Analiza Comparativa a Site-urilor de Comert Electronic

Extras din referat Cum descarc?

Comertul electronic (E - Commerce), in conceptia Organizatiei Economice de Cooperare si Dezvoltare (OECD), reprezinta desfasurarea unei afaceri prin intermediul retelei Internet, vanzarea de bunuri si servicii avand loc offline sau online.
Avand in vedere definitia data mai sus, cele mai raspandite modele pentru comertul electronic implementate sunt: 
- business to business (B2B);
- business to consumer (B2C).
- business to government (B2G).
Alte relatii stabilite prin intermediul retelei Internet, adiacente comertului electronic, sunt: government to government (G2G), government to business (G2B), government to consumer (G2C), consumer to government (C2G), consumer to business (C2B) si consumer to consumer (C2C).
Avand ca suport reteaua Internet si utilizarea unor pachete de programe software specifice, comertul electronic a avut si are avantaje si beneficii pentru firme, consumatori individuali si societate.
Pentru firme
1. Extinderea pe pietele intrenationale prin asigurarea de servicii si performanta;
2. Asigurarea unei deschideri de 360? in privinta relatiilor cu clientii, definita ca o asigurare a faptului ca toti angajatii, ofertantii si partenerii au o imagine completa, aceea a clientului.
3. Scaderea costului de creare, procesare, distribuire, pastrare si gasire a informatiei bazata pe hartie prin crearea unei pagini web atractive, a unui magazin virtual. Siturile web personalizate, sugestiile pentru cumparare si ofertele speciale personalizate pot intr-o oarecare masura substitui interactiunile de tip fata in fata, de tip traditional;
4. Creeaza posibilitatea modelarii produselor si serviciilor pe nevoile cumparatorilor si simplificarea procedurilor;
5. Costuri de comunicatie mai mici.
6. Seriozitate si siguranta. Serverele paralele, redundanta hardware-ului, tehnologia fail-safe, encriptarea informatiei si firewalls-urile pot indeplini aceasta cerinta;
7. Cresterea competitivitatii si rationalizarea proceselor de afaceri, prin restructurari interne si prin tehnologii ale informatiei.
8. Construirea unui lant valoric electronic, in care sa se puna accentul pe un numar limitat de competente nucleu -- opusul unui magazin cu o singura oprire. (Magazinele electronice pot fi speciale sau generale, daca sunt programate corect).
Pentru consumatori
1. Posibilitatea consumatorilor sa cumpere sau sa faca tranzactii 24 h/zi, in tot timpul anului din aproape orice locatie;
2. Acorda consumatorilor mai multe posibilitati de alegere a produselor si preturilor;
3. Consumatorilor li se da siguranta asupra valorii. Vanzatorii pot realiza acest lucru, oferind un produs sau o linie de produse care atrage potentialii clienti prin preturi competitive, ca si in comertul ne-electronic;
4. Permite o livrare rapida a produselor si/sau serviciilor (in anumite cazuri);
5. Consumatorii pot sa primeasca informatii relevante in secunde, si nu in zile sau saptamani;
6. Asigurarea motivatiei consumatorilor de a cumpara si de a returna. Vanzarile promotionale pot implica cupoane, oferte speciale sau reduceri. Link-urile de pe alte situri web si programele afiliate de reclame pot fi de asemenea de ajutor;
7. Face posibila participarea in licitatii virtuale;
8. Indemnarea consumatorilor la consum. Comerciantii prin intermediul internetului pot asigura acest tip de ajutor printr-o ampla informare comparativa si prin facilitati bune de cautare;
9. Permite consumatorilor sa interactioneze cu alti cumparatori in comunitati electronice si sa compare experientele;
10. Lasand clientii sa se ajute singuri. Asigurand functionarea unui site de autoservire, usor de folosit fara asistenta, poate fi de ajutor in acest sens;
11. Faciliteaza competitia, ceea ce rezulta in scaderea preturilor.
12. Familiarizeaza consumatorii cu tehnologia si ii tine pe acestia in pas cu ultimele schimbari.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Comparativa a Site-urilor de Comert Electroni.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!