Analiza comparativa a site-urilor de comert electronic existente pe piata articolelor sportive

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere 3
Cap. 1 Mediul online de desfacere a pietei articolelor sportive 4
Cap. 2 Prezentarea celor mai importante site-uri de comert electronic care comercializeaza articole sportive 5
2.1 SPORT DEPOT - http://www.sportdepot.ro/ro 5
2.2 SPORTSDIRECT.COM - http://www.sportsdirect.com/ 6
2.3 INTERSPORT- http://www.intersport.ro/ 7
2.4 DECATHLON- http://www.decathlon.ro/ 8
Cap. 3 Analiza site-urilor Sport Depot, Sportsdirect.com, Intersport si Decathlon in functie de design, continut, functionalitate, originalitate 9
3.1 Analiza site-urilor din perspectiva designului 9
3.2 Analiza site-urilor din perspectiva continutului 13
3.3 Analiza din perspectiva functionalitatii 16
3.4 Analiza din perspectiva originalitatii 19
Cap. 4 Identificarea si analiza punctelor forte si a punctelor slabe a site-urilor prezentate 20
SPORT DEPOT 20
SPORTSDIRECT.COM 21
INTERSPORT 22
DECATHLON 22
Cap. 5 Evaluarea si notarea site-urilor 23
Concluzii 24
Bibliografie 26


Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Studiul dezvoltarii sportului in istoria umana, poate arata schimbari sociale semnificative survenite de-a lungul secolelor, in diferite culturi. Conceptul de sport ca o activitate ce implica abilitatile umane de baza, fizice si mentale, urmareste imbunatatirea acestor abilitati pentru a fi utilizate mai eficient si sugereaza faptul ca sportul este probabil la fel de vechi ca dezvoltarea inteligentei umane. Pentru omul primitiv, activitatea fizica a fost doar un mod de a-si imbunatati cunostintele despre natura si, in aceeasi masura, un mod de a stapani mediul din jurul lui.
In acesta analiza am reusit sa evidentiem principalele patru site-uri reprezentative vanzarii de articole sportive. Sunt cele mai importante site-uri de pe care oamenii din intreaga lume achizitioneaza zi de zi articole sportive. Oameni, in ziua de azi, pun pret tot mai mult pe brand si poate mai putin pe produs. Noi am prezentat fiecare site specificand numarul de branduri prezente pe acest site, numarul articolelor sportive dar si numarul punctelor de vanzare din intreaga lume. In continuare am analizat site-urile in functie de design, continut, functionalitate, originalitate dar si punctele tari si slabe specifice fiecarui magazin online de articole sportive. In final am evaluat si notat site-urilor.
Aceasta analiza ne este benefica in a observa care dintre site-uri este cel mai bine organizat si totodata care este accesat de cei mai multi utilizatori astfel, criteriul pe care am pus cel mai mult accent in acest proiect este continutul site-urilor de articole sportive.
Cap. 1 Mediul online de desfacere a pietei articolelor sportive
Comertul electronic local, estimat la circa un miliard de euro, atrage din ce in ce mai multi retaileri traditionali in mediul online, in conditiile in care tot mai multe persoane au acces la internet. Fenomenul se petrece deoarece utilizatorii au la dispozitie aproape in orice moment smartphone-uri si tablete care le permit sa caute informatii si sa achizitioneze bunuri si servicii cu doar cateva click-uri. In prezent, comertul online inregistreaza cresteri de circa 35-40%.
Conform ultimului recensamant, Romania are o populatie de 19,7 milioane de locuitori, din care aproape 10 milioane sunt utilizatori de Internet, rata de penetrare a Internetului in tara noastra fiind de 49,76%. Din acest punct de vedere, lucrurile nu s-au schimbat foarte mult fata de anul 2013.
Numarul de conexiuni mobile la Internet a crescut vertiginos de la 8,2 milioane in 2013, la 9,6 milioane la nivelul lunii iunie 2014, depasind probabil pragul de 10 milioane in decembrie 2014.
Nefiind incluse in raport tocmai pentru ca lucrurile nu s-au schimbat comparativ cu 2013, varsta medie a celor care cumpara online este cuprinsa intre 25 si 35 de ani, iar majoritatea cumparatorilor locuiesc in mediul urban (peste 80%).
La nivelul lunii decembrie 2014 se estimeaza ca in Romania exista aprox. 5.000 de magazine online, cu putin peste cele 4.500 de magazine estimate in 2013.
Piata produselor si serviciilor sportive este intr-o faza emergenta in Romania, din ce in ce mai multe companii penetreaza piata. Consumatorii dezvolta tot mai mult un mod de viata activ, sunt practicate mai multe tipuri de sport si cumparate diverse articole din aceasta categorie.
Piata de echipamente sportive din Romania, estimata de ZF la circa 55-60 de milioane de euro si dominata de trei jucatori straini, are potential de crestere si ar putea ,,gazdui" noi retaileri interesati de extinderea pe piata locala.
Aceasta s-a dezvoltat rapid in ultimii ani, dupa o lunga perioada de stagnare, si este asteptata sa isi continue evolutia pozitiva.
Un studiu arata ca printre cele mai importante evenimente de pe piata de profil, a fost intrarea Decathlon in 2009. Decatlon, ultimul jucator venit in Romania, a ajuns in mai putin de doi ani la o cifra de afaceri de 76,7 mil. lei (18,3 mil. euro), dubla fata de 2009. Retailerul francez de articole sportive, care detine sase magazine pe piata locala, a reusit astfel sa se apropie de cel mai vechi si cel mai mare jucator de pe aceasta piata, Intersport.
Magazinele Intersport sunt aduse in franciza din 2004 de grecii de la Fourlis Group prin intermediul subsidiarei Genco Trade.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza comparativa a site-urilor de comert electronic existente pe piata articolelor sportive.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. http://www.ziare.com/economie/comert/romanii-au-cumparat-online-in-2014-produse-de-peste-1-miliard-de-euro-1347204 [accesat la data 14.04.2016]
2. http://www.zf.ro/mediafax-biz-exclusiv/piata-de-echipamente-sportive-va-continua-sa-creasca-8776418 [accesat la data 14.04.2016]
3. http://www.sportdepot.ro/ro [accesat la data 14.04.2016]
4. http://www.sportsdirect.com/ [accesat la data 14.04.2016]
5. http://www.intersport.ro/ [accesat la data 15.04.2016]
6. http://corporate.intersport.ro/ro/company/history [accesat la data 15.04.2015]
7. http://www.decathlon.ro/ [accesat la data 15.04.2016]
8. http://www.decathlon.ro/c/10-despre-decathlon [accesat la data 15.04.2016]


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!