Competitivitatea

Cuprins referat Cum descarc?

CAPITOLUL I pag. 1 
Introducere 
CAPITOLUL II pag. 1
Teorie, modele si concepte 
CAPITOLUL III pag. 4
Factorii determinanti ai competitivitatii 
CAPITOLUL IV pag. 5
Indici de masurare ai competitivitatii
CAPITOLUL V pag. 7
Specificul competitivitatii in turism
CAPITOLUL VI pag. 9
Evaluarea competitivitatii Romaniei
Bibliografie pag. 11


Extras din referat Cum descarc?

CAPITOLUL I
Introducere
Competitivitatea este un concept complex, indelung dezbatut de economistii din intreaga lume. El exprima la un nivel general capacitatea persoanelor, firmelor, economiilor, regiunilor de a se mentine in competitia derulata la nivel intern si international si de a obtine avantaje economice din acestea. 
Competitivitatea sugereaza siguranta, eficienta, calitate, productivitate ridicata, adaptabilitate, reusita, management modern, produse superioare, costuri scazute. Forta competitiva a unei firme rezida in avantajele competitive si in componentele distinctive pe care le poseda in raport cu alte firme concurente. Pentru a considera o firma competitiva este necesar sa se efectueze o analiza riguroasa atat a firmei cat si a mediului de activitate a acesteia.
In paginile ce urmeaza, voi vorbi despre competitivitate si numeroasele ei definitii, despre factorii determinanti ai acesteia, despre specificul competitivitatii in turism si voi exemplifica care sunt cativa dintre indicii de masurare ai competitivitatii. 
CAPITOLUL II
Teorie, modele si concepte
Termenul ,,competitivitate" cuprinde o arie foarte larga, de aceea exista numeroase definitii ale competitivitatii, dupa cum urmeaza:
- competitivitatea unei firme reprezinta capacitatea acesteia de a castiga in conditii de concurenta, de competitie, pe piata interna sau externa. Ea este legata de obtinerea de bunuri si servicii, desfasurarea unor operatiuni comerciale sau financiare, prestari de servicii de inalta calitate si la costuri reduse comparativ cu concurentii, ceea ce asigura patrunderea, mentinerea si consolidarea pe o anumita piata, in raport cu alte produse sau servicii similare;
- in opinia profesorului Carbaugh de la Washington University "o firma este competitiva daca produce bunuri sau servicii de o calitate superioara sau la un pret mai scazut decat competitorii sai interni sau externi", in timp ce ,,competitivitatea internationala reprezinta capacitatea unei tari, in conditiile pietei libere si ale unei concurente corecte, de a concepe, produce si comercializa bunuri si servicii fie de o calitate superioara, fie la un pret inferior fata de produsele si serviciile oferite de alte tari";
- din punctul de vedere al unei natiuni, competitivitatea exprima capacitatea si abilitatea unei tari de a utiliza in mod eficient oportunitatile de pe piata mondiala;
- OCDE defineste competitivitatea ca fiind ,,capacitatea firmelor, sectoarelor, regiunilor, statelor sau organismelor aflate in competitie internationala, de a asigura in mod sustinut un venit relativ ridicat din valorificarea factorilor de productie precum si un venit superior din valorificarea fortei de munca". Aceasta definitie reliefeaza in mod clar impactul determinat pe care competitivitatea unei natiuni il are asupra nivelurilor veniturilor si implicit asupra nivelului de trai din tara in cauza; asadar se pune accent pe finalitatea sociala a cresterii competitivitatii;
- o alta definitie a fost data de Directia Generala pentru Probleme Economice si Financiare de pe langa Comisia Europeana. Competitivitatea, subliniaza specialistii Comisiei Europene este "capacitatea unei tari de a realiza coordonarea cresterii economice cu echilibrul extern; la baza performantelor externe ale tarilor internationalizate stand importanta fundamentala pe care o are comertul international". Totusi, accentuand rolul pe care il detine diferentierea produselor in strategia competitiva a firmelor, economia industriala a limitat acest tip de abordare considerand ca el nu constituie o baza adecvata pentru o evaluare cuprinzatoare a competitivitatii. Aceasta definitie pune accentul in primul rand pe largirea spectrului variabilelor ce trebuie luate in considerare in analiza competitivitatii (productivitatea, inovatia tehnologica, investitiile in capitalul fizic si uman, politici structurale).


Fisiere in arhiva (1):

  • Competitivitatea.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!