Extras din referat
Intr-o era in care tehnologia si digitalizarea acapareaza din ce in ce mai mult multe aspect ae vietilor noastre, este foarte important ca afacerile sa fie indreptate spre metode de marketing si spre strategii care implica utilizarea internetului pentru promovarea afacerii,intrucat din ce in ce mai multe persoane se bazeaza pe tehnologie pentru achizitii sau aprovizionari. Cum s-a putut observa in ultimele luni, este foarte important ca afacerile sa poate furniza servicii si produse prin mediul online , firmele care au fost capabile sa isi mentina activitatea prin intermediul comenzilor online si livrarilor la domiciliu fiind singurele care nu au fost afectate intr-o perioada de criza .
De aceea , este important pentru firme sa utilizeze toate resursele oferite de internet pentru a avea afaceri cat mai stabile. Nu numai site-uri care necesita mentenanta continua si baze de date in timp real reprezinta un factor cheie ci si promovarea prin intermediul reclamelor de pe retelele sociale sau prin intermediul emailurilor sau mesajelor de tip text.
In cazul afacerii mele, cofetaria Sweet Dreams, o cofetarie cu laborator propriu si sediul pe Calea Dorobantilor, este foarte importanta promovarea prin reclama cu pozele produselor noastre sau cu ofertele noastre, cat si poze cu produsele pe care le furnizam pentru orice tip de eveniment, astfel ca oamenii isi pot forma o parere despre serviciile noastre.Motivul pentru care am ales acest tip de afacere este un motiv simplu, si anume ca faptul ca in acest domeniu, mereu vor exista comenzi, oricat de mari sau mici ar fi acestea, intrucat pofta sau nevoia de dulce din viata oamenilor va exista intotdeauna. Chiar daca produsele noastre pot fi ridicate personal din magazine, ne-am gandit ca este foarte util pentru clientii nostrii sa aiba posibilitatea de a comanda online si de a primi comenzile la o rice adresa, inclusiv in timpul weekendului.
In legatura cu produsele pe care le oferim, gama noastra cuprinde de la mini prajituri, tarte, eclere , cupcakes, foietaje,cookies,brownies si torturi pentru ocazii speciale. Totodata, oferim posibilitatea amenajarii unor display-uri pentru evenimente stil fruit-bar sau cake-bar.
In legatura cu organigrama afacerii mele ,aceasta va arata in acest fel:
Firma mea nu va avea extraordinar de multi angajati, cei mai important fiind aceia care se ocupa de partea de laborator si de pregatire si preparare a produselor, cat si persoanele care se ocupa de comenzile online intrucat este foarte important ca serviciile noastre sa fie de calitate iar clientii nostrii sa revina cu incredere la ele.
Ca si persoane care pot fi targetate de afacerea mea, acestea au peste varsta de 18 ani, sexul nefiind definitoriu .Persoanele care corespund acestei afaceri pot fi targetate prin urmatoarele tag-uri:prajituri,dulce,zahar,culori,fructe,tort,cookies,eclere,cupcakes,eveniment,aniversare,nunta,botez, candy bar,delicatese, party, minicake, minicupcakes,fun,sweet,entertainment,birthday,baby,wedding,bride,groom.
In legatura cu servicile de Internet folosite, voi folosi o retea de tip client-server care pot coordona in acelasi timp in acelasi timp servere pentru mentinerea site-ului in functionare la orice moment si o baza de date cu produsele noastre care se updateaza in timp real si care lucreaza in legatura directa cu site-ul, astfel ca la fiecare comanda ,stocul, disponibilitatea si datele incarcate de client pe site sa fie incarcate in baza de date si sa fie trimise inapoi ca raspuns site-ului.Protocoalele pe care le-am respecta sunt cele de baza, protocoalele TCP/IP , o retea de tip Intranet. Voi avea nevoie de un firewall prin care s-ar flirtra accesul calculatoarelor la retea si cea de proxy-server. Pentru a putea fi host (gazdă) calculatorul trebuie să aibă un nume de domeniu, să utilizeze protocolul (IP), să aibă asociată o adresă IP unică și să dispună de o conexiune care să asigure routarea prin Internet.
In legatura cu strategiile de marketing utilizate, incercam sa ne bazam pe tipurile de tribal marketing, prin care incercam sa intelegem cercurile sociale in care se invart cientii nostrii sau prin metodele de viral marketing prin care ne folosim de retele sociale pentru promovare.
Bibliografie
http://www.seap.usv.ro/~sorinv/cursInfoIEI/Internet.pdf
https://www.mycustomer.com/marketing/strategy/tribal-marketing-how-do-you-engage-with-customer-tribes
https://www.linkfluence.com/blog/what-are-tribes-and-why-you-should-be-targeting-them
https://sproutsocial.com/insights/viral-marketing/
https://economictimes.indiatimes.com/definition/viral-marketing
https://www.wikipedia.com
http://www.fluentinfinante.ro/fonduri-de-investitii.html
https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/dem/watify/ro/selling-online/guidelines/ro/ce-trebuie-s%C4%83-%C8%99tiu-despre-metodele-de-plat%C4%83-online
https://ing.ro/ing-in-romania/informatii-utile/securitate
http://cursuri.olteanuc.ro/claroline/backends/download.php?url=L2xlY3R1cmFfc3VwbGltZW50YXJhX2VNYXJrZXRpbmdfLV9UaGVfRXNzZW50aWFsX0d1aWRlX3RvX09ubGluZV9NYXJrZXRpbmcucGRm&cidReset=true&cidReq=AECIB
Preview document
Conținut arhivă zip
- Afaceri electronice.docx