Noile Cip-uri grafice de la ATI

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Placa grafica cuprinde un microprocesor propriu numit accelerator grafic si memorie proprie numita memorie video. Imaginea care apare pe monitor este formata din pixeli, fiecare pixel reprezentand o anumita coloare si este atat de mic incat nu poate fi distins.Numarul de pixeli care se afiseaza pe ecran se numeste rezolutie.

Rolul pe care il are o placa grafica 3D si pe care l-a avut de la primele aparitii a fost acela de a prelua anumite calcule ce tin de acest domeniu si de a la procesa intern pentru a afisa apoi rezultatul pe ecran. Insa pe vremea aceea, adica la aparitia primelor placi video ce erau etichetate ca acceleratoare 3D, lucrurile erau relative simple si, daca nu se dispunea de un processor 3D, toate acele calcule puteau fi efectuate de procesorul central, fara diferente sesizabile din punct de vedere grafic si cu un impact relativ mic asupra performantei. Acest lucru a ramas valabil pana la aparitia generatiei DirectX 7, atunci cand lucrurile au dat semne ca s-ar schimba in acest domeniu, fapt care a coincis si cu aparitia primelor GeForce de la NVIDIA si Radeon de la ATI. Din acel moment lucrurile au inceput sa se complice pentru ca a aparut suportul pentru hardware T&L (transform&lighting) si altele. Insa si in aceasta perioada procesorul putea inlocui existenta unei astfel de placi, dar impactul asupra performantei era deja simtitor. Urmatoarea generatie insa avea sa marcheze un punct important in istoria 3D-ului: introducerea shader-elor (pixel si vertex shader-e). Vorbim aici despre DirectX 8 si placile GeForce 3, respectiv Radeon 8500. Ei bine, in acel moment acceleratoarele grafice a ajuns sa fie cu adevarat importante si necesare. Calculele pe care reuseau sa le faca atunci ar fi ingenuncheat si un procesor de varf. Urmatorul pas a fost introducerea shader-elor 2 si a DirectX (placile pioniere au fost cele din seria GeFOrce FX si Radeon 9xxx). De aici rolul placii grafice a devenit bine stabilit si performanta 3D a fost dictata in primul rand de acceleratorul grafic. In cazul lipsei unei placii grfice performante, procesorul central nu poate face mai nimic deoarece engine-urile grafice care folosesc DirectX 9 apeleaza direct la cipul grafic, absenta acestuia facand imposibila rularea aplicatiei. Acelasi lucru este valabil si pentru suportul hardware pentru pixel/vertex shader 1.1 (DirectX 8).

In acest moment, vorbim despre pixel si vertex shader 3.0, cel putin in cazul NVIDIA, care este deja prezenta pe piata cu a doua generatie de acceleratoare ce le suporta. ATI a lansat luna aceasta noul cip grafic R520, cu nume de cod Fudo, ce va avea in sfarsit support pentru acestea. Generatia actuala de placi video este si mai dezvoltata decat anterioara. Un accelerator stie acum sa faca foarte multe, a ajuns la o putere foarte mare de calcul si ca marime cipul in sine este de ordinul a sute de milioane de tranzistori, cat un procesor central. Este usor de ghicit ca in aceste conditii se poate descurca aproape singur, in mediul lui 3D, procesorul central avand acum rolul de a-i sustine sau nu puterea si nu de a o dicta in mod radical sau de a-l ajuta in vreun fel

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Noile Cip-uri Grafice de la ATI.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
1 113 cuvinte
Nr caractere:
5 366 caractere
Marime:
99.42KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Calculatoare
Tag-uri:
placa video, grafica, computer
Predat:
la facultate
Materie:
Calculatoare
Profesorului:
Radu Marsanu
Sus!