Analiza de Brand - Wella

Cuprins referat Cum descarc?

1. Analiza preliminara a brandului Koleston Perfect 1
1.1 Consumatorii si non-consumatorii 2
1.2 Concurentii 2
1.3 Comunicarile actuale ale brandului 2
2. STABILIREA OBIECTIVELOR 3
3. DEFINIREA STRATEGIEI PROMOTIONALE PROPUSE 3
4.PLANUL OPERATIONAL 6


Extras din referat Cum descarc?

ANALIZA BRANDULUI WELLA
Marca Wella a patruns pe piata romaneasca inca de la inceputul anilor '70, iar in anul 1993, datorita cererii din ce in ce mai mare a produselor pentru par, a fost infiintata in Romania filiala companiei multinationale.
Compania comercializeaza pe piata locala branduri precum Koleston Perfect, Color Touch, Magma, Blondor (pe segmentul de colorare a parului), Back to Basics (pe segmentul de ingrijire a parului) sau High Hair (pe segmentul de styling). 
Wella a facut o traditie din colaborarea cu hairstilistii oferindu-le acestora servicii complete pentru saloanele lor de coafura ,industria de frumusete asociind Wella Professionals atat cu produsele inovative, cat si cu statutul de trendsetter in domeniul modei cu privire la produsele de ingrijire a parului.
Dintre brandurile detinute de Wella, in acest proiect am ales Koleston Perfect, care reprezinta prima vopsea crema din lume. Aceasta a fost descoperita de Georg Stroeher, care constient de inventia sa a pantentat-o in anul 1934, brevetul apartinand firmei fondata de tatal sau, care din 1950 poarta numele oficial de Wella.De atunci, Koleston Perfect este produsul pe care se bazeaza peste 180.000 de saloane de coafura din intreaga lume, precum si persoanele care hotarasc sa se vopseasca singure la domiciliu. 
1. Analiza preliminara a brandului Koleston Perfect 
Koleston Perfect reprezinta unul din cele mai renumite branduri de la Wella si se poate achizitiona de la diferite puncte de professional hair style, sau prin comanda prin intermediul reprezentantilor, care detin cataloage de la firma Wella.
Aceasta vopsea crema se gaseste intr-o multitudine de nuante, grupate in urmatoarele categorii: Pure Naturals, Rich Naturals, Vibrant Reds, Deep Browns, Special Blonde, Special Mix care reprezinta un anumit trend, fiind adresate anumitor consumatori in functie de personaliatea si caracterul acestora. De exemplu gama Rich Naturals se adreseaza femeilor increzatoare, moderne, ce doresc sa isi evidentieze feminitatea si stilul prin tonuri naturale pe cand Special Mix este destinat femeilor fascinate de jocurile de culoare, ce cauta armonia perfecta intre culori si stil, ce-si doresc un look unic pentru a le evidentia personalitatea.
1.1 Consumatorii si non-consumatorii
Consumatorii finali ai acestui brand sunt in general femeile, cu o varsta cuprinsa intre 16-56 ani, care doresc sa arate din ce in ce mai bine sau pur si simplu au nevoie de o schimbare de look.Acestea folosesc produsele WELLA in centre speciale de hair style, sau la domiciliu, in urma unei comenzi.In cazul primei categorii apar hair stilistii cu rolul de intermediari, deoarece acestia cumpara vopseaua pentru clientela respectivului salon de infrumusetare.O alta categorie de consumatori cu o pondere mai mica in vanzari, dar in continua crestere in ultimii ani, o reprezentata barbatii care au inceput sa foloseasca produsul (in general oameni de afaceri de peste 45 ani). Aceste persoane au in general venituri peste medie si doresc o vopsea de par calitativa. 
Non-consumatorii acestui produs sunt persoanele, care nu vor achizitiona niciodata produsul din motive de sanatate (boli ale scalpului, alergii la substantele din vopsea), etnice, religioase sau financiare, avand in vedere ca Wella este un produs, ce se incadreaza in segmentul mediu spre ridicat.
1.2 Concurentii
Principalii competitori ai Wella pe segmentul de vopsele de par sunt L'Oreal, Henkel, Londa sau Gerocossen si L'Oreal sau Tigi pe segmentul de produse de ingrijire a parului. Grupul L'Oreal prezinta particularitatea de a fi activ in patru segmente principale de piata: de lux, cu marcile Giorgio Armani, Ralph Lauren, sau Helena Rubinstein, de larg consum, cu produsele sale Garnier, Elseve sau Fructis, in sectorul produselor profesioniste, cum este gama Redken si al dermocosmeticelor 
Dar in decursul timpului, tipurile de vopsea de par s-au diversificat foarte mult, in prezent piata produselor de colorare a parului cuprinzand : pudre decolorante,tratamente colorante directe, nuantatoare, sampoane speciale care creeaza o concurenta de solutii acerba.
1.3 Comunicarile actuale ale brandului 
Wella a inregistrat in ultimii ani o crestere considerabila a cotei de piata, ajungand din ce in ce mai aproape de liderul mondial de piata, L'Oreal, pe segmentul vopselelor de par prin intermediul brandului Koleston Perfect.
In anul 2008 , Wella s-a remarcat prin organizarea unui veritabil spectacol la Sala Palatului , gazduind un maraton uman de exceptie care a dat viata tendintelor in coafura si culoare pe 2009. La acest show de stil au participat peste 4000 de spectactori asistand la un amestec de clasic reinterpretat si avangardism indulcit 
Pentru a se promova cat mai eficient pe piata produselor de vopsire si ingrijire a parului, Wella a organizat numeroase tombole cu premii pentru a motiva clientii si a-i fideliza. Consumatorii pentru a putea participa la acestea, trebuiau sa raspunda la o intrebare, trimitand raspunsul la sediul firmei. Cu ajutorul acestora,Wella si-a creat o baza de date a persoanelor consumatoare, analizand astfel segmentarea clientelei. Deasemenea au fost lansate si concursuri pentru stilisti pe diferite teme, acestia fiind nevoiti sa-si demonstreze aptitudinile, in schimbul unor premii atragatoare. Astfel ,Wella , prin motivarea acestora a castigat incredere pe piata professional.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza de Brand - Wella.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești.
După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare.
Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!