Comertul Electronic

Extras din referat Cum descarc?

Comertul electronic se refera la desfasurarea activitatilor specifice mediului de afaceri (tranzactii) intr-un sistem automatizat integrat pentru schimbul de informatii utilizand mijloace electronice (retele de calculatoare), demers specific politicii expansive a marketingului companiilor comerciale. In comertul electronic informatia circula intre agentii implicati in afacere (vanzator, cumparator, banca, transportator, agent de service), fara a utiliza suportul de hartie (imprimanta sau fax).
1. Comert electronic vs comert traditional
Este adevarat ca mijloacele electronice au fost utilizate si in trecut in scopuri comerciale, dar explozia Internet-ului a determinat noi oportunitati pentru omenire, generand totodata o dezvoltare fara precedent a comertului fara magazine. Odata cu dezvoltarea comertului electronic au inceput si disputele cu privire la viitorul comertului traditional, realizat prin mijloace clasice. Cunoscut este faptul ca dezvoltarea societatii a determinat o crestere a responsabilitatii activitatii comerciale, fapt pentru care notiunea de comert este definita ca un ansamblu de activitati care privesc un produs din momentul investitiei sau al manifestarii intentiei de a-l crea, pana la distrugerea sa in procesul de consum sau de utilizare, indiferent de forma acestuia.
1.1. Comert electronic si comert traditional - asemanari.
In conformitate cu definitiile date, nu putine la numar, comertul electronic nu cuprinde numai tranzactia comerciala in sine, ci si toate interactiunile si schimburile de informatii dintre vanzator si cumparator, care apar inainte si dupa tranzactia respectiva (publicitate, acordare de suport tehnic produsului cumparat, livrare, servicii comerciale etc). Astfel ca, in cazul comertului electronic, se intalnesc aceleasi componente ca si in cazul comertului clasic, dar cu modificari specifice, si anume:
-produsul/serviciul (exista un produs sau un serviciu care este material sau digital);
-locul de vanzare (in cazul comertului prin Internet este un website pe retea care prezinta produsele sau serviciile oferite);
-publicitatea (s-a dezvoltat o modalitate de a atrage oamenii sa vina la un anumit website);
-modalitatea de vanzare (un formular online in cazul comertului prin Internet);
-modalitatea de plata (in comertul prin Internet se aplica din ce in ce mai mult activitatea de e-banking, si anume o modalitate de a incasa bani - de regula un cont bancar cu plati prin card de credit. E-banking presupune existenta unei pagini sigure pentru comenzi si conexiunea la o banca);
-modalitatea de livrare (livrarea produselor achizitionate prin Internet se realizeaza fie prin posta, prin curier sau clasic - prin deplasarea cumparatorului la depozitul vanzatorului (o locatie fizica)).Relatiile dintre vanzatori si cumparatori, de regula, prezinta trei forme de materializare: relatiile precontractuale, in care viitorii parteneri se afla intr-o etapa de cautare si de informare reciproca; relatiile contractuale, in care are loc incheierea acordului de vointa al partilor; relatiile postcontractuale, in care marfurile sunt livrate si platite in conformitate cu cele stabilite anterior. 
Cu alte cuvinte, orice tranzactie comerciala poate fi impartita in trei etape principale:
-etapa de cautare si publicitate;
-etapa de contractare;
-etapa de livrare si plata.
Evident, toate aceste etape pot fi realizate prin intermediul Internetului, astfel ca toate activitatile de comert sunt acoperite de conceptul de comert electronic. Deci, activitatile de comert electronic nu difera de cele ale comertului traditional:
-un ciclu simplu de vanzare fara intermediar, in care doar expedierea marfurilor tangibile nu poate fi efectuata prin procedee electronice;
-baze de date utile afacerilor electronice;
-activitati comerciale realizate electronic (publicitatea pentru bunuri siservicii, actiuni promotionale,
-comunicatii intre comercianti, livrare online de pachete software, reviste elctronice, ziare si buletine de stiri ,transferuri de fonduri, licitatii comerciale, marketing direct, servicii pre si post vanzare, lansare de comenzi, transfer de documente de transport,contractarea de servicii etc.). Evident, pentru a obtine un anumit nivel de profit, firmele de comert cu amanuntul sunt interesate de vadul comercial al unitatii lor operative, de arhitectura locatiei, de amenajarea interioara si exterioara a acesteia, de diferitele modalitati de atragere a clientelei, de etalarea si expunerea sortimentelor comercializate, de formele de vinzare practicate si nu in ultimul rand de complexitatea serviciilor comerciale oferite.Dar si firmele care practica un comert electronic se supun unor reguli asemanatoare cu cele de pe piata reala. Astfel, firmele virtuale sau cele care si-au diversificat activitatea prin desfasurarea unor activitati de comertelectronic sunt interesate de:
-alegerea celui mai bun vad (siteulunei marci cunoscute);
-alegerea celui mai bunproiectant care realizeaza atat design-ulsite-ului cat si baza de date, deoareceserviciile oferite de catre firma,modalitatea de etalare si expunere aproduselor, arhitectura magazinuluielectronic depind de acesta;
-asigurarea celei mai bunevizibilitati a unitatii operative, pentruclientii firmei, pe pagina cu cea mai marefrecventa de apelare;
-atragerea clientilor prinpublicitate atractiva (imagini multimedia,video).


Fisiere in arhiva (1):

  • Comertul Electronic.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!