Cuprins
- Introducere 3
- Cap. 1 Mediul online de desfacere a pieţei articolelor sportive 4
- Cap. 2 Prezentarea celor mai importante site-uri de comerţ electronic care comercializează articole sportive 5
- 2.1 SPORT DEPOT – http://www.sportdepot.ro/ro 5
- 2.2 SPORTSDIRECT.COM – http://www.sportsdirect.com/ 6
- 2.3 INTERSPORT– http://www.intersport.ro/ 7
- 2.4 DECATHLON– http://www.decathlon.ro/ 8
- Cap. 3 Analiza site-urilor Sport Depot, Sportsdirect.com, Intersport şi Decathlon în funcţie de design, conţinut, funcţionalitate, originalitate 9
- 3.1 Analiza site-urilor din perspectiva designului 9
- 3.2 Analiza site-urilor din perspectiva conţinutului 13
- 3.3 Analiza din perspectiva funcţionalităţii 16
- 3.4 Analiza din perspectiva originalităţii 19
- Cap. 4 Identificarea şi analiza punctelor forte şi a punctelor slabe a site-urilor prezentate 20
- SPORT DEPOT 20
- SPORTSDIRECT.COM 21
- INTERSPORT 22
- DECATHLON 22
- Cap. 5 Evaluarea şi notarea site-urilor 23
- Concluzii 24
- Bibliografie 26
Extras din referat
Introducere
Studiul dezvoltării sportului în istoria umană, poate arăta schimbări sociale semnificative survenite de-a lungul secolelor, în diferite culturi. Conceptul de sport ca o activitate ce implică abilitățile umane de bază, fizice și mentale, urmărește îmbunătățirea acestor abilități pentru a fi utilizate mai eficient și sugerează faptul că sportul este probabil la fel de vechi ca dezvoltarea inteligenței umane. Pentru omul primitiv, activitatea fizică a fost doar un mod de a-și îmbunătăți cunoștințele despre natură și, în aceeași măsură, un mod de a stăpâni mediul din jurul lui.
În acesta analiză am reuşit să evidenţiem principalele patru site-uri reprezentative vânzării de articole sportive. Sunt cele mai importante site-uri de pe care oamenii din întreaga lume achiziţionează zi de zi articole sportive. Oameni, în ziua de azi, pun preţ tot mai mult pe brand şi poate mai puţin pe produs. Noi am prezentat fiecare site specificând numărul de branduri prezente pe acest site, numărul articolelor sportive dar şi numărul punctelor de vânzare din întreaga lume. În continuare am analizat site-urile în funcţie de design, conţinut, funcţionalitate, originalitate dar şi punctele tari şi slabe specifice fiecărui magazin online de articole sportive. În final am evaluat şi notat site-urilor.
Această analiză ne este benefică în a observa care dintre site-uri este cel mai bine organizat şi totodată care este accesat de cei mai mulţi utilizatori astfel, criteriul pe care am pus cel mai mult accent în acest proiect este conţinutul site-urilor de articole sportive.
Cap. 1 Mediul online de desfacere a pieţei articolelor sportive
Comerţul electronic local, estimat la circa un miliard de euro, atrage din ce în ce mai mulţi retaileri tradiţionali în mediul online, în condiţiile în care tot mai multe persoane au acces la internet. Fenomenul se petrece deoarece utilizatorii au la dispoziţie aproape în orice moment smartphone-uri şi tablete care le permit să caute informaţii şi să achiziţioneze bunuri şi servicii cu doar câteva click-uri. În prezent, comerţul online înregistrează creşteri de circa 35-40%.
Conform ultimului recensământ, România are o populaţie de 19,7 milioane de locuitori, din care aproape 10 milioane sunt utilizatori de Internet, rata de penetrare a Internetului în ţara noastră fiind de 49,76%. Din acest punct de vedere, lucrurile nu s-au schimbat foarte mult faţă de anul 2013.
Numărul de conexiuni mobile la Internet a crescut vertiginos de la 8,2 milioane în 2013, la 9,6 milioane la nivelul lunii iunie 2014, depăşind probabil pragul de 10 milioane în decembrie 2014.
Nefiind incluse în raport tocmai pentru ca lucrurile nu s-au schimbat comparativ cu 2013, vârsta medie a celor care cumpără online este cuprinsă între 25 şi 35 de ani, iar majoritatea cumpărătorilor locuiesc în mediul urban (peste 80%).
La nivelul lunii decembrie 2014 se estimează că în România exista aprox. 5.000 de magazine online, cu puţin peste cele 4.500 de magazine estimate în 2013.
Piaţa produselor şi serviciilor sportive este într-o fază emergenta în România, din ce în ce mai multe companii penetrează piaţa. Consumatorii dezvolta tot mai mult un mod de viaţa activ, sunt practicate mai multe tipuri de sport şi cumpărate diverse articole din această categorie.
Piaţa de echipamente sportive din România, estimată de ZF la circa 55-60 de milioane de euro şi dominată de trei jucători străini, are potenţial de creştere şi ar putea „găzdui“ noi retaileri interesaţi de extinderea pe piaţa locală.
Aceasta s-a dezvoltat rapid în ultimii ani, după o lungă perioadă de stagnare, şi este aşteptată să îşi continue evoluţia pozitivă.
Un studiu arată că printre cele mai importante evenimente de pe piaţa de profil, a fost intrarea Decathlon în 2009. Decatlon, ultimul jucător venit în România, a ajuns în mai puţin de doi ani la o cifră de afaceri de 76,7 mil. lei (18,3 mil. euro), dublă faţă de 2009. Retailerul francez de articole sportive, care deţine şase magazine pe piaţa locală, a reuşit astfel să se apropie de cel mai vechi şi cel mai mare jucător de pe această piaţă, Intersport.
Magazinele Intersport sunt aduse în franciză din 2004 de grecii de la Fourlis Group prin intermediul subsidiarei Genco Trade.
Bibliografie
1. http://www.ziare.com/economie/comert/romanii-au-cumparat-online-in-2014-produse-de-peste-1-miliard-de-euro-1347204 [accesat la data 14.04.2016]
2. http://www.zf.ro/mediafax-biz-exclusiv/piata-de-echipamente-sportive-va-continua-sa-creasca-8776418 [accesat la data 14.04.2016]
3. http://www.sportdepot.ro/ro [accesat la data 14.04.2016]
4. http://www.sportsdirect.com/ [accesat la data 14.04.2016]
5. http://www.intersport.ro/ [accesat la data 15.04.2016]
6. http://corporate.intersport.ro/ro/company/history [accesat la data 15.04.2015]
7. http://www.decathlon.ro/ [accesat la data 15.04.2016]
8. http://www.decathlon.ro/c/10-despre-decathlon [accesat la data 15.04.2016]
Preview document
Conținut arhivă zip
- Analiza comparativa a site-urilor de comert electronic existente pe piata articolelor sportive.docx