Carrefour

Extras din referat Cum descarc?

Carrefour in lume
Domeniul de activitate al Grupului Carrefour este retailul. Acesta consta in vanzarea de bunuri sau marfa dintr-o locatie fixa precum un departament,chiosc sau post in loturi mici sau individual pentru consum direct de catre cumparator. Retailingul poate include servicii subordonate, precum livrarea. Cumparatorii pot fi fizici sau juridici. In comert, un retailer poate cumpara bunuri sau produse in cantitati mari de la producatori sau importatori, fie direct fie printr-un intermediar, iar apoi va vinde in cantitati mai mici consumatorilor finali. Amplasamentele de retail sunt adesea denumite magazine. Retailerii sunt la sfarsiul lantului de furnizare.
In ultimii 40 de ani Grupul Carrefour a crescut si a devenit unul dintre cei mai mari distribuitori din lume. Cel de-al doilea retailer din lume si primul din Europa, Grupul opereaza in prezent in patru mari grupe de formate de cumparaturi : hypermarketuri, supermarketuri, hard-discount si magazine de convenienta. Grupul Carrefour are in prezent peste 15 000 de magazine, fiecare fiind coordonat sau francizat.
Increzatoare in conceptul "totul sub un acoperis", hypermarketurile Carrefour ofera o suprafata medie de 8 400 de metri patrati umpluti cu o variatie de produse cuprinsa intre 20 000 si 80 000 de produse alimentare si nealimentare, toate la preturi extrem de atractive. Localizate in zone de circulatie intensa, deseori vor fi conducatori importanti ai traficului din jurul lor. Hypermarketurile Carrefour combina optiunea, calitatea, inovatia si modernitatea cu cele mai bune preturi din jur si placerea experientei de a face cumparaturi.
Empatia Carrefour pentru pret, unul dintre elementele cheie ale strategiei brandului, este complementata de cautarea continua a imbunatatirii serviciilor si produselor. Aceasta include adaptarea la cererea locala de produse si dezvoltarea serviciilor pentru clienti, Carrefour urmarind sa formeze legaturi din ce in ce mai stranse cu acestia, cu scopul imbunatatirii serviciilor pe care le ofera.
ISTORIC
1959 - Compania Carrefour este creata de familiile Fourmiere si Defforey.
1960 - Carrefour isi deshide primul supermarket in Annecy, Haute-Savoie.
1961 - LLC Promodes, precursorul Promodes, este creat. Compania a fost infiintata printr-o fuziune a doua familii de distributie angro din Normandia, gestionate de Paul Auguste Halley si Leonor Duval Lemonnier.
1962 - Promodes isi deschide primul supermarket in Mautes-la-Ville ( Yvelines).
1963 - Carrefour inventeaza un nou concept: Hipermarket-ul. Primul hypermarket Carrefour este
deschis in Sainte-Genevieve des-bois avand o suprafata de 2500 m2 si oferind produse alimentare si nealimentare.
1969 - Supermarket-urile Promodes adopta brand-ul Chaupion;
- Carrefour isi deschide primul hypermarket in afara Frantei, in Belgia;
1970 - Actiunile Carrefour sunt cotate la bursa de la Paris.
1972 - Hipermarket-urile Promodes adopta banner-ul Shopi.
1973 - Carrefour isi deschide primul hipermarket in Spania sub banner-ul de Pryca;
- Promodopens este primul "convenience store" sub banner-ul Shopi.
1975 - Carrefour isi deschide primul hypermarket in Brazilia.
1976 - Carrefour introduce in magazine "bunurile libere", care sunt produse fara marca, dar "la fel de bune, si mai ieftine". Promodopens in Spania deschide primul hypermarket Continente.
1977 - Promodes creaza lantul de magazine convenience 8 a Huit.
1979 - Dezvoltarea hard-discount-ului: Carrefour creaza lantul de magazine Ed in Franta si
Promodes precum si banner-ul Dia in Spania.
1981 - Carrefour introduce propriul card de plata, Pass Card-ul;
- Sucursalele Promodes intra in accord de franciza cu supermarket-urile Champion si deschide
primul hypermarket Continent in Portugalia.
1982 - Primul hypermarket Carrefour deschis in Argentina.
1984 - Carrefour lanseaza servicul de asigurare "Carrefour Insurance".
1985 - Sunt introduse produsele de marca proprie Carrefour.
1988 - Promodes achizitioneaza 128 supermarket-uri ale grupului Primisteres;
- Introducerea sloganului "Avec Carrefour, je positive".
1989 - Primul hypermarket Carrefour deschis in Asia, in Taiwan.
1991 - Primul supermarket Continent in Grecia;
- Carrefour lanseaza serviciul de calatorie "Carrefour Vacances";
- Carrefour preia lantul de hypermahet-uri franceze Euromarche si Montlaur.
1992 - Carrefour creeaza sistemul de calitate care garanteaza originea si trasabilitatea produsului.
1993 - Primul Carrefour in Italia si Turcia.
1994 - Primul Carrefour in Mexic si Malaezia.
1995 - Primul Carrefour in China;
- Promodes lanseaza brand-ul "Reflets de France" creat sa conserve traditia bucatariei franceze.
1996 - Carrefour continua dezvoltarea in Asia, continuand lista cu Thailanda, Coreea, Hong-Kong;
- Promodes achizitioneaza lantul de magazine convenience Felix Potiu.
1997 - Se deschide primul hypermarket Carrefour in Singapore si Polonia;
- Promodes achizitioneaza lantul de supermarket-uri Catteau;
- Carrefour introduce brand-ul Escapades Gourmandes , specializat in produse traditionale rare
sau mai putin cunoscute si Carrefour Bio, linie de produse alimentare calificata organic;
1998 - Carrefour are un interes de control asupra Comptoirs Modernes: 16 hypermarket-uri
Mammouth au devenit partenere ale grupului si trec la numele Carrefour. Cu aceasta achizitie
Carrefour imbina activitatea supermarket-ului cu Stoc si a banner-ului convenience store cu Marche Plus; .
- Promodes achizitioneaza pachete minoritare de actiuni in comertul cu amanuntul: GB in
Belgia, Norte in Argentina si GS in Italia;
- Carrefour deschide primul hypermarket in Chile, Columbia si Indonezia.
1999 - Carrefour si promodes se unesc pentru a crea cel mai mare grup European privind comertul cu amanuntul cu produse alimentare ( al 2-lea in lume);
- Carrefour achizitioneaza 85 de supermarket-uri in Brazilia, in 6 lanturi regionale.
2000 - Carrefour si promodes intaresc legaturile cu partenerii sai, prin cresterea fondurilor proprii de proprietate in Norte in Argentina, Gruppo GS in Italia, Marinopoulos in Grecia si GB in Belgia.
Dupa ce cele doua grupuri se unesc, toate hypermarket-urile Continent au devenit magazine
Carrefour iar supermarket-urile adopta numele de Champion in Franta.
- Pryca si Continent se unesc in Spania pentru a deveni Carrefour;
- lansarea supermarket-ului online Ooshop;
- Carrefour deschide primul hypermarket din Japonia;
- lansarea planului global de actionariat adresat angajatilor Carrefour. Peste 200.000 dintre
ei (60% din forta de munca), s-au abonat la acest plan.
2001 - Carrefour a inaugurat 17 statii de serviciu Carrefour pe retelele de autostrazi franceze;
- Carrefour Argentina preia managementul Norte, cel mai mare retailer alimentar din
Argentina;
- Carrefour achizitioneaza investitiile grupului E Spirito din Portugalia;
- Carrefour si Metro AG dispun de propriile eco-mize in Franta si Italia.
2002 - actionarii Carrefour au aprobat majorarea capitalului pentru finantarea ofertei de licitatie
publica lansata de Carrefour pentru actiunile Centrurilor comerciale Carrefour, filiala spaniola.
2003 - Carrefour achizitioneaza hypermarket-ul Hypartlo;
- Carrefour mareste participatia sa din Columbia de la 55% la 100%;
- Belgia: expansiune a supermarket-urilor GB;
- Carrefour isi transfera 7 din magazinele sale Chilian la D&S.
2004 - ED si Carrefour au semnat un accord de franciza;
- Carrefour stabileste o campanie de proprietate europeana, "Carrefour property".
2005 - Carrefour anunta o schimbare preconizata in guvernarea corporativei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Carrefour.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!