Extras din referat
Proiect: Site “Dental Clinic”, cabinet medical de specialitate.
INTRODUCERE
Într-o eră în care informaţia devine din ce în ce mai abundentă şi din ce în ce mai necesară apare nevoia ca această informaţie să fie clasificată, ordonată, aranjată. Clasificarea şi ordonarea informaţiilor este vitală pentru evitarea acumulărilor inutile şi nefolositore de informaţii. Aceste acumulări de informaţii trebuie să fie strict la obiect, adică să avem doar informaţia care ne este utilă.
Domeniul gestiunii informaţiilor abordează problema organizării, stocării şi regăsirii în timp util a datelor de care dispunem despre un anumit subiect. Neîndoielnic că fiecare dintre noi ne confruntăm continuu cu această problemă. Agenda personală, cartea de telefon, sunt mijloace simple de organizare, păstrare şi regăsire a datelor de care avem nevoie la un moment dat. Această problemă legată de stocarea informaţiilor, organizarea şi regăsirea lor a fost rezolvată cu ajutorul bazelor de date.
O bază de date este o colecţie de informaţii corelate, referitoare la un anumit subiect sau colectate, organizate şi memorate într-un anumit scop. Sistemul care permite colectarea, organizarea, memorarea şi regăsirea informaţiilor dintr-o bază de date se numeşte sistem de gestiune a bazelor de date. Acest sistem poate să fie unul convenţional în care informaţiile sunt stocate pe hârtie, depuse în dosare, registre, rafturi, încăperi, etc., sau poate să fie computerizat, caz în care informaţiile sunt păstrate pe suport magnetic în volume, repertorii, fişiere pe suport magnetic. În cazul stocării informaţiilor pe suport magnetic, operarea în baza de date se face prin intermediul unor programe.
S-a ajuns astfel la o situatie în care fiecare firmă sau instituţie trebuie să îşi dezvolte propriul sistem informatic de gestionare a bazei de date, dat fiind faptul că încă nu există un sistem informatic atât de general şi de flexibil încât să se adapteze cerinţelor oricărei organizaţii. Cu atit mai mult, pentru o societate comerciala, posibilitatea de a lucra nemijocit cu clientul (local dar si la distanta) este o oportunitate deosebita. Prin realizarea iesirii pe Internet si dand clientului posibilitatea sa gaseasca singur, de acasa, toate informatiile, ba mai mult, dand posibilitatea sa vizualizeze catalaoge de produse, devize si lucrari de referinta reprezinta un pas important in realizarea integrarii propriilor date si sisteme de afaceri cu alti oameni si alte firme din tara si din strainatate.
Specificarea temei
Având în vedere cerinţele actuale şi viitoare ale economiei de piata, în lucrarea de faţă, am realizat proiectarea unui site pentru cabinetul stomatologic Dental Clinic care are ca obiect principal de activitate prestari servicii medicale.
Pornind de la faptul ca lansarea pe Internet a unei firme este ceva la moda in zilele noastre, si un fapt care face o firma sa fie cunoscuta pe plan international, am realizat un website care sa reflecte cat mai fidel realitatea.
Structura site-ului: 7 pagini, cu urmatoarea structura:
1. HOME-Pagina de start (homepage) ofera informatii generale despre activitatea societatii.
2. WHAT’S NEW- Pagina cu noutati si articole de presa despre societate si despre evenimentele din domeniu
3.SERVICES- Pagini de prezentare a produselor si serviciilor: endodontie, implantologie,estetica dentara.
4. SEARCH-Pagina de cautare
5. FEEDBACK-Pagina de contact.
1. Pe prima pagina se gaseste o prezentare succinta a cabinetului stomatologic Dental Clinic si a serviciilor oferite (manopere stomatologice, implant dentar, lucrari de portelan sau aparate ortodontice, tratamente de albire sau radiografii dentare), meniul principal ce pune in legatura, prin link-uri, prima pagina de celelalte. Din pagina de start se poate ajunge cu un singur click in oricare alta zona a site-ului. De asemenea, aici se mai gasesc si cateva link-uri catre alte pagini web, din acelasi doamneiu de interes.
2. Pagina a doua, “What’s new” cuprinde informtii refiritoare la diverse promotii si reduceri, articole de presa despre societate sau despre obiectul sau de activitate etc.
3.A treia pagina, “Services” face o referire pe scurt a tuturor serviciilor disponibile in cadrul clinicii Dental Clinic. Pentru mai multe informatii navigati prin meniul existent in fiecare pagina, selectand serviciul dorit respectiv “Endodontie”, “Implantologie”, “Estetica dentara” ce prezinta diferite modele din aceste categorii produse, modul de realizare, timpul de executie, modul de fabricatie si sugestii despre preturi.
4.Pagina a patra, “Search” este pagina de cautare. Aici se pot efectua cautari in diferite sectiuni ale siteului:”Home”,”What’s new”, “Services” si “Feedbacks”.
5.Pagina cu numarul cinci, “Feedback” contine un formular de completare a parerilor clientilor vizavi de serviciile primite.
Software utilizat:
Macromedia Dreamweaver CS5.
World Wide Web
Cunoscut la modul comun ca si www, world wide web este o structura de documente conectata electronic prin internet. Fiecare document de web este denumit document web sau pagina web. Aceste documente conţin imprimate diferite tipuri de informaţie, incluzând text, grafică, sunet, animaţie şi video. Acest conglomerat de documente de acelaşi tip este denumit prezentare web sau web site.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Practica Informatica - Site Prezentare Dental Clinic.docx