Comunicarea la Locul de Munca

Referat
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 39 în total
Cuvinte : 17488
Mărime: 56.62KB (arhivat)
Publicat de: Ofelia Adnana Udrea
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: dan matei

Extras din referat

Introducere

Procesul care satisface aceste trebuinte ale omului si care este in stransa legatura cu latura sociala a acestuia este comunicarea. Procesul comunicarii, in sine, poarta cinci intelesuri majore:

Comunicarea reprezinta intelegerea dintre doua sau mai multe entitati

Aceasta inelegere se bazeaza pe transfer si contratransfer informational. Altfel spus, intelegerea se bazeaza pe emisie de informatie, pe perceptia si darea unui sens acestei informatii.

Intelegerea dintre doua entitati se realizeaza in baza unui principiu si anume: orice entitate emitenta trebuie sa aiba capacitatea de a se transforma intr-o entitate receptoare si orice entitate receptoare trebuie sa aiba capacitatea de a se transforma intr-o entitate emitenta. Procesul comunicarii, ca intelegere, este unul circular in care cele doua entitati participante isi schimba mereu rolurile.

Comunicarea inseamna si comunitate

Pe baza procesului de comunicare-intelegere, mai multe entitati ce comunica intre ele pot ajunge la concluzii, teluri, norme, valori si principii comune fiind capabile, astfel, sa creeze structuri sociale intragrup.

Prin procesul de comunicare comunitatile nu numai ca se creeaza dar ele se si dezvolta si din pacate se si distrug.

Comunicarea vazuta ca participare sau coparticipare

Comunicarea este un proces in care se cedeaza si se primesc informatii. Este un proces implicativ in care participarea membrilor unui anumit grup este necesara. Aceasta participare nu trebuie inteleasa ca fiind existenta doar la nivelul procesului de comunicare deoarece existenta grupurilor si a actiunilor comune ale acestora implica participarea. Coparticiparea reprezinta o implicare partiala. In orice grup exista un nucleu constant care participa efectiv la realizarea telului propus si duce tot greul actiunilor si exista si anumite elemente care nu sunt nici ostile dar nici pasive dar care participa, uneori, doar la anumite actiuni in vederea atingerii acelui tel comun.

Putem considera, deci, comunicarea-participare si coparticiparea deosebit de importanta in crearea, mentinerea si dezvoltarea fenomenului coeziunii atat in ceea ce priveste interiorul grupului cat si in ceea ce priveste legatura individ-grup sau legatura dintre doua sau mai multe grupuri.

Comunicarea poate fi inteleasa si ca organizare

Existenta grupurilor si mai ales a structurilor sociale formale din cadrul acestora implica, alaturi de norme, legi, reguli, ierarhizare, automat si organizarea. Putem afirma ca unul dintre marile avantaje ale organizarii actiunilor este reprezentat de scurtarea perioadei de timp in care se atinge telul propus. Un alt mare avantaj al organizarii este cresterea nivelului de siguranta al membrilor grupului precum si increderii in ceea ce priveste atingerea telului propus. Ultimul mare avantaj pe care o sa-l evidentiem legat de organizare este reprezentat de posibilitatea controlului actiunilor.

La nivel macro, comunicarea-organizare se imparte in doua, rezultand comunicarea-organizare intrasistemica, caz in care focalizarea se manifesta in interiorul sistemului si comunicarea-organizare intersistemica, situatie in care actiunile sunt axate pe legatura sistem-sistem.

Comunicarea este si neintelegere

Intelegerea este valenta pozitiva sub care recunoastem, in general, comunicarea iar neintelegerea este cea negativa ce poate avea, de cele mai multe ori, efect pozitiv. Neintelegerea poate sa apara intre emitator si un receptor atunci cand fluxul informational este bruiat sau cand sursa de zgomot este prea puternica. Comunicarea-neintelegere se poate datora insa si neintersectarii sau intersectarii pe falii foarte restranse a repertoriilor entitatilor participante la transferul si contratransferul informational. O alta cauza a neintelegerii dintre doua sau mai multe entitati este reprezentata de diferenta de opinii, de pareri dar mai cu seama de diferenta dintre interesele acestora.

Neintelegerea este benefica intr-un grup daca acest fenomen nu depaseste anumite limite, daca aceasta duce la o confruntare constructiva de ideii. Ea mai poate fi o sursa a nemonotoniei dar si un motiv de a se imparti grupul in subgrupuri bazate pe interese contrare. Putem afirma, deci, ca acutizarea neintelegerii dintre doua sau mai multe entitati poate da nastere unor conflicte cu urmari incalculabile pentru acestea.

Societatea continua sa existe prin transmitere, prin comunicare, dar este corect sa spunem ca ea exista in transmitere si in comunicare. Este mai mult decat o legatura verbala intre cuvinte precum comun, comunitate, comunicare. Oamenii traiesc in comunitate in virtutea lucrurilor pe care le au in comun; iar comunicarea este modalitatea prin care ei ajung sa detina in comun aceste lucruri. Pentru a forma o comunitate sau o societate , ei trebuie sa aiba in comun scopuri, convingeri aspiratii, cunostinte - o intelegere comuna - "acelasi spirit" cum spun sociologii. Comunicarea este cea care asigura dispozitii emotionale si intelectuale asemanatoare, moduri similare de a raspunde la asteptari si cerinte.

Comunicarea se realizeaza pe trei niveluri:

logic

paraverbal

nonverbal

Preview document

Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 1
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 2
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 3
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 4
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 5
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 6
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 7
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 8
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 9
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 10
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 11
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 12
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 13
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 14
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 15
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 16
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 17
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 18
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 19
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 20
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 21
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 22
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 23
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 24
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 25
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 26
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 27
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 28
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 29
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 30
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 31
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 32
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 33
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 34
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 35
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 36
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 37
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 38
Comunicarea la Locul de Munca - Pagina 39

Conținut arhivă zip

  • Comunicarea la Locul de Munca.doc

Alții au mai descărcat și

Raport de cercetare - ce efect are comunicarea sau lipsa comunicării într-o organizație

INTRODUCERE Scopul acestui raport este de se observa ce efect are comunicarea sau lipsa comunicarii intr-o organizatie. Cunoscand aceste efecte se...

Profilul Antreprenorului de Succes

Intre iunie 2005 si ianuarie 2006 in 13 state membre UE si in cele doua tari candidate – Romania si Bulgaria – s-a desfasurat o ancheta (Factorii...

Calitatea Mărfurilor Alimentare

I Obiectul de studiu al merceologiei Merceologia este o disciplina cu caracter economic al carei obiect îl constituie studierea proprietatilor...

Analiza celor patru procese de integrare a pieței bunurilor

A: Politica comerciala comuna Aceasta este denumirea generica pentru ansamblul de masuri, instrumente, politici aplicate în domeniul comercial...

Te-ar putea interesa și

Relațiile dintre Manageri și Subordonați

INTRODUCERE Tot ceea ce influențează buna funcționare a unei organizații trebuie studiat amănunțit, deoarece problemele legate de procesul...

Leadership - descoperiri ale cercetărilor - practici și deprinderi

REZUMAT Leadership-ul este un concept cheie în managementul comportamental organizanizaţional şi în psihologia organizaţională. Este subiect de...

Managementul Resurselor Umane

CAPITOLUL I INTRODUCERE ÎN MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE 1.1. Organizaţiile şi resursele umane Analiza sistemică a organizaţiilor economice pune...

Comunicarea în cadrul organizației

CAPITOLUL I “Cuvântul conţine un ce sfânt care ne interzice să facem din el un joc al hazardului.” (Baudelaire) COMUNICARE ŞI CONDUCERE 1.1....

Empatie, altruism și agreabilitate - comparații în funcție de variabile socio-demografice

Argument La o simplă privire, putem constata că toate noţiunile care se întreţesc pentru a da titlul şi expresia sintetică ale prezentei lucrări...

Asigurările de Accidente

1. Concept privind asigurările de accidente Asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale face parte din sistemul de asigurări...

Comunicarea la Locul de Muncă Ge Money România

O problemă importantă cu care se confruntă societatea modernă, ce afectează direct şi imediat, dar şi indirect, pe termen nedeterminat, viaţa...

Raport de cercetare - ce efect are comunicarea sau lipsa comunicării într-o organizație

INTRODUCERE Scopul acestui raport este de se observa ce efect are comunicarea sau lipsa comunicarii intr-o organizatie. Cunoscand aceste efecte se...

Ai nevoie de altceva?