Utilizarea Social Media in Proiectele IT

Cuprins referat Cum descarc?

1. Social Media - concept si prezentare generala 3
2. Caracteristici specifice Social Media 4
3. Social media si proiectele IT 14
3.1. Utilizarea Social Media in etapele de dezvoltare a proiectelor IT 15
3.2. Perspective de folosire a Social Media 18


Extras din referat Cum descarc?

1. Social Media - concept si prezentare generala
In ultima perioada conceptul de social media se afla pe lista de prioritati a multor manageri. Acestia incearca sa modalitati noi prin care companiile pot folosi profitabil aplicatii precum Wikipedia, YouTube, Facebook, Second Life, Twitter etc. cu scopul de a creste eficienta activitatilor desfasurate. Totusi, in ciuda acestui interes, se observa o intelegere limitata a ceea ce inseamna social media .
Pe parcursul acestui capitol vom aborda notiunea de social media si modul in care relationeaza cu alte concepte. Plecand de la definitia generala a termenului vom aprofunda caracteristicile sale specifice. In continuare ne vom concentra pe folosirea conceptului in cadrul proiectelor IT in functie de etapele specifice acestora. Capitolul se incheie cu perspectivele de utilizare a social media atat in cadrul companiilor IT cat si in general.
Ideea din spatele Social Media este de departe una inovatoare. Cu toate acestea, se pare ca exista o confuzie atat in randul managerilor, cat si a cercetatorilor universitari, asupra a ce anume trebuie inclus in cadrul acestui concept si modul in care Social Media difera de alte concepte legate, aparent interschimbabile, cum ar fi Web 2.0 si continutul generat de utilizator. 
Social media foloseste tehnologiile web si mobile pentru a crea platforme interactive prin care indivizii si comunitatile actioneaza, conlucreaza, discuta si modifica continutul generat de utilizator . Avand in vedere expunerea imensa a social media in presa actuala, s-ar parea ca ne aflam in mijlocul unui nou peisaj de comunicare. The New York Times a angajat un editor pe partea de social media , Asociatia presei catolice ofera un webinar despre modul in care biserica poate folosi social media , chiar si fostul guvernator al Californiei, Arnold Schwarzenegger, este prezent pe Twitter cu 1,8 milioane de adepti. 
In prezent exista o multitudine de site-uri de social media care variaza in ceea ce priveste domeniul de aplicare si functionalitatea lor. Unele site-uri sunt pentru mase generale, cum ar fi Friendster, Hi5, Facebook, in timp ce alte site-uri, cum ar fi LinkedIn, sunt retele profesionale mai concrete. Alte site-uri, cum ar fi MySpace, YouTube, Flickr, se concentreaza pe partajarea de video si fotografii, in timp ce, cu un un start lent in anii 1990, blogurile au devenit foarte populare deoarece sunt usor de creat si mentinut . Autorii lor variaza de la oamenii de zi cu zi la scriitori si celebritati. La ora actuala, blogosfera este alcatuita din peste 100 de milioane de blog-uri, interconexiunile dintre acestea devenind o sursa importanta a opiniei publice. Exista chiar si motoare de cautare, cum ar fi Technorati, dedicate pentru cautarea de bloguri. Fenomenul de micro-blogging se concentreaza pe oferirea de actualizari in timp real. Astazi, mai mult de 145 de milioane de utilizatori Twitter trimit in medie 90 de milioane de ,,tweet-uri" pe zi, fiecare constand in 140 de caractere sau mai putin . Cea mai mare parte dintre acestea sunt actualizari de stare privind ceea ce fac utilizatorii, cum se simt, sau link-uri catre alte site-uri.
Cu aceasta crestere a social media, asistam la o democratizare a comunicarii corporative, in care puterea a fost luata de la cei din marketing si relatii publice de catre persoanele fizice si comunitati care creeaza, impart si consuma blog-uri, tweets, intrari pe Facebook, filme, imagini etc. Comunicarea despre branduri se intampla cu sau fara permisiunea firmelor in cauza. Acum totul tine de companii daca decid sa trateze serios acest fenomen si sa participe, comunicand cu ajutorul acestuia, sau sa continue sa il ignore. Indiferent de alegere, ambele au un impact extraordinar. Desi este clar ca social media este un instrument foarte puternic, multi directori sunt reticenti sau se afla in imposibilitatea de a dezvolta strategii si de a aloca resurse pentru a angaja in mod eficient social media in strategia generala de dezvoltare a companiei. Prin urmare, firmele ignora regulat oportunitatile si amenintarile consumatorilor creativi, un motiv din spatele acestei stupiditati fiind lipsa de intelegere cu privire la ce este social media si diferitele forme care le poate imbraca . Pentru a ajuta la abordarea acestei lacune in continuare vom dezvolta trasaturile esentiale ale conceptului de social media, insistand pe modul in care managerii se pot folosi de cunostintele existente pentru a intelege acest fenomen dar si audientei careia li se adreseaza sau angajamentele care ar trebui sa le ia.
2. Caracteristici specifice Social Media
Pentru a intelege trasaturile functionale ale diferitelor activitati din social-media, cercetatorii le-au impartit in sapte mari categorii, si anume: identitatea, conversatiile, partajarea, prezenta, relatiile, reputatia si grupurile . Fiecare din aceste blocuri permite examinarea individuala a aspectelor specifice social media dar si implicatiile lor pentru companii. Cele sapte trasaturi nu se exclud reciproc dar nici nu trebuie sa se regaseasca obligatoriu intr-o activitate din social media, acest mod de prezentare oferind doar o imagine asupra nivelurilor de functionalitate a social media (vezi Figura nr. 1.1).
Figura nr. 1.1 Functionalitatea Social Media
Kietzmann, J.H., Hermkens, K., McCarthy, I.P., Silvestre, B.S., Social media? Get serious! Understanding the functional building blocks of social media, Business Horizons, 2011, Issue 54, p. 243, doi:10.1016/j.bushor.2011.01.005.
Blocul functional identitate se refera la masura in care utilizatorii dezvaluie identitatile lor intr-un cadru social media. Aceasta poate include divulgarea de informatii cum ar fi numele, varsta, sex, profesie, locatie, si, de asemenea, informatii care portretizeaza utilizatorii in anumite moduri. De exemplu, Kaplan si Haenlein (2010) explica faptul ca prezentarea identitatii unui utilizator se poate intampla de multe ori constient sau inconstient prin ,,auto-dezvaluirea" unor informatii subiective, cum ar fi ganduri, sentimente, ce ii place si/sau displace utilizatorului respectiv. Prin urmare, utilizatorii si site-urile de social media au preferinte si scopuri diferite. Multe persoane care participa in activitati online folosesc numele lor reale (de exemplu, Guy Kawasaki, blogger si director a Garage Technology Ventures), in timp ce alti experti de social media sunt cunoscuti prin poreclele lor (de exemplu, hummingbird604 este Raul Pacheco, un blogger si educator pe probleme de mediu). Desigur, exista multe platforme diferite de social media construite in jurul valorii de identitate care necesita ca utilizatorii sa-si infiinteze profiluri (de exemplu, Facebook). Acest lucru a condus la aparitia serviciilor secundare, cum ar fi DandyID, care permite utilizatorilor sa stocheze identitatile lor sociale online, intr-un singur loc. Similar cu cartile de vizita clasice, utilizatorii de social media isi pot crea acum carduri de profil de social media, folosind instrumente cum ar fi Retaggr, pentru a face publicitate identitatii lor si sa incurajeze altii sa le urmeze. In timp ce aceste forme noi de comunicare au atras multe persoane, au fost atrase si categorii demografice noi, in special persoanele de 55 sau mai in varsta (Marketingcharts, 2009).


Fisiere in arhiva (1):

  • Utilizarea Social Media in Proiectele IT.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!