Comerțul internațional cu bunuri al României în trimestrul I 2012 comparativ cu trimestrul I 2011

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 3370
Mărime: 95.18KB (arhivat)
Publicat de: Agnos Rus
Puncte necesare: 8
Facultatea de Stiinte Economice
Universitatea "Danubius", Galati

Cuprins

  1. INTERNAŢIONALIZAREA ACTIVITǍŢII FIRMEI ŞI MOTIVAŢIILE EXTINDERII 4
  2. ORGANIZAREA COMERŢULUI EXTERIOR 5
  3. COMERŢUL INTERNAŢIONAL CU BUNURI AL ROMÂNIEI ÎN
  4. TRIMESTRUL I 2012 COMPARATIV CU TRIMESTRUL I 2011 7
  5. EVOLUŢIA ŞI STRUCTURA PE GRUPE DE PRODUSE 7
  6. ORIENTARE GEOGRAFICǍ 11
  7. CONCLUZII ŞI PROPUNERI 12
  8. BIBLIOGRAFIE 13

Extras din referat

INTERNAŢIONALIZAREA ACTIVITǍŢII FIRMEI

ŞI MOTIVAŢIILE EXTINDERII

În ultimele decenii s-a produs o diversificare fǎrǎ precedent a tipurilor de afaceri economice internaţionale şi, în acest context, s-au diversificat şi structurile organizatorice aferente acestor afaceri. Astfel, în funcţie de fluxurile în care se realizează aceste afaceri, structurile organizatorice în afacerile economice internaţionale vizează: afaceri comerciale internaţionale cu mărfuri tangibile, comercializarea serviciilor, unitǎţi financiar-bancare, transferul internaţional de capital, cooperarea economicǎ internaţionalǎ.

Internaţionalizarea activităţii firmelor presupune orientarea către pieţele externe prin:

- Promovarea exporturilor în proporţie însemnatǎ (cel puţin 40-50% din totalul vânzărilor;

- Permutarea unor activitǎţi de producţie pe pieţele externe;

- Dezvoltarea exporturilor din produsele realizate pe pieţe externe către terţe pieţe;

- Dezvoltarea exporturilor produselor realizate pe pieţele externe către ţara de origine;

- Cedări de mărci, brevete de invenţii, oferte în franchising, în leasing internaţional;

- Exportul de capital

Motivaţiile extinderii internaţionalizării activităţii firmei pot fi grupate în douǎ categorii: reactive si proactive.

Motivaţiile reactive reprezintă un răspuns al firmei care se internaţionalizează la diferite impulsuri si presiuni care provin din mediul concurenţial de afaceri economice, cum ar fi: concurenţa, reducerea vânzărilor pe piaţa interna sau perspectiva reducerii acestora, apropierea geograficǎ de clienţi din ţǎrile vecine, iar motivaţiile proactive presupun anumite cerinţe, ca dotarea cu factori de producţie şi valorificarea unor avantaje comparative: aprovizionarea cu materii prime, materiale, combustibili, energie, maşini şi utilaje, tehnologii moderne, know-how etc.,aici intrând şi accesul la resursele financiare, folosirea avantajelor comparative pentru extinderea afacerilor şi creşterea masei profitului, consolidarea poziţiei firmei, atât pe pieţele externe, cât şi pe cea internǎ, exportul devenind o carte de vizitǎ pentru recunoaşterea prestigiului unei firme.

ORGANIZAREA COMERŢULUI EXTERIOR

Una din principalele afaceri economice internaţionale este comerţul exterior. Formele de organizare ale comerţului exterior sunt comerţul exterior direct şi comerţul exterior indirect.

Comerţul exterior direct presupune angrenarea directǎ a producătorului în afacerile economice internaţionale fie ca exportator, fie ca importator, producătorul realizând concomitent cu funcţia de producţie şi pe cea comercialǎ (producătorul face comerţ exterior în nume şi pe cont propriu).

Structurile organizatorice in comerţul exterior direct sunt:

Divizii de comerţ exterior organizate în ţarǎ, integrate nemijlocit în unitatea producătoare si care pot avea următoarele compartimente: cele care realizează promovarea afacerilor economice internaţionale, cele operative, cele care urmăresc realizarea producţiei de export si cele care ţin gestiunea economica si financiara a activităţii de comerţ exterior;

Reprezentantul producătorului exportator, care acţionează pe baza mandatului firmei pe care o reprezintă si permite exportatorului sa fie in raport direct si constant cu piaţa externa;

Biroul comercial, un compartiment operativ plasat in străinătate, fara personalitate juridica, angajând afaceri in numele producătorului;

Sucursala in străinătate, o entitate fara personalitate juridica pe care o întreprindere si-o creează in străinătate ca o unitate ce depinde din punct de vedere financiar si administrativ de societatea care a creat-o;

Filiala in străinătate, are personalitate juridica, este independenta din punct de vedere financiar, dar acţionează conform deciziilor strategice ale societatii mama.

Societatea comerciala proprie sau mixta, se creează in străinătate mai ales pentru a încuraja exportul de capital;

Depozitele de mărfuri si piese de schimb, expoziţii cu vânzare asigura distribuţia prin comercializarea mărfurilor direct consumatorilor sau utilizatorilor finali;

Organizarea comerţului cu amânuntul in străinătate, caracteristica pentru firmele industriale care realizează produse ce satisfac o gama variata de nevoi individuale.

Comerţul exterior indirect presupune faptul ca intre producător si consumatorul final exista un număr mai mare sau mai mic de verigi intermediare care preiau in totalitate sau în cea mai mare parte riscul.

Bibliografie

1) Ioan Popa, Tranzacţii comerciale internaţionale, Editura Economica, Bucureşti, 1997

2) Alexandru Puiu, Management internaţional, Tratat,Volumul I, Editura Independenta Economica, Piteşti, 2003

3) Liviu George Maha, Economie şi globalizare, Iasi, 2009, 122pg., (http://online.univ-danubius.ro:8080/access/content/group/MACT1208-ZI-S2-2011-2012-216715/ECONOMIE_SI_GLOBALIZARE_suport_de_curs_SIA%20MASTER.pdf)

4) Camelia Motofelea, Mihaela Simion, Buletin lunar,România-Comerţ Internaţional, Nr.2/mai2012,46pg, (http://www.portaldecomert.ro/Asistenta-Buletin-lunar-Romania-Comert International-%E2%80%93-2012-13666.htm)

5) ***Comunicat de Presǎ,Nr. 104/9 mai 2012, Comerţul internaţional cu bunuri în luna martie şi trimestrul I 2012, INSSE, (http://www.insse.ro/cms/files/statistici/comunicate/comert_ext/a12/ce03r12.pdf)

6) ***Sprijinul pe care UE îl acordǎ pentru internaţionlizarea IMM-urilor, (http://www.portaldecomert.ro/Sfaturi-Sprijinul-pe-politica-UE-il-acorda- internationalizar-7212.htm)

Preview document

Comerțul internațional cu bunuri al României în trimestrul I 2012 comparativ cu trimestrul I 2011 - Pagina 1
Comerțul internațional cu bunuri al României în trimestrul I 2012 comparativ cu trimestrul I 2011 - Pagina 2
Comerțul internațional cu bunuri al României în trimestrul I 2012 comparativ cu trimestrul I 2011 - Pagina 3
Comerțul internațional cu bunuri al României în trimestrul I 2012 comparativ cu trimestrul I 2011 - Pagina 4
Comerțul internațional cu bunuri al României în trimestrul I 2012 comparativ cu trimestrul I 2011 - Pagina 5
Comerțul internațional cu bunuri al României în trimestrul I 2012 comparativ cu trimestrul I 2011 - Pagina 6
Comerțul internațional cu bunuri al României în trimestrul I 2012 comparativ cu trimestrul I 2011 - Pagina 7
Comerțul internațional cu bunuri al României în trimestrul I 2012 comparativ cu trimestrul I 2011 - Pagina 8
Comerțul internațional cu bunuri al României în trimestrul I 2012 comparativ cu trimestrul I 2011 - Pagina 9
Comerțul internațional cu bunuri al României în trimestrul I 2012 comparativ cu trimestrul I 2011 - Pagina 10
Comerțul internațional cu bunuri al României în trimestrul I 2012 comparativ cu trimestrul I 2011 - Pagina 11
Comerțul internațional cu bunuri al României în trimestrul I 2012 comparativ cu trimestrul I 2011 - Pagina 12
Comerțul internațional cu bunuri al României în trimestrul I 2012 comparativ cu trimestrul I 2011 - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Comertul international cu bunurial Romaniei in trimestrul I 2012 comparativ cu trimestrul I 2011.doc

Alții au mai descărcat și

Evoluția comerțului exterior românesc după 1989 până în prezent

1. Evolutia situatiei economice a Romaniei dupa anii 1989 Dupa revolutia din decembrie 1989, in Romania a inceput un proces ireversibil de trecere...

Profilul Antreprenorului de Succes

Intre iunie 2005 si ianuarie 2006 in 13 state membre UE si in cele doua tari candidate – Romania si Bulgaria – s-a desfasurat o ancheta (Factorii...

Calitatea Mărfurilor Alimentare

I Obiectul de studiu al merceologiei Merceologia este o disciplina cu caracter economic al carei obiect îl constituie studierea proprietatilor...

Analiza celor patru procese de integrare a pieței bunurilor

A: Politica comerciala comuna Aceasta este denumirea generica pentru ansamblul de masuri, instrumente, politici aplicate în domeniul comercial...

Te-ar putea interesa și

Analiza structurii și dinamicii resurselor financiare publice din bugetul consolidat al României

ANALIZA STRUCTURII SI DINAMICII RESURSELOR FINANCIARE PUBLICE DIN BUGETUL CONSOLIDAT AL ROMANIEI Fiecare tara desfasoara activitate economica...

Ai nevoie de altceva?