Cererea de mărfuri

Extras din referat Cum descarc?

Cererea de marfuri cuprinde trei domenii:
1. cadrul conceptual de definire a cererii de marfuri, a continutului si formelor ei de manifestare;
2. factorii care influenteaza cererea de marfuri si cuantificarea acestei influente;
3. modelarea cererii de marfuri prin luarea in considerare a influentei in complexitatea lor, a factorilor cuantificabili si necuantificabili, in scopul determinarii evolutiei ei viitoare.
1.Cadrul conceptual defineste:
o sensul teoretic si pragmatic al cererii de marfuri;
o prezinta elementele in raport cu care cererea este conceputa ca o notiune concreta, cu un continut comercial de piata. 
Sub acest aspect, notiunea "cererea de marfuri" se delimiteaza in cerere de marfuri a populatiei si cerere de marfuri a firmelor si a altor tipuri de societati comerciale.
2. Cererea de marfuri, ca expresie a nevoilor de consum, este influentata de o serie de factori obiectivi si subiectivi, care se determina reciproc.
Dintre acestia, se remarca: factorii economici (investitii, oferta, venituri, preturi); demografici (numarul si structura populatiei pe varste, sexe, profesii etc.), biologici, psihologici (gusturi, preferinte, moda, mediul social), sociologici, organizatorici (calitatea activitatii comerciale, actiuni promotionale), sezonieri, conjuncturali. 
De retinut ca, intre modul de manifestare a factorilor respectivi si cererea de marfuri, exista raporturi de cauzalitate, de conditionare si functionale.
3.Cererea de marfuri sufera influenta unei multitudini de fenomene, fie cu caracter general, fie specifice pietei si economiei de piata. 
Unele dintre acestea se materializeaza in variabile ale caror evolutii pot fi cuantificate (de exemplu veniturile), alte fenomene cu greu pot fi cuantificate sau prevazute. In functie de natura nevoilor care o genereaza, cererea de marfuri se delimiteaza in cerere de bunuri finale si cerere de bunuri intermediare. 
Luandu-se in considerare modul de satisfacere a diverselor nevoi, multitudinea posibilitatilor de realizare a diferitelor trebuinte, cererea de marfuri cunoaste forme diferite de manifestare. Astfel, in functie de posibilitatea de manifestare a nevoilor se distinge cererea efectiva si cererea potentiala. Dupa modul de manifestare in timp a cererii de marfuri, se delimiteaza: cerere curenta, periodica si rara. Dupa modul in care se formuleaza si se fixeaza asupra produselor, cererea poate fi ferma si spontana. Din punctul de vedere al modului in care evolueaza in timp, cererea poate fi constanta, crescanda sau descrescanda. In functie de gradul in care marfurile participa la satisfacerea trebuintelor, cererea poate fi de baza, suplimentara si complementara. Dupa gradul de corelare cu oferta, cererea poate fi satisfacuta si nesatisfacuta. 
Privita prin prisma posibilitatilor de cuantificare a relatiilor consum-cerere, cererea de marfuri trebuie abordata in functie de urmatoarele aspecte:
- spatiul in cadrul caruia consumatorul isi manifesta atitudinea pentru anumite bunuri sau servicii, ambele, prin natura lor, fiind substituibile;
- cuantificarea utilitatii (globale si marginale) prin valori cardinale si ordinale, consumatorul urmarind sa-si maximizeze suma utilitatilor pe care si le poate insusi, in limita venitului de care dispune;
- stabilirea modului de derulare a procesului de alegere a produselor si caracterizarea cererii. 
Cuantificarea factorilor de influenta ai cererii de marfuri se face prin metode econometrice, care pot fi incadrate in trei categorii: constructive, de structura si analitice. In vederea stabilirii relatiilor de calcul, in cadrul acestor modele, trebuie sa se tina seama de tipul factorului de influenta si de natura dependentei cererii. 
In cadrul metodologiei de cuantificare a influentei factorilor si de determinare a cererii de marfuri prezinta importanta elasticitatea cererii de marfuri, care reprezinta modul in care cererea reactioneaza in contact cu factorii sai de influenta, in special cu veniturile si preturile. Cuantificarea elasticitatii se determina cu ajutorul coeficientilor de elasticitate, calculati ca raport intre indicele sporului cererii si indicele sporului factorului de influenta (in special, venitul si pretul). 
Pentru determinarea cererii in functie de complexul de factori formativi, cuantificabili si necuantificabili, se folosesc modelele bazate pe relatiile matematice dintre variabile si metodele de cuantificare a influentei, prin teste de semnificatie sau sisteme de scalare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cererea de Marfuri.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!