Tehnologii E-Learning

Extras din referat Cum descarc?

I. Tehnologii E-learning
1. Introducere. Definitie e-learning.
Dezvoltarea exponentiala cunoscuta de tehnologia informatiei si comunicatiilor in ultima decada a condus la inregistrarea unei adevarate revolutii in domeniul instruirii asistate de calculator. Pe fondul schimbarilor rapide si progresului tehnologic inregistrat, precum si pe fondul tendintei deglobalizare a educatiei universitare si eliminare a granitelor dintre stundenti, noi perspective s-au deschis pentru practica educationala. Astfel, practica educationala a fost completata cu metode moderne de predare-invatare-evaluare, metode specifice societatii informationale. 
Una dintre aceste metode presupune utilizarea unei abordari orientate mai mult pe instruire in ceea ce priveste procesul educational. Utilizat initial doar ca un termen generic care se referee la dezvoltarea unui mediu electronic pentru furnizarea mai flexibila a educatiei, e-learning a devenit mai mult decat un simplu experiment. S-a dovedit pe baza studiilor si proiectelor experimentale ca utilizarea e-learning impreuna cu tehnologiile informatiei si comuncatiilor ofera posibilitatea imbunatatirii semnificative a procesului educational. In prezent, e-learning-ul a devenit o alternativa viabila la metodele de educatie traditionale, astfel ca a fost adoptat de catre multe dintre unitatile de invatamant, mai ales datorita avantajelor oferite de posibilitatea instruirii continue sau de cele legate de larga aplicabilitate in cadrul organizatiilor cele mai diverse. Studiile de specialitate publicate in ultimii cinci ani arata o crestere continua a utilizarii e-learning in cadrul organizatiilor.
E-learning este convergenta web de invatare la toate nivelurile, fie ca este nivel elementar, scoala, universitate sau nivel de afaceri. Astazi, cunoasterea este considerata un avantaj competitive si unul dintre principalele atuuri ale unei companii. E-learningul este alcatuit din mai multe metode de invatare, care sunt imbunatatite sau facilitate de tehnologia informateiei si comunicatiilor. De asemenea, invatarea on-line este probabil cea mai rapida metoda de acumularea a informatiilot, de furnizare a educatiei si formarii profesionale.
Asadar, in sens larg, prin elearning (sau e-learning) se intelege totalitatea situatiilor educationale in care se utilizeaza semnificativ mijloacele tehnologiei informatiei si comunicarii. Termenul, preluat din literatura anglo-saxona, a fost extins de la sensul primar, etimologic, de invatare prin mijloace electronice, acoperind acum aria de intersectie a actiunilor educative cu mijloacele informatice moderne. Definit astfel, mai mult ca e-education, aria semantica a conceptului e-learning interfereaza cu si se suprapune indefinit variabil pe o multitudine de termeni ce surprind varietatea experientelor didactice ce pot beneficia de suport tehnologic: instruire asistata/ mediata de calculator, digital/ mobile/ online learning/ education, instruire prin multimedia etc. Sub denumirea de software didactic/ educational, o gama larga de materiale electronice (pe suport digital/ multimedia) sunt dezvoltate pentru a simplifica procesul de educatie: harti, dictionare, enciclopedii, filme didactice, prezentari in diverse formate, carti (e-books), teste, tutoriale, simulari, software ce formeaza abilitati, software de exersare, jocuri didactice etc. Computerul si materialele electronice/ multimedia sunt utilizate ca suport in predare, invatare, evaluare sau ca mijloc de comunicare (pentru realizarea unor sarcini individuale etc)
In sens restrans, elearning reprezinta un tip de educatie la distanta, ca experienta planificata de predare-invatare organizata de o institutie ce furnizeaza mediat materiale intr-o ordine secventiala si logica pentru a fi asimilate de studenti in maniera proprie. Medierea se realizeaza prin noile tehnologii ale informatiei si comunicarii - in special prin Internet. Internetul constituie atat mediul de distributie al materialelor, cat si canalul de comunicare intre actorii implicati. Functional, deocamdata doar la nivelul invatamantului superior si in educatia adultilor, sistemul de instruire prin Internet replica si adapteaza componentele demersului didactic traditional/ fata-in-fata: planificare, continut specific si metodologie, interactiune, suport si evaluare.
2. Avantajele si dezavantajele e-learnigului
Principalul avantaj al unui sistem e-learning consta in flexibilitatea care incurajeaza stilul propriu de invatare al cursantului. In ultima perioada, invatamantul traditional incepe sa piarda teren, lasand loc educatiei asistate de calculator, acest lucru datorandu-se in principal costurilor reduse implicate de teleeducatie. Conform unui studiu efectuat de Corporate University Xchange, scolile traditionale vor suferi un declin in favoarea formelor de e-learning.
Principalele avantaje oferite de e-learning sunt urmatoarele:
a) Tehnologia a revolutionat afacerile, acum trebuie sa revolutioneze invatamantul : necesitatea de transformare a modului de organizare a invatarii in unul mai modern, eficient si flexibil, a condus la notiunea de e-learning.
b) Oriunde, oricand, oricine : se estimeaza ca un procent destul de mare din angajati utilizeaza calculatoarele personale in munca lor. Obstacolele tehnice cum ar fi accesul, standardele, infrastructura sau latimea de banda nu reprezinta o problema, cel putin in viitorul apropiat. Dezvoltarea www, capacitatea ridicata a retelelor si calculatoarelor ofera posibilitatea de invatare 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana.
c) Scaderea costurilor datorate eliminarii cheltuielilor de transport : marele beneficiu adus de e-learning il reprezinta diminuarea costurilor si a inconvenientelor reprezentate de necesitatea cursantului si a instructorului de a fi in acelasi loc. Studiile arata ca organizatiile din SUA de ex., si-au redus costurile cu 50-70% cand au inlocuit instruirea traditionaa cu livrarea electronica a cursurilor.
d) Posibilitatea de modificare a informatiei difuzate : produsele web permit instructorilor sa-si actualizeze lectiile si materialele in intreaga retea, cu refacerea automata a informatiilor si accesul studentilor la cele mai noi date.
e) Cresterea gradului de colaborare si interactivitate intre cursanti : invatamantul la distanta poate fi mai stimulativ si mai incurajator decat cel traditional, deoarece permite studentilor sa interactioneze mai mult intre ei. Studentii care utilizeaza acest tip de invatamant au mai multe contacte cu colegii, petrec mai mult timp cu pregatirea materialelor, inteleg mai bine temele.
f) Invatamantul electronic este mai putin stresant decat cel traditional : acest tip de invatamant elimina teama de a gresi in fata unui grup de oameni. Studentii pot incerca lucruri noi, pot gresi si pot afla unde au gresit invatand astfel ce au facut bine si ce nu.
g) Invatarea controlata : tehnologia da posibilitatea individului sa isi organizeze modul de invatare, nemaifiind nevoie sa participe la orele organizate in clase.
h) Prezentarea pe module : arhitectura informatiei este modularea, aceasta facilitand invatarea.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tehnologii E-Learning.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!