Subsistemul Audio

Extras din referat Cum descarc?

Cap.I. Adaptoare audio timpuri pentru PC
Cand au fot prezentate primele adaptoare la sfarsitul aniilor '80 de catre companii precum AdLib, Roland si Creative Labs, ele tinteau strict un public iubitor de jocuri. Din productia pe 1989, placa Game Blaster de la Creative labs costa peste 100 USD, doar suporta doar o mana de jocuri si, intrucat, la acea data, nu exista nici un standard pentru sunet, placa de sunet pe care o alegeti pentru sa devina repede refolositoare pentru unele jocuri, daca producatorul de jocuri opta sa nu ofere support pentruplaca respectiva.
Aproape in acelasi timp cu placa Game Blaster, pentru PC a devenit disponibil hardware care suporta interfata MIDI (musical Instrument Digital interface Interfata digitala pentru instrumente muzicale). Totusi, in acel, moment, astfel de hardware era utilizat numai in aplicatia de inregistrare, foarte specializate. Pe masura ce suportul MIDI a devenit o caracteristica obijnuita in domeniul instrumentelor muzicale, a devenit si o placa de extensie mai acceptabila.
Game Blaster a fost curand inlocuita de sound Blaster, care era complicata cu placa de sunet AdLib si placa Game Blaster de la Creative Labs, permitandu-i sa suporte jocuri care cereau o placa de sunet sau alta. Sound Blaster continea o mufa jack pentru microfon si un port MIDI pentru conectarea PC-ului la un sintetizator sau la un alt sistem muzical electronic. Ea a stabilit nivelul de baza al caracteristicilor care ar trebui suportate practice de toate celelalte placi de sunete si al caracteristicilor de sunet inglobat, valabile pana in present. In sfarsit, adaptorul audio avea potentialul altor utilizari decat jocurile. Placa urmatoare, Sound Blaster Pro, s-a caracterizat prin sunet imbunatatit, comparativ cu placa originala Sound Blaster. Sound Blaster Pro si succesorii sai au triumfat asupra rivalilor anteriori, devenind standarde de facto pentru reproducerea de sunet PC.
Spre deosebire de standardele de jure, precum portul IEEE-1394, care este un standard official al organizatiei IEEE, standardele de facto sunt cele care se dezvolta in mod neoficial, datorita unei largi acceptari a produselor liderului de piata precum un anumit segment al pietei.
Cap.II. Limitari de conmpatibilitate ale placii Sound Blaster Pro
Pe la mijlocul anilor'90, pe cand MS-DOS era platforma standard pentru jocuri, multi utilizatori de placi de sunet non-Creative Labs se luptau cu limitarile emularii imperfecte de catre hardware-ul lor a placilor Sound Blaster Pro. Ideal, un adaptor compatibil cu Sound Blaster Pro ari fi fost capabil de utilizarea acelorasi IRQ, DMA si adresa de pe port I/O ca si placa Sound Blaster Pro. Din nefericire, unele placi necesita doua seturi separate de resurse hardware folosind un set IRQ, DMA si adrese de port I/O pentru modul propriu si un al doilea set pentru compatibilitatea cu Sound Blaster Pro. Altfel functionau bine in Windows sau intr-o sesiune MS-DOS rulata cu Windows in fundal, dar cereau utilizatorilor sa instaleze un program TSR(Terminate and Stay Resident-termina si ramai resident) bazat pe DOS pentru a functiona chiar in MS-DOS.
Daca nu ati avut vreodata nevoie sa configurati un joc pentru o anume placa de sunet, jucati, probabil, toate jocurile sub Windows pe 32 de biti. Aplicatiile Windows folosesc driverele sistemului de operare pentru interfata cu hardware-ul, degrevand programul de nevoia scrierii unui cod diferit pentru diferite placi de sunet, placi grafice 3D s.a.m.d. pentru grafica de jocuri 3D cu sunet, Microsoft Windows foloseste o tehnologie numita DirectX, prezentata pentru prima data in decembrie 1995.


Fisiere in arhiva (1):

  • Subsistemul Audio.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!