Corporatiile,Societatile Transnationale si Rolul Lor in Dezvoltarea Comertului prin Crearea de Valoare Sociala

Extras din referat Cum descarc?

Corporatii si societati transnationale
Corporatia transnationala este un fenomen economic aflat in plina dinamica. 
Viziunea UNCTAD asupra corporatiei transnationale este una foarte larga, ea definindu-se ca o entitate economica formata dintr-o companie-mama si din filialele ei in strainatate care este caracterizata de internationalizarea productiei, se bazeaza pe un ,,bazin" international de resurse umane, materiale si financiare, si care promoveaza la scara globala un anumit set de valori proprii.
Valorile cel mai des atribuite companiilor transnationale au fost conform unui studiu (Liviu Voinea) :
- sistemul de conducere: personalul de conducere (staff-ul managerial), ierarhizarea legaturilor companie-mama -filiala in strainatate;
- grija fata de mediu Aceasta valoare nu se refera strict la probleme ecologice, ci si la mediul de folosire a produsului (siguranta utilizatorului si educatia sa tehnologica);
- implicarea in viata comunitatii. Implicarea se face simtita prin dezvoltarea de programe educationale, acordarea de burse, sustinerea unor fundatii umanitare, initierea de actiuni filantropice, actiuni de sensibilizare a opiniei publice, sponsorizarea unor evenimente sportive sau culturale etc;
- marca sau brand-ul. Marca reprezinta o valoare in sine a companiei atunci cand ea include apartenenta la grup, asocierea imaginativa atat a angajatilor, cat si a consumatorilor, cu marca respectiva. 
- sistemul de productie. 
- inovarea. Stimularea inovarii, incluzand procesul decercetare-dezvoltare, reprezinta asadar o valoare proprie pentru o treime din companiile analizate, distribuite relativ echilibrat in functie de domeniile de activitate;
- angajatii 
Corporatiile transnationale au avut un impact mare asupra economiei mondiale, si putem mentiona urmatoarele:
- doua treimi din comertul mondial se deruleaza prin intermediul primelor 500 de CTN-uri; prin urmare, mai ramane doar o treime din comertul mondial care sa se desfasoare conform teoriilor clasice privind comertul, la preturile pietei;
- veniturile realizate de primele 200 de corporatii din lume echivaleaza cu 31,2%din PIB-ul mondial;
- CTN-urile detin 90% din licentele tehnologice la scara mondiala;
- din primele 100 de economii ale lumii, 51 sunt corporatii transnationale;
- veniturile cumulate ale lui General Motors si Ford depasesc PIB-ul agregat al tuturor tarilor din Africa subsahariana; veniturile primelor 6 corporatii japoneze egaleaza PIB-ul cumulat al Americii Latine; primele 10 corporatii din lume au venituri mai mari decat cele mai putin dezvoltate 100 de tari, luate la un loc.
Societatile transnationale,care opereaza in mai mult de o tara,au devenit unele dintre cele mai puternice entitati economice si politice din lume.ONU a descris aceste societati ca fiind "nucleul productiv al globalizarii economiei mondiale".
O societate transnationala reprezinta o corporatie de mari dimensiuni a carei activitate se desfasoara in acelasi timp in mai multe tari, sediul sau central, societatea mama, este intr-o singura tara, dar ea actioneaza in mai multe tari prin filialele sale, societatile fiica. Domeniile sale de activitate sunt variate, deseori integrate intr-o retea unica de productie, cercetare, comercializare, bancar - financiara si de asigurare.
Dezvoltarea productiei internationale este determinata in primul rand de dezvoltarea societatilor transnationale. Procesul aparitiei si dezvoltarii societatilor transnationale a fost mai rapid decat interpretarea lor teoretica.De exemplu, un studiu al UNCTAD realizat in 2009 arata ca in momentul respectiv existau aproximativ 82000 de corporatii transnationale, cu peste 810000 de filiale in toata lumea.


Fisiere in arhiva (1):

  • Corporatiile,Societatile Transnationale si Rolul Lor in Dezvoltarea Comertului prin Crearea de Valoare Sociala.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!