COMERTUL- ARTA SAU SIMPLU ACT DE VANZARE Introducere Consumul este o maniera specifica prin care organismul uman este determinat sa raspunda, printr-un ansamblu de reactii, la solicitarile mediului extern, cautand prin aceasta sa se adapteze la necesitatile nou intervenite.( I. Ciofu-"Comportamentul simulat") Publicul consumator reprezinta totalitatea persoanelor care, intr-o anumita imprejurare, s-a dovedit ca au gusturi, preferinte comune pentru anumite produse, desfasurand aceeasi activitate, aceea de cumparare. Descifrarea structurii publicului consumator se realizeaza considerand ca factori: - factorii demografici( sex, varsta, ocupatie); - factorii psihologici( caracter); - factorii conjuncturali. Punctul de vanzare se defineste ca fiind locul de vanzare permanent in care patrunde clientul pentru a-si efectua cumparaturile. Acesta poate fi un centru de decizii autonom(comerciant independent) sau unul din spatiile aflate in posesia unei firme comerciale, care poate exploata diferite forme de organizare a activitatii de comert: magazin, magazin-depozit, depozit. Magazinul este un sistem proiectat pentru a depozita, a etala si a vinde marfuri consumatorilor finali, respectiv clientelei sale. Un magazin trebuie sa prezinte o imagine proprie care sa-l individualizeze fata de concurentii sai. Imaginea magazinului poate fi definita ca perceptia consumatorilor asupra magazinului si atributelor sale, puse in valoare de un pachet de caracteristici: amplasarea magazinului, marimea si structura sortimentului de marfuri, ambianta si organizarea interioara, mijloace promotionale, amenajarea de ansamblu. Acestea definesc personalitatea magazinului. Perceptia consumatorilor vis a vis de personalitatea magazinului astfel conceput este, in mare parte, unanima: cinstit, corect, demn de incredere, captivant, foarte interesant, s.a., acestia fiind termenii folositi pentru a descrie si aprecia calitatea serviciilor oferite, tot astfel subliniind si facilitatile de care, de cele mai multe ori, magazinele dau dovada: curatenie, usor de gasit, loc de parcare, etc. Fiecare magazin, in functie de politica sa comerciala, de particularitatile zonei de atractie, poate avea si alte atribute. Se apreciaza ca reusita comerciala a unui magazin depinde de: - amplasamentul sau; - alegerea sortimentului de marfuri si servicii oferite spre vanzare; - ambianta si organizarea interioara.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.