I.Introducere 3 II.Identificarea costurilor 4 III.Cai de rationalizare a costurilor 7 Bibliografie
I.Introducere Intreprinderea se defineste ca o imbinare de resurse(idei,credibilitate,bani, management, energie, informatii, bunuri material,organizare, marci de produse etc.) prin care oamenii produc bunuri si servicii ce vor fi vandute pe piete la un pret suficient ca sa asigure remunerarea corecta a tuturor celor care contribuie la functionarea ei(proprietarii, salariatii, statul, bancile). Intreprinderea se identifica prin anumite elemente de individualizare: ea are un nume(firma), o nationalitate,un sediu, fiind organizata intr-una din formele juridice premise de lege(persoana fizica autorizata,asociatie familiala,societate comerciala, cooperative etc.) Prezentarea intreprinderii Intreprinderea analizata se numeste S.C. FORAJ SONDE S.A. cu sediul social in Orasul Videle, str. Petrolului nr.16, jud.Teleorman, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub codul J34/202/1991, avand Codul Unic de Inregistrare RO1397872 are ca principal obiect de activitate: ACTIVITATI DE SERVICII ANEXE PENTRU EXTRACTIA PETROLULUI BRUT SI GAZELOR NATURALE - Cod CAEN 0910 Principalele activitati lucrative sunt: A. Forajul sondelor de petrol si gaze, probe de productie si reparatii capitale de sonde. B. Foraje de mica adancime pentru diverse utilizari. C. Transporturi grele D. Lucrari de suprafata pentru montarea instalatiei de foraj, inclusiv lucrari de protectie a mediului E. Izolatii interioare si exterioare de conducte metalice F. Extractia titeiului G. Lucrari de mecanica generala. La 31.12.2008 societatea are inregistrat un capital social subscris si varsat de 952.655 lei, divizat in 381.062 actiuni cu o valoare nominala de 2,5 lei /actiune. Numarul mediu de salariati in anul 2008: 149 din care direct productivi:64, auxiliari: 64 si TESA: 21. Cifra de afaceri realizata in 2008 a fost de 15.405.878 lei cunoscand o crestere cu 1,27% fata de cifra de afaceri a anului precedent. Actiunile societatii se tranzactioneaza pe piata RASDAQ. Activitatea la 31.12.2008 s-a incheiat cu un profit net in valoare de 1.945.010 lei. II.Identificarea costurilor Costul reprezinta efortul intreprinderii concretizat in consumul de materii prime, materiale, combustibil, energie, masini, utilaje, instalatii, salarii, dobanzi, penalizari, chirii, impozite si taxe, CAS, ajutor de somaj, cheltuieli pentru prevenirea si inlaturarea poluarii. Costul reprezinta o parte a pretului de vanzare pe care agentul economic o recupereaza odata cu vanzarea marfurilor. In expresie baneasca costul reprezinta numarul de unitati monetare necesare inlocuirii resurselor consummate si care sunt incorporate in valoarea bunurilor si serviciilor realizate de firma. Din punct de vedere contabil, costul reprezinta ansamblul cheltuielilor ce sunt reprezentate de totalitatea operatiilor economice ce afecteaza patrimonial intreprinderii prin diminuarea activului, cum ar fi, de exemplu, consumul de materiale sau prin marirea pasivului ca, de exemplu, inregistrarea obligatiei de plata pentru utilitati prestate de terti. Notiunea de cheltuieli, care adesea - in mod simplist - se foloseste pentru a desemna costuri, are un continut eterogen si o sfera mai larga de cuprindere decat ce a costurilor. Numai o parte a cheltuielilor constituie costuri. In intreprindere costurile au doua categorii de functii esentiale. Functii cantitative de masurare si reflectare a realitatii consumurilor si functii calitative de planificare, fundamentare a deciziilor, control si reglare a proceselor productive. Aceste functii ale costurilor sunt indeplinite prin calculatia costurilor si contabilitatea de gestiune (manageriala). Analiza costurilor reprezinta o tehnica de evaluare a performantelor intreprinderii care ajuta la reflectarea modalitatilor de utilizare a potentialului material si uman al intreprinderii si la identificarea rezervelor de reducere a costurilor existente in intreprindere.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.