Lipide

Extras din referat Cum descarc?

Lipidele sunt molecule organice care exista in cele mai multe lucruri vii. Aceste molecule se combina pentru a forma grasimi si uleiuri. Cand ne referim la produsele alimentare, ,,lipide" este un alt termen pentru grasime. Aceste grasimi si uleiuri sunt clasificate in functie de structura lor.
Grasimile saturate 
Lipidele cunoscute ca grasimi saturate sunt solide la temperatura camerei. Conform Federatiei Culinare Americane (ACF), cele mai multe lipide gasite in produsele de origine animala sunt grasimi saturate, cum ar fi untul, smantana si untura. Un alt tip de grasimi saturate il reprezinta uleiurile tropicale, cum ar fi uleiul de nuca de cocos si ulei de palmier.
Grasimi monosaturate
Potrivit ACF, unele lipide care provin din surse vegetale sunt cunoscute ca grasimi mononesaturate, care sunt lichide la temperatura camerei. Exemple de astfel de lipide: margarina, ulei de masline, ulei de avocado, ulei de arahide si ulei de rapita.
Grasimi polinesaturate
Al treilea grup de lipide este cunoscut sub numele de grasimi polinesaturate, care sunt, de asemenea, lichide la temperatura camerei, in conformitate cu ACF. De asemenea, ele provin din surse vegetale, cum ar fi laptele de soia, ulei de floarea soarelui, ulei de sofranas, ulei de seminte de bumbac si ulei de seminte de in.
Omega-3 acizii grasi
Un tip special de grasimi polinesaturate sunt Omega-3 acizi grasi. Cele mai multe dintre aceste lipide se gasesc in peste, cum ar fi macrou, somon, pastrav, sardine, scrumbie si ton. Potrivit ACF, s-a dovedit ca aceste lipide reduc tensiunea arteriala.
Lipidele si colesterolul
Potrivit ACF, doar 30 % din caloriile noastre trebuie sa provina din lipide in fiecare zi . Doar 10 % din aceastea ar trebui sa provina din grasimi saturate, deoarece acestea sporesc nivelul colesterolului din sange, care poate duce la obezitate si boli de inima. Grasimile mononesaturate si polinesaturate, pe de alta parte, ajuta la scaderea unor tipuri de colesterol daunator si cresterea colesterolului sanatos. Omega-3 lipide ajuta la controlul nivelului de colesterol.
Ce functii indeplinesc lipidele?
Potrivit site-ului Wisegeek, lipidele indeplinesc trei scopuri principale: 
1) de stocare a energiei;
2) dezvoltarea membranei celulelor;
3)actioneaza ca o componenta de hormoni si vitamine in organism.
In plus, lipidele sunt gasite in stratul adipos, un tip de tesut conjunctiv care actioneaza in stocarea energiei si ca un fel de "scut moale" in jurul organelor vitale. Intr-o masura, tesutul adipos pastreaza caldura corpului la temperaturi extrem de reci.
Exemple de alimente care contin lipide
Ulei de peste
Uleiul de peste este o lipida nesaturata care provine de la consumul de macrou, scrumbie, ton, halibut, somon, ficat de cod, grasimea de balena sau grasimea de foca sau suplimente de ulei de peste. Uleiul de peste este o lipida extrem de dezbatuta, Rxlist.com sustine ca uleiurile de peste "pot reduce semnificativ nivelul sanguin al unui tip de grasimi numite trigliceride. Acest lucru ar putea ajuta la scaderea sanselor dezvoltarii bolilor de inima."
Carne de porc
Carnea de porc este mancarea cu cel mai inalt nivel de grame de grasimi saturate si total de grasime. Carnea provine sub forma de bacon, coaste, carnati de porc si sunca. Consumul ridicat de carne de porc, care este bogata in grasimi saturate, conduce la un nivel ridicat de trigliceride in sange. Nivelul ridicat de trigliceride este de multe ori un semn de obezitate sau de colesterol ridicat.
Carne de vita
Carne de vita este o forma de grasimi saturate sau lipidice. Ca si carnea de porc, carnea de vita este mancarea cu cel mai inalt nivel de grame de grasimi saturate si total de grasime. Desi carnea de vita este o sursa mare de energie, ea poate fi, de asemenea, o sursa de colesterol ridicat.
Ouale
Ouale sunt o excelenta sursa de proteine. Din pacate, ele sunt au si un continut ridicat de lipide, si pot duce la cresterea colesterolului daca sunt consumate prea des. Regula FDA este de a evita consumul mai mult de patru-cinci oua pe saptamana. 
Uleiurile de gatit
Unt, ulei de palmier, nucleu de ulei de palmier si ulei de nuca de cocos, toate sunt bogate in colesterol si grasimi saturate. Exista o serie mai sanatoasa, cu un continut mai mic de lipide in uleiurile de gatit, cum ar fi uleiul de masline, ulei de floarea-soarelui si ulei de soia. In special uleiul de masline extra virgin este un ulei de gatit extrem de popular si versatil, care este usor accesibil si extrem de sanatos (din pacate, aceasta popularitate este adesea reflectta de pret).Pentru retetele de gatit cu unt, incercati sa le inlocuiti cu uleiul de masline extra virgin.
Nucile 
Legumele
Unele legume sunt bogate in grasimi, inclusiv maslinele si avocado. Cu toate acestea, ele contin grasimi mononesaturate si sunt sanatoase pentru inima.


Fisiere in arhiva (1):

  • Lipide.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!