Munca talent si cutezant

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere .. 2
I. Repere teoretice 
1.1. Piroliza anvelopelor ... 6
1.2. Produsii obtinuti la piroliza anvelopelor 9
1.3. Proprietatile funinginii .. 10
1.4. Domenii de utilizare a funinginii ... 11
1.5. Colorantii ... 13
II Metode si materiale 
2.1. Cantarirea probei ... 14
2.2. Tratarea termica si determinarea randamentului ... 14
2.3. Verificarea miscibilitatii 16
Concluzii 17
Bibliografie 18


Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Actualitatea temei si importanta problemei. Istoric
Prima anvelopa pneumatica a fost facuta de scotianul John Boyd Dunlop, in 1887, pentru bicicleta fiului sau. Aceasta a fost facuta in scopul de a preveni durerile de cap ale baiatului in timpul echitatilor pe drumuri accidentate.
Anvelopele uzate sunt printre cele mai mari si cele mai problematice surse de deseuri iar din cauza formei si volumului mare ocupa foarte mult spatiu. Cu toate acestea, anvelopele uzate sunt de asemenea unul dintre cele mai reutilizabile deseuri. In trecut, cea mai mare pondere a deseurilor industriale (incluzand aici si anvelopele uzate) a fost considerata neutilizabila, principala preocupare legata de gestionarea acestora fiind identificarea solutiilor de eliminare si nu modul in care putem minimiza generarea acestora sau cum le putem reutiliza si valorifica [1]. 
Astazi insa aplicarea principiilor dezvoltarii durabile implica o noua abordare privind deseurile, utilizand concepte de baza ecologice si este necesara reevaluarea optiunilor privind gestionarea acestor deseuri, in sensul cresterii gradului de valorificare al acestora si de reducere drastica a cantitatilor care necesita eliminare sau depozitare. Valorificarea anvelopelor uzate din cauciuc in vederea reutilizarii materialelor componente in industrie si a eliberarii in vederea redarii in circuitul agricol a terenurilor pe care sunt depozitate la ora actuala aceste anvelope, constituie o prioritate atat pe plan mondial cat si pe plan national. In acest sens trebuie aplicata ierarhia deseurilor cu accent pe reutilizarea, reciclarea si valorificarea acestora, in timp ce depozitarea deseurilor trebuie interpretata ca ultima optiune disponibila care corespunde celui mai ridicat nivel de pierdere si alterare a resurselor [2]. In domeniul gestionarii deseurilor provenite din anvelopele uzate unul din principiile majore este
reciclarea si reutilizarea, ceea ce presupune incurajarea unui nivel ridicat de recuperare a materialelor componente, preferabil prin reciclare. Dat fiind nivelul actual de presiune asupra resurselor naturale la scara globala trebuie sa luam in considerare deseurile pe deplin si intr-un cadru mai larg, definit de fluxul de materii
prime si utilizarea durabila a acestora. Astfel oportunitatea utilizarii diverselor deseuri provenite din anvelope uzate ca materie prima pentru sustinerea unor activitati economice devine o prioritate. Reciclarea materiilor prime care se regasesc in produsele ajunse deseuri si utilizarea lor in procese noi de productie pentru valorificarea materiala a acestora devin astfel abordari durabile. Anvelopele uzate sunt printre cele mai mari si cele mai problematice surse de deseuri iar din cauza formei si volumului mare ocupa foarte mult spatiu. Cu toate acestea, anvelopele uzate sunt de asemenea unul dintre cele mai reutilizabile deseuri. In trecut, cea mai mare pondere a deseurilor industriale (incluzand aici si anvelopele uzate) a fost considerata neutilizabila, principala preocupare legata de gestionarea acestora fiind
identificarea solutiilor de eliminare si nu modul in care putem minimiza generarea acestora sau cum le putem reutiliza si valorifica. Dintre produsele din cauciuc, anvelopele ocupa ponderea cea mai mare, ceea ce explica si atentia acordata reintroducerii anvelopelor uzate in circuitul economic, concomitent cu evitarea poluarii. Astazi, peste 1 miliard de anvelope sunt produse anual, in peste 400 de fabrici de anvelope. Astfel potentialul pentru reciclarea a milioane de anvelope uzate, este in mod clar foarte important. Sursa principala a anvelopelor uzate este industria auto, implicit autoturismele care folosesc anvelopele ca suport de rulare. Se apreciaza ca mai putin de 7% din cele 300 de milioane de cauciucuri uzate iau forma unor noi produse si aproximativ 11% sunt transformate in energie electrica. Peste 77% sunt ingropate, depozitate sau abandonate [3].


Fisiere in arhiva (1):

  • Munca talent si cutezant.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Bulei Ciprian: "Valorificarea materiala a anvelopelor uzate in producerea de noi produse destinate industriei de constructii civile si de pavimente ornamentale", Material al simpozionului stiintific studentesc, H D - 4 7 - S T U D Hunedoara.
2. Frank Riederwald, Kieran Goode, Aidan Sexton, Maria Sousa-Gallagher. "Scrap tyre recycling process with molten zinc as direct heat transfer and solids separation fluid: A new reactor concept", 2016.
3. Profitable Venture, A Sample Tyre Recycling Plant 
4. https://gardadereciclare.md/invitatie-mass-media-17-decembrie-2015-moldrec-lanseaza-prima-fabrica-eco-de-reciclare-a-tuturor-tipurilor-de-deseuri-din-moldova/
5. http://www.infotag.md/press_release-ro/214922/


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!