiilor si mai putin unul visual.

Cap. 1: Prezentarea generala a produselor cu design minimalist

Una din primele categorii estetice ale produselor cu design minimalist o constituie stilul. Indiferent ca vorbim de gadgeturi, maini sau un site web, elementele de baza ale stilului sunt aceleasi: eleganta, simplitatea si functionalitatea. Abordarea de tip “Less is more” este definitorie: se folosesc doar elementele care sunt necesare; efectul final este mai mare decat suma partilor sale. De asemenea este foarte important sa se evite folosirea elementelor care nu sunt necesare: pune doar ceea ce te ajuta in folosirea produsului respective si elimina tot ce te incurca sau nu e necesar.

O alta categorie estetica importanta o constituie contrastul. Acesta mareste impactul asupra utilizatorului si contribuie la imbunatatirea drastica a lizibilitatii designului. De asemenea, folosirea albului este esentiala. In loc sa fie umplut fiecare spatiu cu elemente sau culori nepotrivite, se foloseste albul pentru a scoate in evidenta elementele deja existente. Albul este si o culoare confortabila, placuta, care elimina senzatia de claustrofobie.

Cap. 2: Exemple de produse reprezentative pentru designul minimalist

iPod Nano (generatia a treia)

Este un gadget portabil de tip Media Player al firmei Apple. A fost introdus pe piata in data de 7 septembrie 2005 ca successor pentru iPod Mini iar principal piata de desfacere o reprezenta populatia SUA. Produsul a fost conceput de catre cei de la Apple cu doar 9 luni inainte de data lansarii sale pe piata. Initial, pentru prima versiune, venea configurat in doar doua culori: negru si alb si in doar doua versiuni de memorie: de 2GB si de 4GB.

In ceea ce priveste generatia a treia, acesta a fost lansat in data de 5 septembrie 2007. Noutatile tehnice cu care venea acesta este o noua versiune de software si posibilitatea de a viziona filme si juca jocuri. Din punct de vedere esthetic, acesta venea cu cele doua culori de baza, negru si alb la care se adauga o serie de culori deschise: verde deschis, albastru deschis, o versiune pe argintiu si o versiune pe rosu specialace participa in campania Product Red. Carcasa era alcatuita din doua parti: partea frontal era din aluminiu iar cea din spate din otel inoxidabil.

Ca reprezentant al designului minimalist, iPod-ul Nano a fost conceput pentru a fi cat mai simplu de utilizat. Acest lucru este demonstarat de numarul mare de vanzari si de diversitatea cumparatorilor. Cu toate ca a fost conceput pentru tineri, produsul a avut success si incelelalte categorii sociale, de la oamenii de afaceri si pana la batrani. Desinul minimalist este alcatuit din ecranul principal pe care sunt afisate diferite informatii ale melodiilor, filmele sau jocurile si cercul gol in interior, acesta constituind cele 4 butoane principale. Eliminarea oricaror alte elemente ce nu sunt necesare, folosirea culorilor deschise si in combinatie placuta cu albul cercului creand un contrast placut si folosirea materialelor placate la atungere dar totodata rezistente ii confera eleganta si usurinta in utilizare.

Bibliografie

http://www.muji.eu/index.asp

https://www.pinterest.com/pin/77264949828846852/

http://www.apple.com/ro/ipod/

http://www.mobexpert.ro/

http://www.vibramfivefingers.it/storia.aspx#

http://www.watchshop.ro/ceasuri-barbatesti/timex/t-series-t2n223/

http://www.watchshop.ro/ceasuri-barbatesti/swatch/originals-suok103-denim-washed-out/

http://www.ceasurionline.com/piaget-p-711.html?osCsid=008530dccc09d21509b9c553c5e7c6eb

http://www.topwatch.ro/ceasuri-barbatesti/ceasuri-barbatesti-casual/fossil-fs4672

Preview document

Design și estetica mărfurilor - Pagina 1
Design și estetica mărfurilor - Pagina 2
Design și estetica mărfurilor - Pagina 3
Design și estetica mărfurilor - Pagina 4
Design și estetica mărfurilor - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Design si Estetica Marfurilor.docx

Te-ar putea interesa și

Ambalajul - Prima Frontieră a Produsului

Introducere Pentru satisfacerea nevoilor consumatorilor, corespunzător gusturilor şi aşteptărilor lor şi, în acelaşi timp, pentru a pune la...

Culoarea - atribut definitoriu în designul ambalării mărfurilor

Realizarea pe piata interna si externa a produselor fabricate în serii mari, care sa corespunda pe deplin cerintelor materiale si spirituale ale...

Ambalajul - factor de creștere a competivității produselor pe piață

AMBALAJUL FACTOR DE CRESTERE A COMPETITIVITATII PRODUSELOR PE PIATA INTERNA SI INTERNATIONALA Considerat timp îndelungat ca un simplu accesoriu al...

Ambalajul

Rezumat Lucrarea prezintă două puncte de vedere asupra ambalajului, dacă acesta trebuie conceput strict pentru utilitatea lui sau trebuie să se...

Analiza valorii estetice a mașinilor SUV - design și estetica mărfurilor

Introducere Dintotdeauna, omul a încercat să creeze diverse lucruri pentru a-i ușura munca. Acesta reprezintă cel mai important motiv de a...

Designul retro - design și estetica mărfurilor

Introducere Designul retro este prezent pretutindeni, fiind folosit de către diferite industrii, mai ales în modă și tehnologie. Elementele sale...

Estetica mărfurilor - designul auto

1. Designul auto – teorie Estetica este o disciplină teoretică autonomă relativ nouă În ascensiunea spre deplina cristalizare , estetica a...

Design și Estetica Mărfurilor

Introducere Pentru cei mai mulți dintre noi, designul înseamnă tendințe, însă în spatele acestui cuvânt stă ascunsă o întreagă istorie.Din cele...

Ai nevoie de altceva?