Comerțul electronic din România

Referat
7.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 1862
Mărime: 96.45KB (arhivat)
Publicat de: Lorelei Leonte
Puncte necesare: 3
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Valy Greavu
Referat Comert electronic- FEAA

Extras din referat

Abstract

Dezvoltarea continua a Internetului, a retelelor de comunicatie de date, precum si cresterea numarului de utilizatori la nivel global, a favorizat trecerea de la era industriala la una post-industriala, si totodata la aparitia afacerilor electronice. Sectorul noilor tehnologiilor informationale si de comunicatie a contribuit la facilitarea accesului si transmiterii de informatii in cadrul organizatiilor, dar si la extinderea ariei comerciale pentru consumatori.

Astfel, in contextul unei societati informatizate, Internetul nu mai este considerat o simpla modalitate de comunicare, ci si o oportunitate de dezvoltare a unor afaceri, prin expansiunea comertului electronic.

Lucrarea de fata prezinta evolutia comertului electronic in Romania in perioada 2000-2010, principalele segmente de piata atinse in cadrul acestui tip de afaceri, precum si o scurta analiza a comportamentului cumparatorului roman in fata avansului tehnologic.

Cuvinte cheie: comert electronic, piata electronica, Internet, comunicatie, cumparator.

Introducere

Internetul a devenit cel mai utilizat mediu de informare si de comunicare la nivel mondial. Impactul acestuia este unul considerabil, atat atunci cand este vorba de companii, cat si asupra omului de rand.

Comerţul electronic este un concept inovativ ce oferă posibilitatea firmelor să-şi comercializeze produsele în întreaga lume, sporind numărul potenţialilor clienţi prin eliminarea barierelor geografice. Clienţii au astfel acces la produse 24 de ore din 24, pot realiza comparatii asupra produselor oferite de firmele concurente mult mai uşor şi reduc timpul petrecut în magazine.

Expansiunea comerţului electronic depinde in mare masura de creşterea numărului utilizatorilor de Internet şi accesibilităţii acestui mediu de comunicare, tendinţe surprinse în cadrul a numeroase studii.

In Romania, comertul electronic a cunoscut o evolutie in ultimii ani, datorita cresterii accesului la Internet, dar si datorita nevoilor aflate în continuă schimbare a consumatorilor. În continuare voi prezenta evoluţia comerţului electronic în România, conform datelor oferite de Link2Ecommerce, singura publicaţie de comerţ electronic din tara noastra.

Continut

Odata cu dezvoltarea economiei moderne si aparitia erei informatizate, sectorul tranzactiilor electronice capata din ce in ce mai mult succes. Accesul a cat mai multor persoane la Internet, precum si succesul financiar al câtorva jucători de pe piaţă, va schimba mentalitatea romanilor. Numarul magazinelor on-line a inregistrat o crestere considerabila si din ce in ce mai multa lume s-a acomodat cu acest concept.

YEAR Users Population % Pop. Usage Source

2000 800,000 22,217,700 3.6 % ITU

2004 4,000,000 21,377,426 18.7 % ITU

2006 4,940,000 21,154,226 23.4 % C.I. Almanac

2007 5,062,500 21,154,226 23.9 % ITU

2010 7,786,700 21,959,278 35.5 % ITU

Fig.1. Gradul de acces la Internet in Romania

Sursa: www.internetworldstats.com

Începutul comerţului electronic românesc

Startul comerţului electronic românesc a avut loc in anii 2000-2001 si coincide cu apariţia primelor magazine virtuale de succes (ex. okazii.ro, emag.ro, emania.ro). În această perioadă romanii aveau acces limitat la Internet, mulţi nu cunosteau notiunea de mediu online, astfel incat site-urile specifice comertului electronic erau folosite drept “catalog de produse”.

Preview document

Comerțul electronic din România - Pagina 1
Comerțul electronic din România - Pagina 2
Comerțul electronic din România - Pagina 3
Comerțul electronic din România - Pagina 4
Comerțul electronic din România - Pagina 5
Comerțul electronic din România - Pagina 6
Comerțul electronic din România - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Comertul Electronic din Romania.doc

Alții au mai descărcat și

Comerțul Electronic

COMERŢUL ELECTRONIC Vânzarea electronică, ca o componentă a comerţului fără magazine, se realizează în principal, sub forma vânzărilor directe...

Profilul Antreprenorului de Succes

Intre iunie 2005 si ianuarie 2006 in 13 state membre UE si in cele doua tari candidate – Romania si Bulgaria – s-a desfasurat o ancheta (Factorii...

Calitatea Mărfurilor Alimentare

I Obiectul de studiu al merceologiei Merceologia este o disciplina cu caracter economic al carei obiect îl constituie studierea proprietatilor...

Analiza celor patru procese de integrare a pieței bunurilor

A: Politica comerciala comuna Aceasta este denumirea generica pentru ansamblul de masuri, instrumente, politici aplicate în domeniul comercial...

Curs comerț - anul I

CAP. 2. Comerţul României în context European 2.1. Evoluţia comerţului românesc 2.2. Perspectivele comerţului românesc în noua economie 2.3....

Comerț Electronic

Introducere Comerţul a reprezentat, încă de la începuturile societăţii umane, o activitate importantă pentru supravieţuirea şi dezvoltarea...

Te-ar putea interesa și

Proiectarea aplicațiilor de comerț electronic - aplicație de food-ordering

Progresele realizate recent în domeniile tehnologie-calculatoare, telecomunicatii si software, precum si în alte domenii ale informatiei, au...

Comerțul electronic în România din perspectiva integrării în UE

CAPITOLUL 1. COMERTUL ELECTRONIC. CONCEPTE SI DEFINITII 1.1. Definirea activitatii de comert „Comertul reprezinta schimbul de produse prin...

Cercetare privind impactul pandemiei Covid asupra pieței comerțului electronic din România

1. Fundamentarea teoretică De când a fost identificat în China la sfârșitul anului 2019, coronavirus a pus stăpânire asupra întregii planete. A...

eCommerce - fraudă prin licitații online pe Ebay

1.1. Provocãri în Noua Economie. Traziţia la Noile Tehnologii Informaţionale, o necesitate De-a lungul istoriei omenirii, schimbul de produse şi...

Comerțul Electronic în Noua Societate Informațională

„Orice afacere în ziua de astăzi concurează în două lumi: o lume fizică cu resurse pe care managerii pot să le vadă şi să le atingă şi o lume...

Internet-banking-ul în România

I.Conceptul de internet banking Internet banking-ul este un serviciu care se refera la efectuarea unor tranzactii,plati cu ajutorul internetului...

Norme juridice privind dezvoltarea comerțului electronic în România

NORME JURIDICE PRIVIND DEZVOLTAREA COMERTULUI ELECTRONIC IN ROMANIA Odata cu dezvoltarea tehnologiei noile tehnologii digitale au facut ca...

Comerțul Electronic

1. Impactul comertului electronic asupra lumii afacerilor Schimbul Electronic de Date (EDI - Electronic Data Interchange) a aparut prin anii 60 si...

Ai nevoie de altceva?