Analiza de Brand - Alexandrion

Cuprins referat Cum descarc?

I.Scurt istoric 1
II.ANALIZA PRELIMINARA A BRANDULUI ALEXANDRION 2
II.1. Alexandrion in prezent 2
II.2. Promovare brandului Alexandrion 3
III. STABILIREA OBIECTIVELOR 3
IV. STRATEGIE PROMOTIONALA 4
V. PLANUL OPERATIONAL 5


Extras din referat Cum descarc?

Alexandrion Group Romania
I.Scurt istoric
Prima fabrica Alexandrion a fost inaugurata in localitatea elena Creta de catre 3 oameni de afaceri greci: Mihalis Tzardis, Manolis Stratigis si Stelios Bitzarakis la inceputul anilor '80. Pe piata romaneasca acest brand a aparut in anul 1994 in urma alaturarii sirianului Nawaf Salameh celor trei, fiind construita prima fabrica langa localitatea Ploiesti, la Bucov.
Portofoliul sau extins include toate categoriile de produse de pe piata bauturilor alcoolice: brandy, (Alexandrion, Brancoveanu, Classic, Royal), vodka (Krescova, Code Zero, Alexander), gin (Bellman's), tequila (La Revancha), bitter (Capriani Bitter), siropuri si lichioruri (Balladry, Afinata, Capriani Cherry, Capriani Coffee, Triple Sec, Blue Curacao, Capriani Lime).
Astazi, numai brandul comercial, emblema grupului si marcile firmei au fost evaluate la circa 35 milioane de euro. Coniacul Alexandrion a reusit in doar cativa ani sa scoata concurenta de pe rafturi si sa detina 80% cota de piata pe segmentul brandy-coniac. In cei peste 10 ani de cand Alexandrion a venit in Romania, cifra de afaceri, volumul de vanzari si valoarea brandului au crescut intr-un ritm ametitor. Acest fapt poate fi explicat prin,conform spuselor lui Bitzarakis, faptul ca Romania spre deosebire de Grecia este o mare consumatoare de brandy, avand o traditie in acest sens. Care este secretul acestui succes- Bitzarakis spune ca, spre deosebire de Grecia, tara care nu este o mare consumatoare de brandy, Romania are o cultura in acest sens. In plus, vinurile romanesti, materia prima pentru Alexandrion, sunt de calitate superioara. "In Grecia nu gasesti astfel de vinuri", spune Bitzarakis.
ALEXANDRION GRUP ROMANIA S.R.L societate comerciala cu sediul in satul Pleasa,comuna Bucov, Prahova,Romania, inregistrata la Registrul Comertului sub numarul J29/1028/2000, Cod Unic de inregistrare 13575086 doreste promovarea marcii Alexandrion pe teritoriul Romaniei.Pentru infaptuirea acestui lucru este nevoie de o cercetare de piata pentru a fi stabilite obiectivele si strategia ce trebuie urmate.
II.ANALIZA PRELIMINARA A BRANDULUI ALEXANDRION
Alexandrion este un greek brandy si se poate gasi sub forma a trei sortimente care se caracterizeaza prin diferite arome: Alexandrion 3*(accente fine de vanilie) ,Alexandrion 5* (clasic) si Alexandrion 7*(dulce).
Publicul tinta este reprezentat de barbati (70%) si femei(30%) cu varsta cuprinsa intre 25 si 54 ani, care consuma produsul la domiciliu sau in oras Printre consumatori se remarca cei care-l achizitioneaza pentru a-l face cadou la diferite aniversari sau ocazii (acestia au o pondere semnificativa in vanzare). Avand in vedere ca este o bautura ce contine alcool ,vor fi persoane care nu vor putea achizitiona si consuma produsul, cum ar fi cei cu varsta sub 18 ani, cei care sufera de diferite boli urmand un anumit regim , sau cei care il asociaza ca fiind prea scump si nu dispun de banii necesari De asemenea vor fi si non-consumatori absoluti ,care nu vor cumpara si nu vor consuma niciodata produsul nostru din diferite motive de sanatate sau religioase.
Principalii concurenti ai coniacului Alexandrion pe piata spirtoaselor sunt Global Spirits International, cu marcile Dakk, Goldessa, Bartender's si Couture; Prodal '94- producator al marcilor Stalinskaya, Wembley, Discovery si Passion; European Drinks cu marcile de vodca Scandic si Moskoff; Perfect Renaissance Timisoara cu Perfect si Indagrara Arad.
Productiei interne i se adauga importurile, cei mai importanti fiind Allied Domecq, Heinrig Impex SRL si Grupul GFS Distribution, care au insa un target diferit, orientat catre clientii din categoria superioara si premium.
De asemenea si concurenta de solutii este acerba ,consumatorii avand la dispozitie o multitudine de sortimente de bauturi, care se pot folosi in locul brandy-ului grecesc cum ar fi ,vinurile sau de ce nu chiar si sucurile carbogazoase sau naturale. De asemenea imaginea produsului nostru mai este afectata de brandurile contrafacute care apar sub marca Alexandrion.
II.1. Alexandrion in prezent 
Divizia de bauturi a grupului Alexandrion detine o cota de piata de 35%, iar pe segmentul brandy, cota de piata depaseste 65%. Romanii percep aceasta bautura ca pe una greceasca, desi brandy-ul este facut la Ploiesti, intr-una dintre cele mai moderne fabrici de alcool din tara.Acest lucru a fost realizat datorita unei campanii de marketing reusita, in care se promoveaza brandul Alexandrion, care este cu adevarat elen :"Nu am avut niciodata pretentia ca Alexandrion este o bautura greceasca. Ea este "made in Romania", insa reteta este greceasca, inventata de greci. Bazandu-se pe faptul ca romanii nu vor consuma mai putin , dar se vor orienta mai mult spre produse mai ieftine ,Alexandrion va incerca sa se mentina pe categoria medium ca lider de piata , dorind o crestere considerabila a cotei de piata. Reducerea pretului se va face prin investitii in liniile de productie, iar daca totul merge conform planului, preturile vor scadea cu pana la 25%.In plus, un alt avantaj al celor de la Alexandrion il reprezinta faptul ca productia este locala, ceea ce inseamna o sensibilitate mai redusa in fata fluctuatiilor valutare, spre deosebire de importatori.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza de Brand - Alexandrion.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!