Componentele Relatiilor cu Publicul in Comertul International

Extras din referat Cum descarc?

Relatiile publice reprezinta acel element al mixului promotional,care se bazeaza in principal pe comunicarea nonverbala si nonpersonala,care urmareste evaluarea atitudini publicului, identificarea acelor aspecte care pot sa trezeasca preocuparea consumatorilor si elaborarea unor programe, intelegerea si atitudinea favorabila a publicului fata de firma si produsele sau serviciile ei. In acest context relatiile publice apar sub forma contactelor directe realizate, in mod costant si sistematic de catre firmele cu diferitele categorii de public, cu persoane influente din conducerea altor institutii din tara sau strainatate, cu lideri de opinie, in scopul obtinerii sprijinul lor pentru comercializarea produselor sale. Relatiile publice sunt importante si in scopul de a limita potentialele atacuri din partea concurentilor sau de orice alta natura. Relatiile publice se pot manifesta si cu prilejul desfasurarii unor congrese, simpozioane , reuniuni internationale in cadrul carora, pe linga evocarea si trasmiterea unor informatii cu privire la intreprindere si produsele sale, se urmaresc si contactele intre specialisti din sectoarele de productie si comercializare, reprezentanti presei etc.
Cele 7 principii asumate de practicianul de relatii publice, care reprezinta un adevarat ghid al profesiei de specialist in Relatii publice sunt: 
- prin munca mea servesc interesul public. Sunt constient ca nu pot sa induc in eroare publicul sau sa-i influentez in mod negativ comportamentul. Trebuie sa fiu sincer si cinstit.
- prin munca mea servesc interesele celui care m-a angajat. Sunt dedicat muncii mele cu responsabilitate si urmaresc interesul lui ca si cum ar fi interesul meu.
- prin ceea ce fac sunt legat de o organizatie careia ii sunt loial. Cunosc si imi insusesc politica si cultura organizationala pe care o reprezint, atit timp cit acestea sunt in concordanta cu demnitatea umana, cu respectarea drepturilor fundamentale ale omului si cu legislatia in vigoare. Daca organizatia pentru care lucrez incalca demnitatea umana si drepturile fundamentale in comunicare, voi face tot ce imi sta in putinta pentru a indrepta greselile si a corecta comportamentul comunicational.
- in mod constient si intentionat voi fi sincer,transparent si clar cu jurnalistii si cu alte medii de comunicare cu publicul. Nu le voi oferi nici un fel de recompensa materiala sau financiara.
- voi respecta libertatea si independenta interlocuitorilor mei. In acest sens nu voi apela la nici o forma de constringere sau corectie asupra lor.
- cred ca relatiile publice reprezinta o modalitate de a genera incredere publica, de a armoniza diferitele interese si de a corecta anumite comportamente. Astfel, nu voi face nimic pentru a dauna credibilitatii si reputatiei profesiei mele.
Activitatea de relatii publice reprezinta o forma de promovare credibila, informatiile furnizate considerate mai veridice decit cele oferite in reclame.
In general, trebuie sa distingem, pe de o parte, Relatiile publice stiinfice si activitate de relatii publice ca aplicatie practica. Daca prima componenta are un caracter teoretic, a doua un caracter aplicativ, fiind fundamentala prin prima. 
Rlatiile publice implica din partea firmei cultivarea unor contacte directe, realizate si consecvente si sistematic cu diferite categorii de public 
Relatiile publice externe ale organizatiei moderne vizeaza nu numai furnizorii si consumatori finali, ci intreaga comunitate in care activiveaza organizatia, respectiv comunitatea de afaceri si cea sociala. Astazi se pune chiar problema responsabilitatii sociale a organizatiei moderne, care se implica tot mai mult in problemele comunitatii, in diverse forme, care depasesc scopul imediat al obtinerii de profit.
O componenta specifica a sistemului de comunicare asociat organizatiei moderne o reprezinta fortele de vinzare, care, desi in primele perioade de dezvoltare a marketingului au fost incluse in politica de distributie, reprezinta, in prezent una dintre cele mai dinamice componente ale politicii promotionale. In deplina concordanta cu esenta marketingului real, personalul de contact cu clienti fiind cel care realizeaza actele de vanzare-cumparare. De pe aceasta pozitie de frontiera intre producator si consumatorul final, fortele de vinzare sunt chemate sa indeplineasca obiective cum ar fi: 
-identificarea pietelor potentiale
-vinzarea propriu-zisa a produselor sau serviciilor
-definirea profilului clientilor si localizarea lor geografica 
-negocierera si incheierea de contracte


Fisiere in arhiva (1):

  • Componentele Relatiilor cu Publicul in Comertul International.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!