Codificarea Marfurilor

Extras din referat Cum descarc?

1. Introducere
Tema acestei lucrari este codificarea marfurilor,mai concret codurile de bare.
Am ales aceast subiect deoarece codurile de bare au ajuns sa fie un accesoriu de baza pentru orice produs care se comercializeaza in intreaga lume. Codul de bare este ID-ul produsului. El ajuta comerciantul sa-si stocheze datele, sa-si calculeze vanzarea in structura, sa-si evalueze stocurile, sa-si estimeze necesarul de marfa, sa-si faca previziuni, sa faca statistici, strategii de marketing. 
Lucrarea este structurata in sapte parti,fiecare tratand aspecte generale si particulare ale codurilor de bare,cum ar fi : aparitia,utilitatea,modul de citire si de interpretare,avantaje/dezavantaje .
In partea secunda este prezentata structura unui cod de bare,modul de citire al acesteia si de interpretare a simbolurilor din care este alcatuit un cod. Codul de bare este modalitatea de reprezentare a literelor si cifrelor printr-o succesiune de bare si spatii. Reprezentarea poate fi alfabetica,numerica sau alfanumerica . Citirea codurilor de bare se realizeaza cu ajutorul unui cititor de cod de bare (scanner) , care foloseste un senzor optic pentru a converti codul de bare intr-un impuls electric pe masura ce fasciculul trece pe deasupra codului,urmand ca datele decodificate sa fie transmise unui computer sau unui terminal portabil.Semnificatia simbolurilor difera la fiecare cod in parte. Acestea pot contine date despre tara de origine,firma producatoare,lotul din care face parte produsul, termenul de valabilitate etc.
Partea a treia cuprinde istoricul codurilor de bare. Proiectul de a realiza un sistem automat de identificare a produselor a fost initiat in anul 1932, de catre Bernard Silver, un absolvent al institutului "Drexel Institute of Technology" din Philadelphia si prietenul sau Norman Joseph Woodland,profesor de acelasi institut.Dupa ani de cercetari si de sisteme realizate,dar care nu erau eficiente, in anul 1952 modelul de cod realizat de cei doi a inceput sa fie folosit ca model general de identificare a produselor. Abia in anul 1967 a fost instalat primul cititor de coduri de bare intr-un magazin din Cincinnati,urmand ca in anul 1976 sa fie scanat si inregistrat primul produs cu cod de bare: un pachet de gume Wrigley.
In partea a patra,este prezentata utilitatea codurilor de bare. Principalele domenii in care este utilizat codul de bare sunt: productia,transportul de marfuri,distributia si schimbul electronic de informatii.
Avantajele si dezavantajele folosirii tehnologiei cu coduri de bare sunt discutate in partea a cincea. Printre cele mai importante avantaje se numara: reducerea costurilor,timpului,cresterea eficientei operationale si securitatea datelor. Pe de alta parte, principalele dezavantaje ale acestei tehnologii sunt distanta de scanare foarte mica (uneori implicand chiar contactul fizic cu produsul) si faptul ca un produs aflat intr-un container sau intr-un alt mijloc de ambalare sau transport nu poate fi scanat.
Partea a sasea cuprinde opiniile personale referitoare la tema aleasa pentru aceasta lucrare,iar in ultima parte se gasesc sursele bibliografice.
2. Codul de bare
o Ce este ?
Codul este o combinatie de elemente simbolice prin care se reprezinta o informatie. Aceste elemente pot fi litere (cod alfabetic), cifre (cod numeric) sau litere si cifre (cod alfanumeric).
Codificarea reprezinta, prin urmare, operatia de transpunere in cod a elementelor definitorii ale unor obiecte, servicii, fenomene etc. In conditiile proliferarii unei mari diversitati de clasificari ale produselor, a devenit necesara gasirea unor solutii de uniformizare a lor pe plan mondial, obiectiv atins prin elaborarea sistemelor "Codul universal al produselor" (Universal Product Code - UPC) si "Codul european al articolelor " (European Article Numbering - EAN). Ambele sisteme utilizeaza codificare cu bare. 
Codul de bare este o reprezentare de informatii prelucrabila electronic,care este formata din combinatii de regiuni cu grad de reflexie ridicat sau scazut pe suprafata unui obiect,care sunt convertite in simbolurile ,,0" si ,,1" . 
o Cum se citeste ?
Un cititor de coduri de bare (scanner) foloseste un senzor optic pentru a converti codul de bare intr-un impuls electric pe masura ce fasciculul trece pe deasupra codului. Apoi cititorul masoara grosimile relative ale liniilor si spatiilor intalnite, decodifica aceste secvente,le transforma inapoi in caractere si le transmite la computer sau la un terminal portabil. 
Initial,informatia era codata sub forma unei dispuneri alaturate a unor bare si spatii de diferite grosimi. Aceasta poarta denumirea de cod de bare unidimensional (1 D) .Simbologia acestuia poate fi citita de un scanner care elibereaza asupra codului un fascicul de lumina de forma unei linii drepte. Exemple de coduri de bare unidimensionale: EAN-13,Code 11,UPC- A, Interleaved 2 of 5 ,Code 39 (fig. 2.1) ,Code 93,Code 128.
Ulterior, inlocuind barele si spatiile cu puncte si spatii dispuse sub forma unei matrici, au luat nastere codurile bidimensionale ( 2D).Pentru a putea fi citite,este nevoie de un scanner capabil sa citeasca datele simultan in doua dimensiuni, atat vertical,cat si orizontal. Exemple de coduri bidimensionale: PDF417 (fig. 2.2) , Data Matrix, QR Code.


Fisiere in arhiva (1):

  • Codificarea Marfurilor.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești.
După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare.
Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!