Tehnologia Client-Server

Referat
7.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Calculatoare
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1716
Mărime: 25.22KB (arhivat)
Publicat de: Minodora Barbu
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Florian Boian

Extras din referat

O arhitectura client/server: reprezinta un model de descompunere a unei aplicatii în doua componente distincte: o componenta client si o componenta server. Componenta client se executa pe o statie de lucru unde receptioneaza date de la un utilizator, le structureaza si transmite cereri de realizare a unor servicii pe baza acestor date catre componenta server. De cealalta parte, server-ul asteapta cereri de la clienti. Atunci când acesta receptioneaza o cerere, server-ul o proceseaza si returneaza rezultatul clientului. Clientul va comunica aceste rezultate utilizatorului prin intermediul interfetei sale.

Elemente caracteristice ale arhitecturilor client/server:

- serviciu : client/server reprezinta în primul rând o relatie între procese care se executa pe masini de calcul separate. Server-ul furnizeaza anumite servicii, în timp de clientul este un “consumator” de servicii. În esenta tehnologia client/server furnizeaza o separare clara a functionalitatilor pe baza ideii de serviciu.

- resurse partajate: un server poate servi mai multi clienti în acelasi timp si controleaza accesul acestora la resursele partajate.

- protocoale asimetrice: între server si clienti exista o relati 1-n. Clientii sunt cei care initiaza dialogul cu un server prin cererea unui anumit serviciu. Serverele sunt entitati pasive care asteapta cererile clientilor si transmit acestora doar replici la cererile receptionate.

- transparenta locatiei: serverul este un proces care poate fi localizat pe aceeasi masina de calcul (calculator) ca si clientul sau pe o masina de calcul diferita, aflata în retea. În general aplicatiile client/server ascund clientilor informatiile referitoare la pozitia serverului în cadrul unei retele, redirectând cererile de servicii atunci când este necesar. Un program poate fi client, server, sau ambele.

- comunicatie bazata pe mesaje: clientii si serverele interactioneaza între ele prin intermediul mecanismului de transmisie de mesaje. Mesajul reprezinta mecanismul de cerere si replicare a unui serviciu.

- incapsularea serviciilor: un mesaj specifica server-ului serviciul cerut. Determinarea modului în care este satisfacuta cererea cade în responsabilitatea server-ului. Server-ele pot fi modificate, actualizate si sau optimizate fara afectarea clientilor acestora, atâta timp cât interfata publica a mesajelor nu este modificata.

- scalabilitate: sistemele client/server pot fi scalate pe orizontala sau verticala. Scalarea orizontala reprezinta influentarea stricta a performantei la cresterea sau scaderea numarului de clienti. Scalarea verticala semnifica migrarea catre masini server rapide sau spre multi-servere.

- integritate: datele si codul server-ului sunt retinute centralizat, ceea ce implica o actualizare si securizare eficiente a datelor partajate. În acelasi timp, clientii ramân independenti de server.

Clasificarea modelelor client-server:

Caracteristicile client/server permit distribuirea “inteligentei” în retea si furnizeaza un mediu de lucru pentru proiectarea de aplicatii independente în retele.

Ideea împartirii aplicatiilor dupa arhitectura client/server a fost utilizata în urma cu peste zece ani pentru realizarea de solutii informatice în retele locale (Local Area Network - LAN). În general aceste solutii reprezinta pachete soft integrate si se diferentiaza între ele prin serviciile furnizate clientilor. În functie de acest ultim criteriu se disting 5 clase de solutii client/server:

1) Server de fisiere

- clientul (în general un PC) transmite cereri serverului de fisiere pentru înregistrari din diverse baze de date prin intermediul retelei

- reprezinta o forma primitiva de de acces la date, care necesita multiple schimburi de mesaje între server si clienti,

- necesar în gestionarea accesului la bilioteci partajate de documente, imagini, etc.

2) Server de baze de date

- sunt trimise cereri SQL ca mesaje catre server-ul de baze de date. Rezultatul fiecarei comenzi SQL este returnat clientului prin intermediul retelei. Codul care proceseaza cererea SQL si datele asupra carora se aplica aceasta se afla pe aceeasi masina de calcul -> eficienta

- este necesara doar (re)programarea clientilor,

- server-ele de baze de date furnizeaza fundamentul pentru sistemele cu suport decizional, care necesita interogari ad-hoc si raportari flexibile.

Preview document

Tehnologia Client-Server - Pagina 1
Tehnologia Client-Server - Pagina 2
Tehnologia Client-Server - Pagina 3
Tehnologia Client-Server - Pagina 4
Tehnologia Client-Server - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Tehnologia Client-Server.doc

Alții au mai descărcat și

Rețele wireless

Introducere Deși datează de aproape un secol, transmisia wireless a cunoscut o importanță şi o răspândire deosebită în ultimii 20-30 de ani. În...

Protocoale Internet de Transport

Internet-ul are doua protocoale importante la nivel transport: un protocol orientat pe conexiuni si un altul fara conexiuni. Protocolul orientat pe...

Aplicație client - server a unui grup de studenți

Capitolul 1 . Introducere În acest proiect avem de realizat o aplicație client - server a unui grup de studenți . Scrierea codului sursa vom...

Arhitectura calculatoarelor - Intel vs AMD

Rezultatele din testul 3DS Max 7 SPECapc Test Testul alaturat consta in crearea modelelor 3D, modificarea si randarea scripturilor. Conform...

Autentificarea prin semnătură digitală

Introducere O semnatura digitala reprezinta o informatie care il identifica pe expeditorul unui document. Semnatura digitala este creata prin...

Sistem de Prognosticare a Unei Avarii

Acest sistem calculeaza gradul de avariere a unei cladiri în cazul unui cutremur, precum si posibila necesitate a reconstructiei cladirii (partiala...

Sisteme informatice și gestiunea bazelor de date

Capitolul 1 Sisteme de gestiune a bazelor de date. Funcţii. Arhitectură. Tipuri de SGBD-uri Un sistem de gestiune a bazelor de date (SGBD)...

Sistem de gestiune a bazelor de date

1. INTRODUCERE SISTEME INFORMAŢIONALE, INFORMAŢIA, DATA, BAZA DE DATE Definiţii 1.1 INFORMAŢIA Este o noţiune cu grad mare de generalizare,...

Te-ar putea interesa și

Proiectarea aplicațiilor de comerț electronic - aplicație de food-ordering

Progresele realizate recent în domeniile tehnologie-calculatoare, telecomunicatii si software, precum si în alte domenii ale informatiei, au...

Proiectarea bazei de date client-server

INTRODUCERE Prin creşterea vitezei de calcul, prin creşterea capacităţii de memorare a datelor, prin adăugarea unor noi componente perfotmante de...

Implementarea unei Interfețe Web pentru o Agenție de Turism

Introducere Lucrarea de faţă are ca şi scop realizarea unui site web pentru o agenţie de turism. Aplicaţia este realizată în ASP.NET, o platformă...

Elaborare unui web-site și a unui program de administrare, utilizând PHP, Delphi, Mysql

INTRODUCERE Tehnologiile şi aplicaţiile de pe Internet se extind extraordinar de rapid, capătând o atenţie deosebită, deoarece Internetul...

Elaborarea Paginei Web a Unei Interprinderi

INTRODUCERE În această lucrare sunt descrise uele dintre cele mai populare servicii ale Internet-ului World Wide Web (Pînza de Păiangen Mondială),...

Crearea unui sistem de telefonie mobilă în baza tehnologiei CORBA

Întroducere Orice construcţie are nevoie mai întâi de o bază. Aceasta nu e teoremă ci o axiomă. Şi pentru că de cum a fost pusă baza depinde...

Promovarea și Comercializarea Produselor IT cu Ajutorul Tehnologiei ASP

E-BUSINESS (COMERŢ ELECTRONIC) Odată cu trecerea timpului limitele internetului devin tot mai îndepărtate, acesta fiind foarte practic şi folosit...

Ai nevoie de altceva?