Comerțul electronic din România

Extras din referat Cum descarc?

Abstract
Dezvoltarea continua a Internetului, a retelelor de comunicatie de date, precum si cresterea numarului de utilizatori la nivel global, a favorizat trecerea de la era industriala la una post-industriala, si totodata la aparitia afacerilor electronice. Sectorul noilor tehnologiilor informationale si de comunicatie a contribuit la facilitarea accesului si transmiterii de informatii in cadrul organizatiilor, dar si la extinderea ariei comerciale pentru consumatori. 
Astfel, in contextul unei societati informatizate, Internetul nu mai este considerat o simpla modalitate de comunicare, ci si o oportunitate de dezvoltare a unor afaceri, prin expansiunea comertului electronic.
Lucrarea de fata prezinta evolutia comertului electronic in Romania in perioada 2000-2010, principalele segmente de piata atinse in cadrul acestui tip de afaceri, precum si o scurta analiza a comportamentului cumparatorului roman in fata avansului tehnologic. 
Cuvinte cheie: comert electronic, piata electronica, Internet, comunicatie, cumparator.
Introducere
Internetul a devenit cel mai utilizat mediu de informare si de comunicare la nivel mondial. Impactul acestuia este unul considerabil, atat atunci cand este vorba de companii, cat si asupra omului de rand.
Comertul electronic este un concept inovativ ce ofera posibilitatea firmelor sa-si comercializeze produsele in intreaga lume, sporind numarul potentialilor clienti prin eliminarea barierelor geografice. Clientii au astfel acces la produse 24 de ore din 24, pot realiza comparatii asupra produselor oferite de firmele concurente mult mai usor si reduc timpul petrecut in magazine.
Expansiunea comertului electronic depinde in mare masura de cresterea numarului utilizatorilor de Internet si accesibilitatii acestui mediu de comunicare, tendinte surprinse in cadrul a numeroase studii. 
In Romania, comertul electronic a cunoscut o evolutie in ultimii ani, datorita cresterii accesului la Internet, dar si datorita nevoilor aflate in continua schimbare a consumatorilor. In continuare voi prezenta evolutia comertului electronic in Romania, conform datelor oferite de Link2Ecommerce, singura publicatie de comert electronic din tara noastra.
Continut
Odata cu dezvoltarea economiei moderne si aparitia erei informatizate, sectorul tranzactiilor electronice capata din ce in ce mai mult succes. Accesul a cat mai multor persoane la Internet, precum si succesul financiar al catorva jucatori de pe piata, va schimba mentalitatea romanilor. Numarul magazinelor on-line a inregistrat o crestere considerabila si din ce in ce mai multa lume s-a acomodat cu acest concept.
YEAR Users Population % Pop. Usage Source
2000 800,000 22,217,700 3.6 % ITU
2004 4,000,000 21,377,426 18.7 % ITU
2006 4,940,000 21,154,226 23.4 % C.I. Almanac
2007 5,062,500 21,154,226 23.9 % ITU
2010 7,786,700 21,959,278 35.5 % ITU
Fig.1. Gradul de acces la Internet in Romania
Sursa: www.internetworldstats.com
Inceputul comertului electronic romanesc
Startul comertului electronic romanesc a avut loc in anii 2000-2001 si coincide cu aparitia primelor magazine virtuale de succes (ex. okazii.ro, emag.ro, emania.ro). In aceasta perioada romanii aveau acces limitat la Internet, multi nu cunosteau notiunea de mediu online, astfel incat site-urile specifice comertului electronic erau folosite drept "catalog de produse".


Fisiere in arhiva (1):

  • Comertul Electronic din Romania.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!