Comertul international cu bunurial Romaniei in trimestrul I 2012 comparativ cu trimestrul I 2011

Cuprins referat Cum descarc?

INTERNATIONALIZAREA ACTIVITATII FIRMEI SI MOTIVATIILE EXTINDERII 4
ORGANIZAREA COMERTULUI EXTERIOR 5
COMERTUL INTERNATIONAL CU BUNURI AL ROMANIEI IN
TRIMESTRUL I 2012 COMPARATIV CU TRIMESTRUL I 2011 7
EVOLUTIA SI STRUCTURA PE GRUPE DE PRODUSE 7
ORIENTARE GEOGRAFICA 11
CONCLUZII SI PROPUNERI 12
BIBLIOGRAFIE 13


Extras din referat Cum descarc?

INTERNATIONALIZAREA ACTIVITATII FIRMEI 
SI MOTIVATIILE EXTINDERII
In ultimele decenii s-a produs o diversificare fara precedent a tipurilor de afaceri economice internationale si, in acest context, s-au diversificat si structurile organizatorice aferente acestor afaceri. Astfel, in functie de fluxurile in care se realizeaza aceste afaceri, structurile organizatorice in afacerile economice internationale vizeaza: afaceri comerciale internationale cu marfuri tangibile, comercializarea serviciilor, unitati financiar-bancare, transferul international de capital, cooperarea economica internationala.
Internationalizarea activitatii firmelor presupune orientarea catre pietele externe prin: 
- Promovarea exporturilor in proportie insemnata (cel putin 40-50% din totalul vanzarilor;
- Permutarea unor activitati de productie pe pietele externe;
- Dezvoltarea exporturilor din produsele realizate pe piete externe catre terte piete;
- Dezvoltarea exporturilor produselor realizate pe pietele externe catre tara de origine;
- Cedari de marci, brevete de inventii, oferte in franchising, in leasing international;
- Exportul de capital
Motivatiile extinderii internationalizarii activitatii firmei pot fi grupate in doua categorii: reactive si proactive. 
Motivatiile reactive reprezinta un raspuns al firmei care se internationalizeaza la diferite impulsuri si presiuni care provin din mediul concurential de afaceri economice, cum ar fi: concurenta, reducerea vanzarilor pe piata interna sau perspectiva reducerii acestora, apropierea geografica de clienti din tarile vecine, iar motivatiile proactive presupun anumite cerinte, ca dotarea cu factori de productie si valorificarea unor avantaje comparative: aprovizionarea cu materii prime, materiale, combustibili, energie, masini si utilaje, tehnologii moderne, know-how etc.,aici intrand si accesul la resursele financiare, folosirea avantajelor comparative pentru extinderea afacerilor si cresterea masei profitului, consolidarea pozitiei firmei, atat pe pietele externe, cat si pe cea interna, exportul devenind o carte de vizita pentru recunoasterea prestigiului unei firme.
ORGANIZAREA COMERTULUI EXTERIOR
Una din principalele afaceri economice internationale este comertul exterior. Formele de organizare ale comertului exterior sunt comertul exterior direct si comertul exterior indirect. 
Comertul exterior direct presupune angrenarea directa a producatorului in afacerile economice internationale fie ca exportator, fie ca importator, producatorul realizand concomitent cu functia de productie si pe cea comerciala (producatorul face comert exterior in nume si pe cont propriu).
Structurile organizatorice in comertul exterior direct sunt:
Divizii de comert exterior organizate in tara, integrate nemijlocit in unitatea producatoare si care pot avea urmatoarele compartimente: cele care realizeaza promovarea afacerilor economice internationale, cele operative, cele care urmaresc realizarea productiei de export si cele care tin gestiunea economica si financiara a activitatii de comert exterior;
Reprezentantul producatorului exportator, care actioneaza pe baza mandatului firmei pe care o reprezinta si permite exportatorului sa fie in raport direct si constant cu piata externa;
Biroul comercial, un compartiment operativ plasat in strainatate, fara personalitate juridica, angajand afaceri in numele producatorului;
Sucursala in strainatate, o entitate fara personalitate juridica pe care o intreprindere si-o creeaza in strainatate ca o unitate ce depinde din punct de vedere financiar si administrativ de societatea care a creat-o;
Filiala in strainatate, are personalitate juridica, este independenta din punct de vedere financiar, dar actioneaza conform deciziilor strategice ale societatii mama.
Societatea comerciala proprie sau mixta, se creeaza in strainatate mai ales pentru a incuraja exportul de capital;
Depozitele de marfuri si piese de schimb, expozitii cu vanzare asigura distributia prin comercializarea marfurilor direct consumatorilor sau utilizatorilor finali;
Organizarea comertului cu amanuntul in strainatate, caracteristica pentru firmele industriale care realizeaza produse ce satisfac o gama variata de nevoi individuale.
Comertul exterior indirect presupune faptul ca intre producator si consumatorul final exista un numar mai mare sau mai mic de verigi intermediare care preiau in totalitate sau in cea mai mare parte riscul.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comertul international cu bunurial Romaniei in trimestrul I 2012 comparativ cu trimestrul I 2011.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1) Ioan Popa, Tranzactii comerciale internationale, Editura Economica, Bucuresti, 1997
2) Alexandru Puiu, Management international, Tratat,Volumul I, Editura Independenta Economica, Pitesti, 2003
3) Liviu George Maha, Economie si globalizare, Iasi, 2009, 122pg., (http://online.univ-danubius.ro:8080/access/content/group/MACT1208-ZI-S2-2011-2012-216715/ECONOMIE_SI_GLOBALIZARE_suport_de_curs_SIA%20MASTER.pdf)
4) Camelia Motofelea, Mihaela Simion, Buletin lunar,Romania-Comert International, Nr.2/mai2012,46pg, (http://www.portaldecomert.ro/Asistenta-Buletin-lunar-Romania-Comert International-%E2%80%93-2012-13666.htm)
5) ***Comunicat de Presa,Nr. 104/9 mai 2012, Comertul international cu bunuri in luna martie si trimestrul I 2012, INSSE, (http://www.insse.ro/cms/files/statistici/comunicate/comert_ext/a12/ce03r12.pdf)
6) ***Sprijinul pe care UE il acorda pentru internationlizarea IMM-urilor, (http://www.portaldecomert.ro/Sfaturi-Sprijinul-pe-politica-UE-il-acorda- internationalizar-7212.htm)


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!